Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Weigerende S4

  1. #1

    Standaard Weigerende S4

    Vandaag deed zich ineens het volgende probleem voor.
    De auto starte en sloeg na 2 sec af. Dat herhaalde zich een keer of drie.
    Volgens mijn vrouw brande er een lampje op het dashboard. Het was een autotje met een slotje eronder. Volgens het instructieboekje een geweigerde sleutel. Andere sleutel gepakt en daar deed ie het wel mee.
    Aangezien ik een Clifford alarm erin heb en de responder (glasbuisje) van deze sleutel om het contactslot heen zit, vond ik het vreemd dat deze het wel deed.
    Afijn, een stuk gereden en later weer eens geprobeerd met de andere sleutel. Tot verbazing werkte deze gewoon weer.
    Eind goed al goed maar neem voortaan ook maar ff de reservesleutel mee.
    Iemand een idee wat hier gebeurd kan zijn?
    GrtZ,Rick

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2004
    Posts
    2.877
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A8

    Standaard

    Waarschijnlijk is die ene sleutel beschadigd waardoor ie het soms wel en soms niet doet.

    Ik heb het ook met me A8, de ene sleutel doet het 1 op de 30 keer niet, de andere sleutel doet het altijd...

    Sleutel een keer laten vallen?

    Die dingen zijn best kwetsbaar...

    Gr. Sander
    2004 Audi A8L W12 6.0 Quattro Pro Line | 2011 Audi Q5 2.0 TFSI Quattro Pro Line S

  3. #3

    Standaard

    Sleutel laten vallen... zou kunnen maar denk het niet aangezien er dus altijd een transponder bij het contactslot zit voor het op afstand starten.
    Dan zou die problemen moeten hebben met de tweede transponder die in de sleutel zit die ik gebruikt om zelf te starten.
    Wat gebeurt er als er twee tansponders in de buurt zijn en één daarvan is defect? Dan zou de andere het over moeten nemen denk ik
    GrtZ,Rick

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rick
    Wat gebeurt er als er twee tansponders in de buurt zijn en één daarvan is defect? Dan zou de andere het over moeten nemen denk ik
    degene die werkt en signaal overzendt die gat erop. Maar is het niet verstandig om je transponder ring weg te bouwen ipv op het contactslot te laten zitten?

    grts Y
    D-Kadettfriends.nl

  5. #5

    Standaard

    Denk dat het het zelfde preobleem is waar we het reeds eerder over gehad hebben.
    Zie in dit zelfde Topic - Sleutel Transponder Problemen.
    Als dat zo mocht zijn wordt het starten steeds slechter zelf met de reserve sleutel.

    Ronnie


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kuuntje
    Maar is het niet verstandig om je transponder ring weg te bouwen ipv op het contactslot te laten zitten?

    grts Y
    Nee denk het niet. Nu kan je zonder het verwijderen van de kappen rond het stuur de transponder weghalen als er een keer een nieuwe sleutel ingelezen moet worden. De transponder doet eigenlijk toch niets meer omdat de beveiliging is overgenomen door een drievoudige startonderbreking waarvan één draadloze.
    GrtZ,Rick

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronnie
    Denk dat het het zelfde probleem is waar we het reeds eerder over gehad hebben.
    Zie in dit zelfde Topic - Sleutel Transponder Problemen.
    Als dat zo mocht zijn wordt het starten steeds slechter zelf met de reserve sleutel.

    Ronnie
    Die topic had ik idd ook al gelezen. Maar bedankt.
    Hij doet het nu trouwens weer normaal en is het niet meer voorgekomen.
    En als het weer vaker voorkomt dan ben ik voor €30 en een beetje hobby'en weer klaar.
    GrtZ,Rick

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •