Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Resultaten 21 tot 40 van de 58

Onderwerp: LED lampen in originele achterlichten

  1. #21
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Wink Re: LED lampen in originele achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat vraagt wel om foto's in het donker...
    Ik zal er binnenkort er een paar maken. Zeg er wel bij, dat vanwege het contrast het nog steeds niet zo duidelijk wordt als in het echt.

    Zal mijn best doen!

    Grt

    E
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  2. #22

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Posts
    101
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Voor degenen die de rem/achterlichten vervangen hebben door Pilot-LED: hoe ervaren jullie de lichtopbrengst van achteren, met name het lichtsterkteverschil tussen achterlicht en remlicht.

    Ben namelijk zelf in bezit van een facelift B5 automaat uit 1999. Heb enige maanden geleden de rem/achterlichten vervangen door LED-exemplaren van PILOT. Vond ze minder lichtsterk dan conventionele lampen en met name minder verschil geven tussen remmen en niet-remmen. Toen vervolgens na een aantal weken sluiting in een van deze LED-lampen ontstond, die de zekering van mijn automatische versnellingsbak deed doorbranden, was ik er helemaal klaar mee. Rij op dit moment dus weer met conventionele lampen. Overigens mijn mistlampen aan voorzijde voorzien van H7-LED die hierdoor als dagrijverlichting kunnen fungeren. Hebben overigens voor zicht veel minder lichtopbrengst als conventioneel H7.

    Groetjes Dirk

  3. #23
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Red face

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gar57nl Bekijk Berichten
    Voor degenen die de rem/achterlichten vervangen hebben door Pilot-LED: hoe ervaren jullie de lichtopbrengst van achteren, met name het lichtsterkteverschil tussen achterlicht en remlicht.

    Ben namelijk zelf in bezit van een facelift B5 automaat uit 1999. Heb enige maanden geleden de rem/achterlichten vervangen door LED-exemplaren van PILOT. Vond ze minder lichtsterk dan conventionele lampen en met name minder verschil geven tussen remmen en niet-remmen. Toen vervolgens na een aantal weken sluiting in een van deze LED-lampen ontstond, die de zekering van mijn automatische versnellingsbak deed doorbranden, was ik er helemaal klaar mee. Rij op dit moment dus weer met conventionele lampen. Overigens mijn mistlampen aan voorzijde voorzien van H7-LED die hierdoor als dagrijverlichting kunnen fungeren. Hebben overigens voor zicht veel minder lichtopbrengst als conventioneel H7.

    Groetjes Dirk
    Heb precies hetzelfde ervaren. Niet-remmen branden ze netjes. Al vond ik het iets te roze. Maar het verschil tussen remmen en niet-remmen is idd minder dan ik zou willen. Vandaar, dat ik ook weer naar halogeen ben gegaan. En vanwege het roze licht! LED-wit achter rood glas geeft toch echt een roze achtig rood... ;-)

    Overigens is bij mij de rest dus wel LED. Geen last van doorgebrande zekeringen of iets dergelijks...
    Laatst gewijzigd door tom; 04-08-10 om 14:57.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  4. #24
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gar57nl Bekijk Berichten
    Overigens mijn mistlampen aan voorzijde voorzien van H7-LED die hierdoor als dagrijverlichting kunnen fungeren. Hebben overigens voor zicht veel minder lichtopbrengst als conventioneel H7.
    Dat is logisch: conventionele gloeilampen stralen rondom en daar zijn de reflectors op ontworpen. LEDs stralen alleen naar voren, je ziet dus alleen een verlichte punt met direct licht van de LEDs.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  5. #25
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Smile Re: LED lampen in originele achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Dat is logisch: conventionele gloeilampen stralen rondom en daar zijn de reflectors op ontworpen. LEDs stralen alleen naar voren, je ziet dus alleen een verlichte punt met direct licht van de LEDs.
    Beste Tom,

    Met alle respect natuurlijk. Maar dat is oud nieuws. De huidige generatie LED verlichting in welke 'H' dan ook, heeft alle LEDs naar de spiegel/reflector gericht staan en 1 of zelfs geen 1 diode naar voren. Check ajb de link in mijn laatste post. Daar zie je de dagrijlampen staan. Dat geldt overigens voor alle LED-bulbs tegenwoordig. Behalve de al vaker door mij genoemde oranje lampen voor de voorkant (Volgens mij niet meer leverbaar bij Pilot).

    De lagere lichtopbrengst is vanwege het feit, dat deze LEDs niet meer opbrengen. Naar voren, zijkant en zelfs naar achteren tegen de spiegel aan.

    Grt

    E
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    • Bestandstype: jpg h7.jpg (34,6 KB, 8 keer bekeken)
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]


  6. #26
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Dus álles LED, behalve dim+grootlicht, deze dan als Xenon, 5000K? (Dat was OEM?)

    Hoe zit het met de kleurtemperatuur van de LED's? Niet te blauw?
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  7. #27
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TF_Bundy Bekijk Berichten
    Met alle respect natuurlijk. Maar dat is oud nieuws.
    Ik ben vorig jaar(!) op de Motorshow Essen gericht op zoek geweest naar LEDs voor achterafmontage die rondom stralen. Er was geen enkele standhouder die zoiets kon leveren. De afgebeelde LEDs heb ik nergens gezien.
    De moderne LED-lichtunits zijn ook anders geconstrueerd om te compenseren voor de eigenschappen van LEDs. Voor achterafmontage in conventionele units is het nog steeds wat behelpen, mijns inziens.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Waarom is dit alles eigenlijk??, Voor brandstof besparing doordat er minder energie nodig is ? of licht opbrengst /is het een hype / moderne tieden !! of minder vervangen van lampen. ???

    En ik las zelfs lampen in de OVEN ???? is dat om een rook effect te krijgen, Dan ga ik het ook proberen, moet daar een schaal lassagne bij die gewoon mag verbranden om de rook ontwikkeling te krijgen ?????

    Ik loop volgens mij echt achter in de techniek !
    1Audi A4 Avant 2.5TDI quattro 180pk S-line Bl-Edition
    2Opel Omega 2.5TD 6cil. 160pk / 3Audi A4 B5 20v 1.8T/
    4Volvo850 2.5 10v 5cil. 130pk C-line / 5Vw Golf 4 TDI 130pk High-line 3drs/ 6Peugeot 406 2.0HDI 110pk/ 7Audi 80 b4 90pk/ 8Audi 100 2.3E 133pk

  10. #29
    Registered Abuser Bwlian's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2006
    Leeftijd
    33
    Posts
    8.259
    Kudos
    10
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Is voor de mooiheid
    Edit: zie greasemonkey's bericht.

    Ziet er kek uit TF_Bundy!

  11. #30

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    ik gebruik de oven alleen om de lijm te smelten (demontage)
    verder is een shop hier in de buurt die nogal veel ledjes verkopen.
    http://www.onlinestylingparts.com/Le...chting-109.htm
    quattro: the unfare advantage.

  12. #31
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Wink

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Audi200Turbo Bekijk Berichten
    Is voor de mooiheid
    Oven is om ze weer dicht te maken na opening (icm lijm).

    Ziet er kek uit TF_Bundy!
    thnx mannen. Het maakt je auto echt lekker 2010 op een nette manier (In originele lichtunits). Krijg er regelmatig een compliment en vragen over.

    Tom,

    Uiteraard begrijp ik wat je zegt. Maar op de Pilotsite kan je ze gewoon bestellen. Uiteraard is iedereen welkom om het een keertje te komen bekijken bij mij hier in Den Haag. Stuur maar een PB'tje.

    Goed weekend iedereen!

    Erik

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik ben vorig jaar(!) op de Motorshow Essen gericht op zoek geweest naar LEDs voor achterafmontage die rondom stralen. Er was geen enkele standhouder die zoiets kon leveren. De afgebeelde LEDs heb ik nergens gezien.
    De moderne LED-lichtunits zijn ook anders geconstrueerd om te compenseren voor de eigenschappen van LEDs. Voor achterafmontage in conventionele units is het nog steeds wat behelpen, mijns inziens.
    Ik geloof je meteen. Come and see my friend. Bij die maat van mij bouwen hij en ik van tijd tot tijd deze LEDs in originele lampunits. Vooral knipperlichten en achteruitrijlichten.

    Je hebt wel een beetje gelijk op het gebied van 'behelpen'. Je moet met voldoende weerstanden ertussen werken om geen foutmeldingen in je dashboard te krijgen. Er zouden echt kant en klare sets inclusief weerstanden moeten zijn...

    Maar het resultaat is er naar.

    E

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jovert Bekijk Berichten
    Dus álles LED, behalve dim+grootlicht, deze dan als Xenon, 5000K? (Dat was OEM?)

    Hoe zit het met de kleurtemperatuur van de LED's? Niet te blauw?
    Alles LED, behalve dim+grootlicht. En dan nu ook mijn achterlicht en remlicht weer halogeen. Het licht werd ipv rood: roze. En het verschil bij LEDs tussen dimlicht aan en remmen was iets te weinig vond ik.

    4300K en 5000K is OEM. Maar 5000K is het witste licht wat je kan krijgen in Xenon.

    3.000K, Geel licht. Retro look kleur zoals we die kennen van de oude automobielen.
    4.300K, Geel licht. Word fabriek af toegepast bij de meeste automobielen.
    5.000K, Wit licht. Geeft een originele luxe uitstraling.
    6.000K, Wit licht met lichte blauwe tint. Luxe uitstraling hoge lichopbrengst.
    8.000K, Wit/ blauw licht. Geeft een moderne luxe uitstraling.
    10.000K, Blauw licht. Helder blauwe kleur.
    12.000K, Paars/ violet licht. Helder blauwe kleur met een paarse tint.

    Zien is beter: check deze link maar:

    http://www.pilotxenon.com/?id=57&tit...urtemperaturen

    Grt

    E

    Nog even voor iedereen die geen link wil aanklikken:

    Dit zijn de LED-bulbs die ik gebruik.

    [/QUOTE]Hoe zit het met de kleurtemperatuur van de LED's? Niet te blauw?[/QUOTE]

    De kleur temperatuur van mijn stadslicht LEDs zijn wit met een blauwige gloed. Echte witte LEDs heb ik helaas als bulbs of steekfitting nog niet gezien. Maar icm met Xenon is het wel erg netjes...

    UPDATE: De nieuwe generatie LED is nu gewoon WIT licht. 5000K ipv de blauwige 8000K LEDs van recent verleden. Dus nu zijn mijn LED stadslichten echt wit. En dat is erg welkom omdat ik er sinds kort 4300K Xenon in heb geplaatst ipc de oude 8000K (Dat was echt te blauw).
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Bijgevoegde Bestanden Bijgevoegde Bestanden
    Laatst gewijzigd door TF_Bundy; 25-01-11 om 14:31. Reden: Nieuwe ontwikkelingen op LED gebied!
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  13. #32
    j03p's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2009
    Posts
    1.030
    Kudos
    11
    Auto
    Audi 90

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Nice
    Daily: Citroen C6 2.7 HDiF 2007 modded | Winter: Audi A4 Avant TDI Quattro 1997 stock | Zomer: Audi 90 TD 1986 AFN mTDI 12mm/pp764/T3
    Extra: Audi 80 1.6 Weber DCOE | RIP: Audi A4 Avant TDI 1996 + 15 others since 2003

  14. #33
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Ik zou ook eens in de shop kijken hier. Daar staan ook aardig wat led lampen in, waaronder de H7 dagrijlampen. Over die H7 lampen zit ik nog te dubben.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  15. #34

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Ik had ledknipperlichten achter er in laten zetten. Mooie lampjes. Maar het knipperde als een idioot. Moest er relay (weerstanden tussen laten zetten) Of voor bij de koplampen ook led laten zetten. Voor dat laatste heb ik gekozen maar dat bracht de oplossing niet. Ook diverse weerstanden hadden ze geprobeerd. Hielp niets. Nu maar weer terug gegaan naar normale knipperlichten. Maar wil nog steeds led. Hoe kan het dat ze het niet voor elkaar krijgen? Ik rij een A4 uit 1999 facelift. Wil led aan de zijkant, voorkant en achterkantknipperlichten.

  16. #35
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    IMG_1836.jpgIMG_1832.jpg
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Johan ABC Bekijk Berichten
    Ik had ledknipperlichten achter er in laten zetten. Mooie lampjes. Maar het knipperde als een idioot. Moest er relay (weerstanden tussen laten zetten) Of voor bij de koplampen ook led laten zetten. Voor dat laatste heb ik gekozen maar dat bracht de oplossing niet. Ook diverse weerstanden hadden ze geprobeerd. Hielp niets. Nu maar weer terug gegaan naar normale knipperlichten. Maar wil nog steeds led. Hoe kan het dat ze het niet voor elkaar krijgen? Ik rij een A4 uit 1999 facelift. Wil led aan de zijkant, voorkant en achterkantknipperlichten.
    Beste Johan,

    Misschien heb ik het niet goed uitgelegd in mijn eerdere posts. LED rondom is goed mogelijk. Ik heb het zelf. Maar je moet er inderdaad stevige weerstanden tussen zetten. Ik heb ze zelf bij de voorknipperlichten geplaatst. Omdat de weerstanden geleverd door fabrikanten van LEDlampen zwaar onvoldoende zijn, heb ik zelf van een inbouwstation (een van mijn beste maten) weerstanden gehad. Ter verduidelijking ben ik net even naar mijn wagen gelopen en heb een paar foto's genomen en de tekst op de weerstanden opgeschreven. Met deze weerstanden werkt het gewoon goed hoor!

    Even een belangrijke tip! Op de foto's zie je hem los hangen. Dat heb ik zelf voor jullie gedaan, voor de foto. De tip is: Bevestig de weerstand goed op een stuk metaal carrosserie-deel!!! Want ze worden echt gloeiend heet en moeten hun warmte kwijt!! Doe je dit niet: Is de weerstand binnen een paar weken gesloopt! Wat resulteerd in het snelle knipperen en een foutmelding op je FIS, dat er een lamp defect is en moet vervangen worden, hehehe! ;-)

    Dus gewoon zwaardere weerstanden!

    Mijn weerstanden: "50W4,701%" Zelf begrijp ik de tekst niet helemaal. Maar dit is wat er letterlijk op staat. En hiermee werkt het!

    Grt

    Erik
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  17. #36
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Ziet er allemaal duidelijk uit, maar de tekst op de weerstand is 50W, 4,7Ohm en 1% tolerantie. Dit heb ik overigens op internet gevonden en weet eigenlijk niet waar de tolerantie voor staat.

    Maar Johan, een bovenstaande weerstand heb je dus nodig zoals Erik aangegeven heeft.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  18. #37
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard

    Bedankt Maarten! Dat wist ik weer niet precies.

    Grt

    Erik
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  19. #38

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Beste Eric en Maarten,
    Ik heb via Ebay van dat soort weerstanden gekocht (€ 12,- voor vier stuks). 50W6 zou dat ook werken? Als dat zo is moet ik weer terug naar de autoshop en weer van de Led lampen kopen. Niet ieder shopje kan ze blijkbaar inbouwen. Zal kijken over het lukt. Zo heb ik ook mooie chrome spiegelkappen gekocht...maar wat blijkt, de rechter is net zo groot als de linker, dus de spiegel in de huidige rechter is dan weer te klein! Ik ben en wil heel wat dingen aan mijn Audi pimpen, maar echt een sleutelaar ben ik niet. Ben dan van die shopjes afhankelijk die het blijkbaar ook niet weten. Wel heb ik een goeie garage die veel kunnen, maar om ze lastig te vallen met dit soort dingen weet ik niet.


    Groet,

    Johan

  20. #39
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.853
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Als je voortaan via audiwereld.nl koopt, kun je ook laten inbouwen...
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  21. #40
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: LED lampen in originele achterlichten

    Elektronica is niet mijn sterkste vak, maar het betekend dat de weerstanden die jij nu hebt 6Ohm zijn. Dit moet volgens mij ook gaan werken. Eentje met een lagere weerstand volgens mij niet. Maaarrrrr, schiet mijn er niet op af. Zal eens even gaan neuzen op het www.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •