Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Reservesleutel laten bijmaken

  1. #1
    Aldi1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Reservesleutel laten bijmaken

    Ik weet niet zeker of ik in het juiste subforum zit met dit onderwerp maar ik ben onlangs mijn reserve sleutel kwijtgeraakt en ik wil een nieuwe bij laten maken.

    Waar kan ik dit het beste doen? (i.v.m. de chip in de sleutel)

    Mijn ouwelui hebben een aantal jaar geleden een sleuteltje laten bijmaken bij de lokale schoenmaker en dat was rampzalig uitgepakt toen ze daarmee de auto wilden starten. Weet niet meer precies wat er allemaal gebeurde/kapot ging, maar er kwamen een hele hoop kosten bij!
    Dus uit voorzorg vraag ik het maar even

  2. #2

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Velly siempel; gewoon de dealer.

  3. #3
    Applejuice's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2009
    Leeftijd
    55
    Posts
    862
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q3
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Bij de dealer. Wel rijbewijs en autopapieren overleggen. Dan wordt hij besteld en je moet met de auto langsgaan om de sleutel in te laten lezen.
    *** Q3 TFSIe Chronos Grey*** A1 8X 1.2 TFSi Phantom black *** ***
    Luister, leer en reageer. Niemand weet alles. We weten allemaal iets.


  4. #4
    Aldi1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Weetje wat het is bij de dealer... ze beginnen bij wijze van spreken al te lachen als ik daar aankom met mn B5.
    En als ze alleen al de sleutel bekijken kost het al 80 euro dus iemand een andere optie?
    GEEN goede ervaringen met die arrogante mannetjes daar.

    Oja nog een dingetje.. Kan je wel zelf het batterijtje van de CV afstandsbediening vervangen?
    Wil niet dat kastje openbreken en er vervolgens achterkomen dat ie niet meer in elkaar kan...

  5. #5
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Topic verplaatst naar het juiste subforum.

    Ga naar een andere dealer, waar je wel normaal behandeld wordt.
    Laatst gewijzigd door tom; 19-10-10 om 13:51.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure


  6. #6
    A4FSI
    Guest

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Je kan ook naar een officieel erkend schadeherstelbedrijf rijden. Als je hun je sleutelcoe geeft, kunnen zij nieuwe sleutel laten maken. Heb je de code niet dan vragen zij die voor je op maar daarvoor rekenen ze uiteraard extra voor. Ik zou niet weten wat het prijsverschil is met de dealer maar andere opties heb je niet m.b.t. nieuwe sleutels

  7. #7

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    ga dan naar een andere dealer, 1 waar niet alleen maar arrogante mannetjes werken...
    in een Audi ga je niet zitten....... Een Audi trek je aan.

  8. Ad
  9. #8
    Aldi1's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    72
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Ja mijn negatieve beeldvorming van de betreffende dealer hoeft ook niet overal zo te zijn maar duur zijn ze wel
    Ik ga wel langs bij een andere toko.

  10. #9

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    vind de prijs nog wel meevallen... < 100 euro voor een sleutel + inlezen is niet duur vergeleken bij veel andere merken...
    Oja nog een dingetje.. Kan je wel zelf het batterijtje van de CV afstandsbediening vervangen?
    Wil niet dat kastje openbreken en er vervolgens achterkomen dat ie niet meer in elkaar kan...
    Kastje van de CV is aftermarket bij jou? Ze hebben waarschijnlijk een keer gehad dat ze uit goedheid een batterij vervangen en dat het kastje toe per ongeluk stuk ging.
    Misschien heeft die klant er toen wel een hele heisa van gemaakt.... Als het geen aftermarket is vind ik het overigens belachelijk van de dealer.
    in een Audi ga je niet zitten....... Een Audi trek je aan.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2015
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Hallo ik ben heel erg nieuw en heb m'n audi nog niet in bezit... Wat betreft de transponder sleutels, zo heten ze, die kun wel degelijk bij een professioneel "hakken bar" na laten maken. Dit zijn bedrijfjes die 2 computers hebben om de bestaande sleutel uit te lezen, te leren, en een nieuwe sleutel met een transponder chip programmeren. Dan is er nog wat en dat is bij mij nog niet bekend, waarschijnlijk moet de sleutel aangemeld worden aan de auto, ook de "hakkenbar" kan dat d.m.v. een handheld om de sleutel in de auto in te leren.... Dus het kan wel.... er is een maar, ten eerste je krijgt een standaard Audi sleutel, ZONDER afstand bediening. Als reserve sleutel hoeft dat geen probleem te zijn, als het gaat om de deur te openen en te starten. Sommige sleutels zijn niet in te leren, ik weet nog niet hoe intelligent de Audi's zijn. De professionele hakkenbar kan je dat direct vertellen. De prijs is rond de 40 euro.
    Bij de dealer heb je een certificaat nodig, heb je die niet dan moet dit aangevraagd worden, ik schat dit op rond de 40 euro. Dan heb je nog een sleutel nodig, een sleutel met afstandsbediening zal denk ik rond de 100 tot 150 euro zijn. bij het inlezen van de sleutel in de auto kan de dealer wel meteen een hoop rotzooi opruimen, bijvoorbeeld de oude reserve sleutel verwijderen. Ik kom hier nog op terug.
    Voordeel "hakkenbar" klaar terwijl je wacht. Dealer 1 a 2 weken wachten. Bij de dealer is de sleutel met afstand bediening te bestellen, handig als de huidige sleutel al bijna versleten is.
    Kijk eens op deze site: http://www.sleutels-schuurman.nl/pag...osleutels.html
    Groet Bob B
    Laatst gewijzigd door Bob B; 27-01-15 om 19:27.

  12. #11
    CliffJ's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    38
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Reservesleutel laten bijmaken

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Aldi1 Bekijk Berichten
    Ja mijn negatieve beeldvorming van de betreffende dealer hoeft ook niet overal zo te zijn maar duur zijn ze wel
    Ik ga wel langs bij een andere toko.
    Nou ik heb dit probleem al bij 2 audi dealers gehad eigenlijk XD ik bestel voortaan alles bij mijn garage waar ik het onderhoud doe, een universele garage. die kunnen ook gewoon originele onderdelen bestellen (zij bestellen het dan voor mij bij de dealer met de slechte service).
    Maar ik merk het helaas vaak dat je met een oudere auto waardeloos behandeld wordt. Ze hebben me een keer laten staat toen ik voor de deur stond (met een merk auto dat zij verkochten) toen de auto niet meer starte. Pechhulp gebeld en die snapte er helemaal niets van.

    Maar die prijzen van originele onderdelen zijn bij de dealer net zo duur als bij een ander volgens mij
    Laatst gewijzigd door CliffJ; 27-01-15 om 21:44.
    Audi A4 B5 1.8, bj 2000

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •