Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

  1. #1

    Standaard Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Ik heb gisteren de 'blauwe' temperatuur sensor(2-polig) vervangen in de hoop dat het probleem daarin zat.. Blijkbaar dus niet..

    Ook na een half uur rijden, 60 graden.. Minuten lang stationair draaien, 60 graden.. Er zit geen beweging in..

    Mijn kachel (climate control) wordt gewoon superheet.

    De ventilator draait in de motorruimte, en het koelvloeistof stroomt (en is heet).

    Verder loopt de wagen stationair onrustig (schommelt tussen 500 - 1000).



    Moet ik de sensor welke NAAST de blauwe zit vervangen (waar is deze voor: 4-polig), of heeft de meter in het dashboard een aparte sensor? Kan het onregelmatig stationair draaien hiermee te maken hebben?

    Hoe kun je via climate control de temperatuur van je koelvloeistof bekijken?



    Het is me wel opgevallen, dat dit 'euvel' is begonnen nadat / tegelijk met het niet meer functioneren van mijn blower (welke nu weer prima werkt)..


    Graag advies/tips.

    Bedankt.

  2. #2
    Bluefinger's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Hallo,

    De oorzaak voor je problemen kan ik je niet vertellen, maar hoe je je temperatuur kunt zien in het display van je climatronic ben ik achter.
    Op youtube staat een filpmpje (link staat hieronder) met op 3 minuten de combinatie en code van hoe je dit moet kunnen zien.

    http://www.youtube.com/watch?v=WqcVT...eature=related

    Ik heb het bij mijn a4 geprobeerd en het werkt uitstekend.

    Succes,
    René
    AUDI A4 1.8 5V uit 1995

  3. #3
    Silvershadow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    595
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Misschien even een domme vraag, maar de temp in de climate controle word dus ergens anders gemeten dan waar de gewone meter 'm meet?

    Want ik heb er ook last van dat deze met deze koude weers omstandigheden niet boven de 70 graden komt.
    Ik heb dus altijd het id gehad dat m'n thermostaat open blijft staan, en om daar achter te komen door een nieuwe er in te zetten word een beetje duur klusje met een V6
    De climate geeft wel heel snel 90 graden aan, en blijft ook mooi staan.
    Houd dat dus in dat ik er vanuit kan gaan dat m'n thermostaat wel goed is??

    Groetjes Ed

  4. #4

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Mijn Climate Control geeft dus ook na +- 10 min keurig 89-90 graden aan..

    Vorige week is ook tevens mijn dashboard verlichting uitgevallen.. Het begint nu echt te spoken in mijn b5! Is het waarschijnlijk dat dit een zekering is?


    Iemand nog een idee, waarom mijn temperatuur-meter in het dashboard op 60 blijft staan?

  5. #5
    Silvershadow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    595
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    @netvibeNL Is in 1 keer het hele dachboard donker?


  6. #6

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Dashboard opgelost -> zekering..

    Temperatuur aanduiding blijft een vraagteken

  7. #7
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Er gaan al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel topics over dit probleem hier op het AF. Mogelijke oorzaken zijn "wijzer" los van het naaldje, defect spoeltje achter de naald in het paneel, instrumentenpaneel defect enz...
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  8. Ad
  9. #8
    Silvershadow's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    595
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    daarom ben ik er ook in dit topic op door gegaan, en ben nog benieuwd naar het antwoord

  10. #9

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Heb zojuist mijn auto uitgelezen op foutcodes, en krijg een mooie melding:

    16500 - Engine Coolant Temp. Sensor (G62) Implausible Signal (P0116 - 35-00 - )


    Nu alleen nog uitzoeken waar ik die sensor kan vinden?! Iemand advies?

  11. #10

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Zojuist nog even de blauwe / grijze sensors losgehaald, en schoongemaakt + contactspray.. Start vervolgens mijn auto niet meer..

    Na 10 minuten starten, en bijna aanslaan, accu dood..

    Nu aan de druppellader..

    Iemand een howto om de G62 te vervangen, en aanwijzing waar deze zich bevind? Ik heb overigens eerder last gehad, na een accu wissel, dat de wagen niet/nauwelijks start.. Inleren? IS dit ook mogelijk zonder naar de dealer gesleept te worden?

  12. #11
    Bluefinger's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2010
    Leeftijd
    50
    Posts
    19
    Kudos
    0

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Inleren kan vrij eenvoudig.
    Eerst een poos de accupool eraf (ik deed 30 minuten).
    Dan de accupool er weer op.
    Auto op contact (niet starten).
    Ongeveer 15 minuten laten staan (je hoort het servomotortje bewegen).
    Daarna starten zonder gas te geven.
    Dan ongeveer 15 minuten laten draaien (stationair).

    Veel succes.
    AUDI A4 1.8 5V uit 1995

  13. #12

    Standaard Re: Dashboard temperatuur blijft altijd op 60 graden? Onregelmatig stationair..

    Nog even aanvullend op mijn vraag waar de G62 sensor zit.. Dit is dus de sensor, die naast de blauwe temp. sensor zit, achter de kop..

    Heb me rot gezocht, omdat ik overal las 'lastig te bereiken', bla bla.. Zit dus gewoon bovenop

    Kosten: 42 euro incl rubbertje..


    (problemen zijn verholpen)

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •