Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1,9 TDI zwarte rook

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard 1,9 TDI zwarte rook

    Hallo,

    Ik heb een audi A4 1,9 TDI. De motor is getuned van 110 naar ca. 140 pk.

    Bij het optrekken, zeker wanneer je het gas goed intrapt, laat ik een mooie zwarte rookpluim achter.
    Wanneer het donker is en iemand achter mij rijdt is het bij een versnelling zeer goed te zien in de spiegel.

    Bij een constante snelheid is geen rook te zien. Ik heb de EGR afgedopt, dit heeft het wel iets verbeterd.

    Weet iemand hoe de rookontwikkeling beperkt of gestopt kan worden?

  2. #2

    Standaard Re: 1,9 TDI zwarte rook

    Ligt aan de tuning, ik heb zelf ook een TDI 110 PK gehad (stekkertuning), de eerste die ik had moest ik om de 2 dagen de achterkant wassen, daarna is er een andere stekker tussen gekomen met 3 instellingen (potmeters) en al rijdend met verlengkabel er tussen kon deze afgesteld worden en dat werkte wel heel goed.
    Daarna had ik alleen kort een zwarte pluim als ik in een hoge versnelling uit laag toerental gas bij ging geven.

    Ik weet niet hoe jij je motor hebt getuned, via stekkertuning of echt chippen, maar ik zou maar eens teruggaan waar je de motor hebt laten tunen en de instellingen aan laten passen.
    Mijn andere hobby www.barbeel.eu

  3. #3
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard Re: 1,9 TDI zwarte rook

    zwarte rook is te veel ingespoten diesel of te weinig lucht...

    dus de chip zou iets te rijk kunnen staan of er is ergens een lek in je inlaatsysteem...
    inlaatspruitstuk schoonmaken (demonteren en uitbaggeren) en de katalysator leeg maken helpen sowieso..


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •