Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: Type spanrol bij distributieriem.

  1. #1

    Standaard Type spanrol bij distributieriem.

    Ben bij de Audi dealer geweest voor het jaarlijkse onderhoud.
    De monteur vertelde mij dat de spanrol en distributieriem vervangen moet worden, omdat de spanrol nog van het oude type was en het riskant begon te worden bij een km stand van 68000km (moet vervangen worden bij 90000km). Toevallig stond er ook een vw passat die wel door is blijven rijden met als gevolg dat de auto er nu stond zonder motor. Omdat mij niet het zelfde mag overkomen heb ik over twee weken een afspraak gemaakt. Nu is mijn vraag: het onderdeel is door Audi niet goed genoeg bevonden en is dus vervangen door een beter onderdeel, is het nu niet zo dat Audi mij tegemoet moet komen in de gemaakte kosten? Ik weet dat dit bij bepaalde onderdelen wel het geval is (volgens mijn monteur). De kosten van dit alles bedraagd 380euro incl riem en montage.
    Wie heeft hier ervaring mee en wat waren toen de kosten?

    mvg Mike.

  2. #2

    Standaard

    Hee Mike, zo te zien is jouw wagen uit `99 of daaromtrend? Als dat zo is wil ik ook graag wat info hebben want de mijne is uit `99 en ik heb er nu 62K opstaan wat zou betekenen dat ik zeer binnenkort ook aan de beurt zou zijn. Wie o wie weet er wat?
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  3. #3

    Standaard

    Niemand :cry:
    I like digging...

    Especially someone else his grave

  4. #4

    Standaard

    Ga woensdag naar de audi garage om hem te laten vervangen, ik laat het je wel weten hoe of wat, zal ook even voor de S3 vragen.

  5. #5

    Standaard

    Afgelopen woensdag bij de garage geweest. De kosten vooraf afgesproken, die waren 460euro. Toen het karwei gedaan was kwam er een rekening van 570euro op tafel te liggen. De man wist gelukkig nog van de afgesproken prijs en gaat dit overleggen met de man van inkoop onderdelen waarom de prijs niet klopt, deze was die morgen ziek naar huis gegaan. Wel hebben ze gelijk ook een soort spanrol vervangen van de airco, maar dit kan nooit zo duur zijn. De nieuwe rekening wordt opgestuurd. De spanrollen konden binnen een bepaalde tijd vervangen worden op kosten van Audi, helaas is dat bij mijn auto niet gedaan. Je kunt het beste even aan je garage vragen of dit bij jouw auto gebeurd is TenS3.


  6. #6
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    (moet vervangen worden bij 90000km)
    ik dacht dat de hele riemenhandel t bij benzine Audi's 120dkm uit moest kunnen houden? wel een vreselijk bedrag btw! was dan incl de riem?

  7. #7

    Standaard

    Wij hebben op dat gebied geluk gehad...

    Zo rond 65.000-70.000 km was er een probleem met onze voorwielophanging( maakte een vreselijk gepiep en geknars bij elke draai !!) en de garagehouder vertelde ons dat het mss interessant was om reeds de riem te vervangen aangezien hij vanvoor toch open moest.

    geschatte kosten voor die riem alleen waren 1250 euro incl werkuren. Wij hebben de voorwielophanging en de riem tesamen voor 600 euro laten doen. M'n vader was namelijk totaal niet akkoord met het feit rond die ophanging... Dealer heeft dan maar toegegeven (goede kennis van ons )

    Beetje druk uitoefenen kan nooit geen kwaad

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    rij volgende keer eens naar audiservice de werkplaats van audiparts, ben je de helft kwijt als bij de dealer en gewoon originele vag onderdelen

  10. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mike
    Afgelopen woensdag bij de garage geweest. De kosten vooraf afgesproken, die waren 460euro. Toen het karwei gedaan was kwam er een rekening van 570euro op tafel te liggen. De man wist gelukkig nog van de afgesproken prijs en gaat dit overleggen met de man van inkoop onderdelen waarom de prijs niet klopt, deze was die morgen ziek naar huis gegaan. Wel hebben ze gelijk ook een soort spanrol vervangen van de airco, maar dit kan nooit zo duur zijn. De nieuwe rekening wordt opgestuurd. De spanrollen konden binnen een bepaalde tijd vervangen worden op kosten van Audi, helaas is dat bij mijn auto niet gedaan. Je kunt het beste even aan je garage vragen of dit bij jouw auto gebeurd is TenS3.
    Ik weet het niet. Hij heeft bij de 30K een beurt gehad bij een Duitse dealer en een grote beurt bij aflevering(61K).
    Kan men zo zien of het een oud type spanrol is of moeten ze dan de hele zooi uitelkaar halen? Als dat niet zo is kan ik natuurlijk gewoon bij een dealer of audiparts langsrijden.

    Mike: Iig bedankt dat je het ff voor me hebt nagevraagd. Dit zijn dingen die ik graag van te voren zie aankomen.
    I like digging...

    Especially someone else his grave

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •