Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: veer voor achterste ruitenwisser?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Angry veer voor achterste ruitenwisser?

    Hoi allemaal,
    vorige week opeens ontdekt, dat mijn achterste ruitenwisser stuk is. wisserblad helemaal kapot, verder blijkt de ruitenwisser geen druk uit te oefenen op de achterruit. Bij nader controle blijkt dus ook geen veer meer te zitten. (tenminste, effe bij auto's in de beurt gecheckt, en die hebben allemaal een veer die de arm op de ruit drukt. Ik ga ervan uit dat dat bij audi ook zo is).
    Ik vermoed dat een leuke buurtbewoner dat al dan niet kwaadwillig gedaan heeft. (Amsterdam West... had 2 weken hiervoor twee lange krassen cadeau gekregen van de linker achterdeur tot de voordeur, waarschijnlijk een fietser die zich door de parkerende auto's door wurmde).
    Of kan de veer zomaar eruit schieten? en zoek zijn?

    En nu mijn vraag: is de veer los te vervangen, of moet ik de hele ruitenwisser vervangen? Nog tips & trucs?
    Alvast bedankt!
    M.
    Laatst gewijzigd door MarkusSchnizer; 31-03-11 om 18:40.
    --------------
    Audi A4 B5 Avant 2.4 quattro, Spaanse import van Spaanse schoonpapa.
    Leuk als je iets in de handleiding zoekt, en je nauwelijks Spaans spreekt.

  2. #2
    martijn850's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    43
    Posts
    1.063
    Kudos
    25
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    Veer is volgens mij Niet los te bestellen, je krijgt een complete wisserarm.

  3. #3
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Kan je net zo goed gelijk vervangen voor een aerotwin ruitenwisser voor achter. Die zijn te vinden op eBay.de. Zoek maar eens op aerotwin heckwischenscheiber Audi A4 B5. Kost rond de 25euro.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Thumbs up Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    bedankt voor de tip, heb al besteld (27 euro+ 10 euro verzend). als ik toch moet vervangen dan in ieder geval met upgrade.

    Is trouwens heckscheibenwischer niet heckwischenscheiber. (of gewoon heckwischer).
    Laatst gewijzigd door MarkusSchnizer; 01-04-11 om 11:04.
    --------------
    Audi A4 B5 Avant 2.4 quattro, Spaanse import van Spaanse schoonpapa.
    Leuk als je iets in de handleiding zoekt, en je nauwelijks Spaans spreekt.

  5. #5
    RIVADA
    Guest

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    ik weet niet welke je hebt besteld, maar enige tijd geleden had ik er ook een gekocht (via ebay) en tot mijn verrassing ging de vorm van de wisserarm er van uit dat deze in ruststand naar rechts wijst. Bij de B5 is dat links, en pas vanaf de B6 is dat rechts. Je kunt 'm in dat geval natuurlijk wel monteren, maar het ziet er niet uit.
    Ik heb het uiteindelijk opgelost door ook de wissermotor van de B6 te monteren, maar dat ging niet van een leien dakje. (ik heb niet lang daarna ook de wisserarm van de B6 gemonteerd omdat ik deze veel mooier vind)
    Veel succes...


  6. #6
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    Heb die van mij gewoon naar links laten staan en vind persoonlijk niet dat het misstaat. Qua werking maakt het geen reet uit.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2010
    Leeftijd
    55
    Posts
    42
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RIVADA Bekijk Berichten
    ik weet niet welke je hebt besteld, maar enige tijd geleden had ik er ook een gekocht (via ebay) en tot mijn verrassing ging de vorm van de wisserarm er van uit dat deze in ruststand naar rechts wijst.
    Viel mij al op de foto op dat hij idd naar rechts stond. Ik ga hem gewoon monteren. Ben blij dat Marteen zegt dat het volgens hem niet eens zo slecht staat.
    Heb sowieso wat plezier aan de look van mijn auto verloren in de afgelopen maanden, door een aantal beschadigingen. K&%$#&tbuurt!. (overal krassen bij gekregen, de bumpers beschadigd, rechter spiegel eraf, nu de wisser. en door eigen schuld een achterlicht kapot gereden). Binnen is die wel nog fijn, dus ik rij hem voorlopig nog wel.
    --------------
    Audi A4 B5 Avant 2.4 quattro, Spaanse import van Spaanse schoonpapa.
    Leuk als je iets in de handleiding zoekt, en je nauwelijks Spaans spreekt.

  8. Ad
  9. #8
    RIVADA
    Guest

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MaartenS1981 Bekijk Berichten
    ... en vind persoonlijk niet dat het misstaat...
    Meen je dat nou oprecht, of loop je me te focken? De wisserarm verkeerd-om monteren (een rechtse wisseram links of andersom) zorgt er voor dat het wisserblad niet netjes vlak boven de onderste rand van de ruit tot stilstand komt maar juist een stuk erboven, bovendien kun je aan de vorm van de arm zien dat de wisseram verkeerd-om zit... geen gezicht, Audi onwaardig...

    Maar ach, ieder zijn smaak...

  10. #9
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: veer voor achterste ruitenwisser?

    Mag je tegenwoordig geen mening meer geven op een openbaar forum?? En overigens is er voor de A4 B5 origineel nooit een aerotwin geleverd, dus vergelijken met een ander model Audi heeft in dat opzicht ook weinig nut.

    De ruimte tussen de onderkant van het raam bedraagt hooguit 1 a 2 cm en is niet zo dat deze ergens halverwege het raam eindigt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •