zet je auto op scandinavië en je hebt ook dag-rij-lichten...
Goedendag, iemand al eens het grootlicht als dagrijverlichting geschakeld?
Er zijn modules te koop (of je maakt ze zelf, PWM) die het grootlicht op 25 - 30% kunnen laten branden, ongeveer net zo fel als led's dus.
Eventueel ervaringen?
Control Module Coding
Select 17 (Instrument Cluster)
xx?xx: Country
0 - Germany (D)
1 - Europe (EU) (through MY 1999)
1 - Rest of World (left hand steering - RoW) (from MY 2000)
2 - USA (US)
3 - Canada (CDN)
4 - Great Britain (GB)
5 - Japan (JP) (through MY 1999)
5 - Japan (left hand steering - JP) (from MY 2000)
6 - Saudi Arabia (SA)
7 - Australia (AUS)
8 - Rest of World (right hand steering - RoW) (from MY 2000)
9 - Japan (right hand steering - JP) (from MY 2000)
Ben het niet geheel zeker, maar bij mij 8E B7 moest ik bij
Select 17 (Instrument Cluster) zijn
dus kun je met een B5 model niet met constant je lichten aan rijden? En hoe zijn die scandinavische modellen dan? Met een andere boordnet stuurdoos wellicht.
Ik zal eens kijken of ik daarvan wat kan vinden, hoewel ik een voorkeur voor PWM heb (minder energie verbruik).
Dank je, vond elektrisch en electronisch in eerste instantie wel een goede, omdat een PWM oplossing algemeen zou zijn voor oudere modellen.
Ik heb van de week een PWM module ingebouwd in mijn audicabriolet.
http://www.audiforum.nl/forum/cabrio...cabriolet.html
Ben erg te spreken over het resultaat misschien dat ik de lampen nog wat verder ga dimmen dan 25%.
Ben heel erg benieuwd naar het resultaat!! Vind het echt een mooie optie ipv zelf iets te gaan hobbiebobben met ledbalkjes. En het ziet er gewoon OEM uit. En wil je ook kijken of je grootlicht nog gewoon werkt met deze module? Neem aan dat je het op het grootlicht aan sluit.
De module zit erin, eigenlijk een fluitje van een cent (als je de handleiding goed leest). Omdat het een universele module is (grootlicht als DRL), is er geen voertuig specifieke handleiding voor. De universele handleiding is echter prima. Lampen gaan alleen aan als de motor draait en er geen verlichting aan staat, en er zit een coming home functie op.
Ik plaats van de week wel foto's.
Snel een foto gemaakt tijdens het naar binnen rijden. Belichting is wel een probleem, want het is zeker niet zo fel als het er op de foto uitziet. En als ik flits, is de rest van de auto niet goed belicht etc. (ik ben blij dat ik die andere foto's heb laten maken door iemand die er wel verstand van heeft).
High-Res
Dat ziet er goed uit. Het klopt wel dat je de lichtsterkte kan instellen met de lichtschakelaar? En op welke zekeringen heb je hem aangesloten?
Offtopic: Ik dacht dat de RS4 zowel links als rechts een grote spiegel had?
Kan je misschien een foto maken van hoe de module eruit ziet? Mag gewoon zoals hij nu aangesloten zit bij de zekeringen. Op de site waar die te koop is, staat dat ze de module hebben aangepast naar een kunststof behuizing.
Alvast bedankt.
Heel interessant dit,
komt jouw RS4 nu nog door de APK, wjn?
Want volgens mij mag het officieel niet?
EN hoeveel procent heb jij hem staan? Is dat 40% of?
Waarom zou dit APK afkeur zijn? De verlichting werkt normaal en je grootlicht brandt niet op volledige sterkte. En als het APK afkeur is, trek je binnen 5 minuten de module uit je zekeringenkast en na de APK zet je hem er weer tussen.
Volle sterkte of niet, voor de meeste APK keurmeesters zal dit gewoon een brandend grootlicht zijn.
Voor dagrijlichten gelden weer keurmerkjes op het glas enzo.
Dit soort geknutsel mag dus officieel niet, hoewel het best goed kan werken.
(Ik begrijp sowieso helemaal niets van de uitvinding van dagrijlichten. Tis leuke kerstversiering, maar die paar watt besparing ten opzichte van dimlicht doet het 'm ook niet op je brandstofverbruik... kan je toch net zo goed het dimlicht over het contact schakelen? Alleen zo dat je het stadslicht wel aan kan zetten met de motor af. Zo hebben veel Italianen het.)