Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Moeizame warme start 1.8

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Moeizame warme start 1.8

    Goede dag,

    Ik ben in bezit van een A4 B5 van `96 1.8 met motor code ADR.
    Als de motor koud is, is het starten en lopen.
    Op het moment dat ik even of een tijd heb gereden en ik wil naar +/- 1 uur de auto starten treed het volgende probleem op.
    Geen vonk daarna een gele vonk en uit eindelijk een blauwe en dan slaat de motor aan.
    Laat ik de auto dan zeg maar een 12 uur stil staan is het starten en lopen.
    Nu heb ik het volgende al gedaan startblok vervangen, bobine gewisseld en de halvoeler vervangen.
    Op dit moment weet ik het zelf niet meer en hoop dat er iemand is die bekend is met dit probleem of er me te maken heeft gehad.
    De auto heeft bij de dealer al aan de computer gestaan en deze geeft geen storingen aan.

    En weet iemand ook of dat je de computer zo maar kan vervangen zonder dat deze ingelezen moet worden.

    Ik hoop dat iemand mij uit dit probleem kan helpen of misschien nog suggestie heeft.

    M.v.g. Robin

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Verplaatst naar het juiste subforum.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    temperatuur sensor defect? Dan geeft deze een verkeerde waarde aan.
    in een Audi ga je niet zitten....... Een Audi trek je aan.

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richard Audi Bekijk Berichten
    temperatuur sensor defect? Dan geeft deze een verkeerde waarde aan.
    Heb ze alle bij in het koelsysteem vervangen.
    Of zit er ergens anders ook nog 1?

  5. #5

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Bougies nakijken evt. vervangen/ goed aangedraaid? als dit het probleem niet oplost kijken of de bougie kabel niet gescheurd is. Het zal iets met je onsteking te maken hebben, je hebt als het goed is ook een dubbele bobine met een eindtrap neem aan dat je die nieuw hebt vervangen? Heeft de dealer ook de accu nagemeten?


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jamal Bekijk Berichten
    Bougies nakijken evt. vervangen/ goed aangedraaid? als dit het probleem niet oplost kijken of de bougie kabel niet gescheurd is. Het zal iets met je onsteking te maken hebben, je hebt als het goed is ook een dubbele bobine met een eindtrap neem aan dat je die nieuw hebt vervangen? Heeft de dealer ook de accu nagemeten?
    Bougies zijn pas vervangen, bobine heb ik gewisselt met die van het zelfde type de andere auto starten er wel op en de mijne duurde weer lang.
    Het is een blijft vreemd dat bij koude motor de motor in 1 keer aan slaat en als die warm is dat het dan veel langer duurd omdat die dan geen vonk krijgt.
    Maar bedankt voor de tips.
    Laatst gewijzigd door audigrijs; 13-05-10 om 13:09.

  7. #7

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Heb je de massakabel vanaf de accu naar het chassis en vanaf chassis naar de motor al gecontroleerd ?
    Slechte massa kan ook de oorzaak zijn.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2009
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Ik heb vermoedelijk het probleem gevonden.
    Heb wat meet gegevens gevonden en ik krijg op mijn hall-voeler als ik meet over contacten 2 en 3 12 volt in plaats van 4,3 – 5,2 volt en dan word er gezegd vervang regelapparaat.

  10. #9

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door audigrijs Bekijk Berichten
    Ik heb vermoedelijk het probleem gevonden.
    Heb wat meet gegevens gevonden en ik krijg op mijn hall-voeler als ik meet over contacten 2 en 3 12 volt in plaats van 4,3 – 5,2 volt en dan word er gezegd vervang regelapparaat.
    Ik heb met mijn A4 B5 1.8 exact hetzelfde probleem sinds afgelopen zomer. Tot nu toe is het probleem niet opgelost, zij het dat het aanslaan de ene keer wat sneller gaat dan de andere. Ben in ieder geval blij dat de auto na 5 minuutjes tanken nog wel wil starten (alhoewel hij na het starten dan iets in toeren zakt om vervolgens stationair op te pakken). Wacht ik tussen een tien minuten/kwartier en anderhalf uur (na een korte of lange rit maakt niet uit), dan duurt het meestal een minuut of drie tot vijf om weg te komen. In 9 maanden tijd ben ik erachter komen dat doorstarten geen zin heeft. Starten met intervallen van een seconde of 10 is de enige oplossing. Zonder reden slaat hij ergens tussen de 2 en 20 keer aan om vervolgens keurig netjes te lopen alsof er niets aan de hand is. Voor de rest rijd ie perfect. En zoals je al aangeeft, bij koude motor altijd starten lopen.

    Ik heb naar het probleem meermalen laten kijken, maar het blijkt redelijk hardnekkig en de meest voordehand liggende boosdoeners blijken het allemaal niet te zijn. De auto heeft ondertussen een grote beurt gehad met vervanging van distributieriem en alle toebehoren, bougies, alle vloeistoffen enz. Dit heeft niet de oplossing gebracht. Voor en na de tijd gaf uitlezen overigens nul storingen. De auto is afgelopen winter door een bevriende monteur in twee weken helemaal doorgelicht. Enige wat nog niet getest is en waarschijnlijk de grote boosdoener is: het regelapparaat. Ik moet zeggen dat ik er zo langzamer hand wel gewend aan geraakt ben. Irritant blijft het zo nu en dan, maar aan de andere kant weet ik dat ik altijd binnen 5 minuten wel weg ben.

    Laat me even weten als je het probleem hebt opgelost bij jou auto.

    Mvg

  11. #10

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Ook ik heb dit probleem. Bij warme motor starten wil niet altijd lukken.. Ik heb overigens een 1.6.
    Wanneer de motor is afgekoelt start hij weer wel.
    Laten uitlezen, melding:
    koelvloeistof sensor buiten bereik.

    Deze is vandaag vervangen. Hou jullie op de hoogte.

    Ook heb ik het probleem dat hij ineens erg hoge toeren gaat maken.
    Dus 3000 tot 4000rpm ongeveer. Lijkt of mn gaspendaal dan ineens ingedrukt gaat..

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2019
    Leeftijd
    52
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Moeizame warme start 1.8

    Twee weken geleden kocht ik mijn eerste Audi, een A4 Avant station 1.6. Nu wist ik al vrij snel dat de auto wat aandacht nodig zou gaan hebben, ik hoop(te) op niet al te grote dingen. Zo sloeg de motor een paar keer af bij een temperatuur van 89-90 graden, gewoon even tijdens het rijden. Geen probleem, opnieuw starten en weer door. Door allerlei omstandigheden kwam er niet aan toe om even te kijken naar de mogelijkheden: nieuwe bougies, luchtfilter of de accu. Welnu, de accu is enkele maanden oud, het oliepeil was veel te laag (dus aagevuld!) en dus hield ik de andere twee over. Vanmorgen de bougies vervangen (ipv een vaag merk zitten er nu exemplaren van Bosch in). Nu sloeg de motor toch weer af, alleen bij een lagere temperatuur. Komende week (ik rij amper komende dagen) het luchtfilter en dan weer kijken wat het kan zijn.

    Overigens startte hij afgelopen week niet met een (te) warme motor. Vanmorgen eenzelfde situatie, maar met nieuwe bougies: gewoon starten ondanks de temperatuur.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •