Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Koppeling tikt bij opkomen

  1. #1

    Standaard Koppeling tikt bij opkomen

    Hallo allamaal zou me even voor stellen.

    Ben Patrick 19 jaar heb vorige week me golfje 3 aan de kant gezet voor een audi a4 1.6 van eind 1995 met 166.000km op de teller

    De auto rijd perfect schakeld goed,maar heb een irritante tik met het opkomen van de koppeling.
    Dit is alleen als de auto draaid zowel in zun vrij als rijdend.
    dezelfde tik heb ik ook als ik hardoptrek en met gas loslaten.
    overgens is de auto altijd goed onderhouden geweest heb de boekjes erbij en is er 40.000km geleden de koppeling vervangen.

    Zelf dacht ik een motor steun.maar heb even aan de motor lopen voelen en trekken maar daar zit niet veel beweging in.
    Aangezien ik niet de rijkste ben ! moet ik even wachten met naar de garage toe gaan maar ben dit zeker wel vanplan.

    this natuurlijk moeilijk te oordelen als je het niet kunt horen/zien maar heeft er iemand meschien suggestisch van wat het eventueel zou kunnen zijn. of die dit probleem kent.

    alvast bedankt.

  2. #2
    MikeV's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2004
    Leeftijd
    40
    Posts
    2.665
    Kudos
    39
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Koppeling tikt bij opkomen

    komt he tgeluid uit je bak? zijn het niet je homokineten op de aandrijfassen? Anders zou ik zeggen foutje gemaakt met koppeling vervangen? Of eventueel klepstoters die tikken door te weinig/verkeerd olie? het kan zoveel zijn.
    Het leven is een spel, de regels moet je leren!

    Audi TT, 225 PK Q, Speedport tuning, Forge DV007, Forge intakehose, Forge turbo hose.

  3. #3

    Standaard Re: Koppeling tikt bij opkomen

    hoi dank voor je reactie ik denk zelf dat het de schakelbak is waar het geluid uit komt het lijkt net of als ik optrek hij de tandjes weer oppakt.met gas los en weer gas geven precies het zelfde.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •