Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: abs sensor schoonmaken, hoe?

  1. #1

    Standaard abs sensor schoonmaken, hoe?

    hallo,,

    ik ben nieuw hier,, dus al ik iets verkeerd doe( sorry hier voor dan:P)

    maar ik heb een vraag over mijn audi a4 b5 1.6

    ik ben gisteren met de auto bezig geweest en heb de homokoneet l+r vervangen en aan de rechter zijde draagarm rv achterdeel vervangen ma nu heb een een probleem met mijn abs.

    als ik heel langzaam rij en dan bijna tot stilstand ben reageerd de abs. heb al sommige dingen gelezen van kabel breuk of smerige sensor of misschien verkeerd homokoneet ma dat lijkt me sterk van niet ma kan altijd.
    ma de vraag van mij kant is.

    heb de kabel bekeken niks te bekennen ma nu wil ik de abs sensor schoon ga maken,, heeft iemand nog een idee hoe ik dit het beste kan gaan doen. en hoe het beste los te gaan halen??

    of heeft iemand een idee wat het nog meer kan zijn?? inieder geval bedankt

  2. #2

    Standaard Re: abs sensor

    Ik heb juist hetzelfde gedaan en heb nu iedentiek hetzelfde probleem heb je al een oplossing ?

  3. #3

    Standaard Re: abs sensor

    dat heb ik voor je omdat je links voor en rechts voor heb je los gehad ivm vervangen homokoneet van de aandrjfas heb je waarschijnlijk de abs versmeerd met vet of wat de abs sensor zit aan de voorzijde en kun je er zo uittrekken kan wezen dat die goed vast zit! het kan ook wezen dat je de abs sensor heb beschadigd met het er uit tikken van de aandrijfas! als je de abs sensor eruit heb het ronde gat even opschuren iets vet aan de abs sensor doen zijkanten! en dan weer terug zetten dan moet die weer goed zijn bij mij in ieder geval!

  4. #4

    Standaard Re: abs sensor

    met monteren geen vuil aan de ring (abs knoop) waar de sensor zijn meting op doet?als de sensor zelf niet los is geweest en er is geen kabelbreuk is het vuil op of de sensor of de knoop,ik gok op de knoop (sensor zit namelijk 1 à 2 mm van de knoop/as en kan niet raken)

  5. #5

    Standaard Re: abs sensor

    ik ben naar de garage geweest en het probleem was dat ik het contact aangelegd had om het stuur te verdraaien en door dat alles los was (remschijf) en de auto gaf direct de foutmelding , dan aan de computer gelegd foutmelding uitgehaald en probleem was opgelost . maar toch alvast bedankt voor de reactie.


Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •