Omdat 1) de A4 lampen niet zijn goedgekeurd voor DRL en 2) omdat er lampen branden, die origineel niet horen te branden op een B5....
Maar tuurlijk is het te omzeilen.
Voor de APK gaat ie er gewoon uit, zoals geschreven is dat een paar min. werk.
Verder hoor je er niemand over, heel erg officieel moeten idd de lampen voorzien zijn van keurmerken voor dagrijlicht. Gelukkig wonen we in Nederland, want hetzelfde geld voor Xenon en dat wordt hier ook toegestaan (tot een bepaalde toelatingsdatum).
Omdat 1) de A4 lampen niet zijn goedgekeurd voor DRL en 2) omdat er lampen branden, die origineel niet horen te branden op een B5....
Maar tuurlijk is het te omzeilen.
Klopt, maar voor Xenon (gasontladingslampen) is een uitzondering gemaakt, tot een bepaalde datum mag het, daarna niet zonder orig. sproeiers/hoogteversteller...
DRL is nog geen wetgeving voor nachrustung geloof ik
Jazeker is er voor DRL al een "wetgeving" zie hier:http://www.autoverlichting.eu/shop/w...rlichting.html
Er wordt niet specifiek gesproken over origineel of achterafmontage, maar gewoon de standaard richtlijnen mbt DRL.
Volgens mij voldoet je auto niet aan de typegoedkeuring als je zelf DRL aanbrengt in de originele lampunit.
Misschien wel met goedgekeurde DRL (die zelfklevende ledbalkjes zegmaar)
Een hele kritische keurmeester die erover valt maar volgens mij mag het niet en kun je er ook een boete voor krijgen.
Blader maar eens door dit topic;
http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=6&t=2085
Sorry, las hier even overheen WJN,
welke stand heb jij de module nu staan?
"Voor de APK gaat ie er gewoon uit, zoals geschreven is dat een paar min. werk.
Verder hoor je er niemand over, heel erg officieel moeten idd de lampen voorzien zijn van keurmerken voor dagrijlicht. Gelukkig wonen we in Nederland, want hetzelfde geld voor Xenon en dat wordt hier ook toegestaan (tot een bepaalde toelatingsdatum)."
Gaat mij niet alleen om APK, maar bij bijv. verkeersfuik heb ik geen zin om verplicht te zijn die hele boel uit te bouwen om anders niet verder te mogen rijden.
Maar het lijkt erop alsof de meningen nogal verdeeld zijn of het wel of niet mag.
De originele lampunits zullen niet de juiste goedkeuring hebben voor het voeren van DRL, maar de daarvoor bestemde DRL-units weer wel. In mijn link staat beschreven op welke afstand en dergelijke je de units mag plaatsen en dat ze niet mogen branden zodra er ander verlichting gevoerd wordt.
Het is wel lastig om terug te vinden of je DRL nu in een bestaande lichtunit mag toepassen. Daar wordt eigenlijk nergens iets concreets en duidelijks over verteld. En ook niet wat voor aanduiding er op een unit hoort te staan waarbij je wel DRL mag voeren.
Ik ga zo'n DRL kitje bestellen, monteren en bij de eerste de beste fuik danwel APK hebben we een discussiepunt
Als je puur naar de wet kijkt is het duidelijk:
Codes/Letters in het lampglas geven de functie en type lamp aan:
RL = Dagrijlicht
D = Gasontlading aka Xenon
H = Halogeen
C = dimlicht
R = grootlicht
Combinaties zijn mogelijk.
(ff snel wat links http://www.om.nl/onderwerpen/verkeer...n/verlichting/ en http://forum.fok.nl/topic/818216/2/25)
Experiment:
Ik monteer deze: http://item.ly/320593694900
Plus http://item.ly/280570757138
EN het setje/relaitje wat hier bekend is... Moet er wel heel cool uitzien denk ik zo!
Waarom geen H3 Xenon kitje erin? Zal een stuk mooier lichtbeeld geven dan zo'n LED-kerstboompje. Die kerstboompjes zullen het lichtbeeld erg vervagen (voor zover zo'n imitatie mistlampje al een fatsoenlijk lichtbeeld heeft...) omdat het licht van een groot oppervlak vandaan komt, ipv 1 klein gloeidraaidje van een paar mm lang. Je kunt je zelfs afvragen of ie wel in de behuizing zal passen, want hij lijkt me een eind langer dan een gewoon H3'tje.
Ik ben nu in mijn led-experimenteerfase, vandaar.
Het is ook DRL en geen mistlamp he
Dus Led moet goed zijn hiervoor.
Het is eigenlijk nog niet eens imitatie, aangezien pre-facelift helemaal niet bestaat met mistlampen in de bumper...
Waarom pak je dan niet de dagrijlichten van Hella:
http://www.hella.nl/produktion/Hella...DayLine_NL.pdf
Die ronde met led's erin hebben de officiele keuring (RL) en dan ben je dus legaal bezig. Mits je ze ook legaal schakeld, dus uit bij stad-/dimlicht etc..
Met die goedkope losse LED lampen voor in de originele fittingen verschillen trouwens de ervaringen. Sommigen gaan snel stuk...
Is ook een optie, maar ziet er wel minder origineel uit...
Dan krijg je zo'n opbouw lamp die je op het rooster moet monteren ofzo.
Nee, in die roosters uit eBay: http://item.ly/320593694900
De bijgeleverde lampen eruit halen en dagrijlichten erin. Dan heb je OEM look gecombineerd met officiele dagrijlichten.
Dat zou zeker een super mooie oplossing zijn, maar dan moet het wel dezelfde vorm/diameter hebben... Wat denk jij?
Tja, trial en error lijkt me.
Wat ik er over kan vinden staat hier:
http://www.audiforum.nl/forum/exteri...rd-update.html
Mooi zijn die, maar 90mm hoog, dat past qua hoogte wel in die dikke RS4 van jou maar mijn miezerige roostertjes zijn te laag