Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: gasklep inleren met VAG-COM

  1. #1

    Standaard gasklep inleren met VAG-COM

    Ik heb recentelijk het gasklephuis gereinigd.
    Nu heb ik begrepen dat deze dan opnieuw ingeleerd dient te worden m.b.v. VAG-COM.
    Mijn vraag is : is dit noodzakelijk?

    Ik had namelijk voorheen last van schommelend stationair toerental. (eventjes tussen 800-1000 rpm en daarna rustig op ca.1000 rpm) Na reiniging is het probleem verholpen. Ik vraag me dan af of opnieuw inleren dan eigenlijk nodig is en of deze grote gevolgen kan hebben als ik dat niet doe?

    En natuurlijk mijn belangrijkste vraag:

    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen met VAG-COM (per stap)? (ergens las ik ook dat je dan foutcodes moet wissen van te voren? ook hier is het mij niet gelukt om te vinden hoe het precies moet)

    Het betreft een Audi a4 1.6 benzine bouwjaar 1995.

    Heel erg bedankt alvast voor de moeite!
    Laatst gewijzigd door FFCloud; 01-03-10 om 11:48.

  2. #2

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    Ik had laatst een seat ibiza, en die liep te hoog stationair. Heb het electronisch gasklephuis schoongemaakt. Daarna liep de auto niet goed stationair, liep te zoeken en de complete gasbediening werkte af en toe niet. Eventjes opnieuw ingeleerd met vagcom, en alles was in orde.

    Er moeten inderdaad geen foutcodes instaan. De juiste procedure is te vinden op gerrit speek zijn website. eitje.

  3. #3

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    Ik heb op die website bij gasklephuis inleren iets gezien waarbij ik niet weet voor welke ik moet kiezen.

    Er staat namelijk :

    ''Gasklephuis met mechanische kabel
    (Van toepassing op motoren MET een mechanische kabel tussen het gaspedaal en de gasklep, maar ZONDER een ISV).''

    Hiervoor moet ik groep 098 selecteren met Vag-COM

    En verderop zie ik:

    ''Gasklephuis met Drive-by-Wire (DBW) motoren welke het protocol KW-1281 gebruiken''

    Hiervoor moet ik groep 060 hebben.


    Maar nu weet ik niet wat bij mij het geval is. Er werd mij namelijk verteld dat ik WEL een mechanische kabel tussen de gasklep en gaspedaal heb, maar wanneer vag-com geopend is en bij [01 engine] kijk. Dan staat er linksboven: KW-1281.

    Beide dus tegenstrijdig met hetgene wat ik op de website gevonden heb. Moet ik voor mijn auto dus groep 098 of groep 060 hebben? En kan het sowieso kwaad om het beide te proberen? (back to basic settings in dit geval volgens de website)?
    Iemand die dit toevallig weet? (Audi A4 1.6 benzine bj 1995)
    Laatst gewijzigd door FFCloud; 01-03-10 om 21:12.

  4. #4

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FFCloud Bekijk Berichten
    Iemand die dit toevallig weet? (Audi A4 1.6 benzine bj 1995)
    Heeft geen DBW.

    Kan ook zonder VAG-COM, contact uit, stekker gasklep loshalen, weer bevestigen, contact aanzetten en verder niets doen.
    Motortje begint dan te zoemen, rustig uit laten zoemen en klaar.

    Belangrijk:

    - watertemp > 80º
    - accuspanning >= 12V
    A4 B5 Avant 1.8T Quattro AEB / DJJ K03-0073 | APR 2.5" | Milltek kat | APR hose | HT FMIC | TAR*OX 312 | JD - 176kW 350Nm

  5. #5

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    geen DBW, dus ik moet in dit geval groep 098 kiezen?
    Thanx voor de andere tip trouwens! Moet voordat de stekker van gasklephuis los getrokkend wordt, de accu eerst ontkoppeld worden?

    Ik las trouwens ook op de website dit stukje:

    ''Once you do this you will see the top right display say ADP RUN. The TB
    adaptation is being done as soon as you switch to basic settings. You will see the values change and hear the TB cycle for the first few seconds then it will stop. Leave it in basic mode for about 30 seconds, then switch back to normal settings and you're all set.''

    Er werd gesproken van '' switch back to normal settings''

    Wordt hiermee bedoelt dat de knop van ''switch to basic settings'' in ''switch to normal settings'' verandert nadat ik op ''switch to basic settings'' heb geklikt ? Want ik zag nergens op dat scherm ''switch back to normal settings staan''
    Laatst gewijzigd door FFCloud; 01-03-10 om 22:03.


  6. #6

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FFCloud Bekijk Berichten
    Ik heb recentelijk het gasklephuis gereinigd.
    Nu heb ik begrepen dat deze dan opnieuw ingeleerd dient te worden m.b.v. VAG-COM.
    Mijn vraag is : is dit noodzakelijk?

    Ik had namelijk voorheen last van schommelend stationair toerental. (eventjes tussen 800-1000 rpm en daarna rustig op ca.1000 rpm) Na reiniging is het probleem verholpen. Ik vraag me dan af of opnieuw inleren dan eigenlijk nodig is en of deze grote gevolgen kan hebben als ik dat niet doe?

    En natuurlijk mijn belangrijkste vraag:

    Kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet doen met VAG-COM (per stap)? (ergens las ik ook dat je dan foutcodes moet wissen van te voren? ook hier is het mij niet gelukt om te vinden hoe het precies moet)

    Het betreft een Audi a4 1.6 benzine bouwjaar 1995.

    Heel erg bedankt alvast voor de moeite!

    Hallo, hoe maak je eigenlijk de gasklepshuis schoon ,moet je deze demonteren en uit elkaar halen ,in mijn geval gaat het om een A6 2.7 biT

    Hoor wel van je

    Minada

  7. #7

    Standaard Re: gasklep inleren met VAG-COM

    Beste Forumleden,

    Ik zit geheel met hetzelfde probleem.. Zou graag, na schoonmaakbeurt van gasklephuis, het stationairtoerental weer netjes inleren.

    Rij een A3 uit 1997 , 1.6 AEH blok.

    Wie zou wellicht mij kunnen helpen aan een adresje waar ze dit snel en voor een normaal prijsje kunnen doen? Het liefst omstreken van Lelystad, Groningen of Utrecht.

    Dank bij voorbaat!

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •