heb eigenlijk wel velgen maar zijn replica's, twijfel aan de kwaliteit ? (italiaanse)
zijn zwarte rs4 235/40r18 et35
Bijlage 107204Bijlage 107203
mvg.
Afdrukvoorbeeld
heb eigenlijk wel velgen maar zijn replica's, twijfel aan de kwaliteit ? (italiaanse)
zijn zwarte rs4 235/40r18 et35
Bijlage 107204Bijlage 107203
mvg.
Niet wakker van liggen. Nieuw / origineel is ook niet heilig, daar gaan er vaak zat een stel van stuk. Enige voordeel daarvan is dat je gewoon een 5e nieuwe kan kopen omdat je de fabrikant weet. Natuurlijk zijn veel originele Audi velgen wel degelijk beter, maar hou er rekening mee dat een 18, 19 of zelfs 20 inch velg ongeacht de fabrikant zo snel krom slaat dat je geheid 1 of 2 keer per jaar naar de velgenboer kan om ze te laten richten. Eén stoeprandje verkeerd oprijden, of een slijp/freesrand in het wegdek, en je bent al de sigaar.
Zwakke zullen het eerder hebben, maar origineel is geen garantie op dat het niet gebeurt.
Mijn velgen zijn nu zo'n 4jr oud en de lak gaat nu wel wat loslaten.
Daarom gaan deze er binnenkort onderuit.
Misschien dat ik ze zelf op(laat)knap(pen) en wintervelgen van maak of ze gaan de verkoop in.
Verders nooit geen problemen mee gehad.
Replica's van Italiaanse fabricage zijn meestal wel oké.
Ik was een tijdje terug bij een Audi dealer en daar lag een set velgen met continental banden ik heb nog gevraagd of dat originele velgen waren,
het antwoord was nee hij vertelde toen dat continental wel vaker zo setjes aanbood en dat het meestal Italiaanse velgen zijn die daar voor gebruikt
worden, dus de dealer verkoop ze ook zo.
oi,
wat vinden jullie van mijn b5 met die rs4 ?
mvg.
Perfect, niks meer aan doen(alleen verlagen:))
Velgen staan er goed onder, maar net zoals johan aangeeft kan hij nog wel een verlaging gebruiken. Maar als je het zo prima vind, kan het ook.
Nee, de mijne zijn niet Italiaans. Ik heb geen idee waar deze geproduceerd zijn.
Mijn velgen zijn Duits of Italiaanse replica's. Een half jaar geleden laten checken. Alle 4 recht en goed. Mijn vriendin heeft daarvoor eentje krom gereden in een gat in de weg bij Moordrecht. Die is krom en moet gericht worden. Gelijk een nieuwe velg gekocht (die kon ik goedkoop krijgen en is altijd beter dan een gerichte velg...). That's life. Verder goede velgen, de replica's. Als het maar geen Chineze Evolutions zijn... Als je een keer naast je auto staat en hard niest, kan je naar de richtbank met de velg waar je het dichtste bij stond toen je niesde... :badgrin:
Begrijp het alleen niet..? Je hebt mooie Old RS4 velgen? Die staan behoorlijk af onder je witte bolide hoor. Alleen onmiddelijk die 'centercaps' ook zwart spuiten. Dat 'plastic chromen vaal geglim' in je mooie velgen ziet er errug goedkoop uit. En inderdaad 40mm voor en 35mm achter naar beneden minimaal. En je wagen ziet er ineens heel anders en nog beter uit! :eyebrows:
oi,
heb naar de velgen-banden boer geweest voor banden op de rs4 velgen te laten plaatsen, 3 VELGEN KROM waarbij 1 helemaal uit de haak:(
ga nieuwe kopen! ... replica's uiteraard, zou graag eens iets hebben (van audi replica velgen) dat je niet veel ziet. (kleurcombinatie). morgen terug naar de velgenboer om velgen uit te kiezen maar weet absoluut niet welke , zou graag iets in de aard hebben als deze
Bijlage 107320
polished bovenaan, zwart vanbinnen , iets in die aard :)
of misschien helemaal zwart ?? zou het mooier zijn met volledige zwarte velgen ?
mvg.
Volgens mij heb ik er wel weer een of twee krom gereden, ik heb zes weken lang dagelijks over betonrichels, slijpranden en metalen freeslijnen moeten rijden (met richels van 5-10cm verticaal). Ach, het hoort er bij als je grote velgen wilt hebben. Dit zou ook gebeuren met originele, of extreem dure merk velgen (West Coast Customs style Asanti's etc.). Hoe groter je velg, hoe minder cover door de band, hoe meer risico op harde klappen.
Ik reken in het budget mee dat ik 4 velgen per jaar moet laten richten; soms zijn het er meer, soms minder. Overigens moet ik wel zeggen dat het heel sterk wisselt per type velg: de old RS6 19" die ik onder de A6 had hebben het een jaar uitgehouden zonder kromslaan, de new RS4 18" onder dezelfde auto hebben het in 3 maanden voor elkaar gekregen om alle 4 krom te slaan..
Je oude RS4's, als je die hebt gekregen, wat wil je er voor hebben?
Ik zou trouwens niet die gepolijste look nemen, da's al heel snel sjonnie. Ik zou een eenvoudige velg nemen die ook in het zwart nog een model zichtbaar heeft: old of new RS6, old of new RS4 (new RS4 is héél mooi), misschien TT RS full black, iets in die richting.
oi,
mijn old rs4 velgen zijn wel zelf gespoten, heb ze gekregen van een neef, (een borduurrijder) velgen waren niet meer om aan te zien, en ie heeft ze dan zelf gespoten, niet afgeschuurd, niet gebakken, alleen met benzine afgekuist en dan 1 laag witte verf , dan 1 laag zwarte verf. de borduurschade zie je niet meer van veraf maar als je kijkt van dichtbij :shocked:
,
zal vandaag naar de velgenboer gaan, zal kampen tussen old-new rs4 of old rs6 (heb een kleine voorkeur voor old rs6 , zou ze willen laten spuiten in mat zwart, met rode rand als dat kan ? zoals jouw bbs'en , met jouw groene rand.
mvg.
Klinkt goed, zou alleen niet voor een rode rand gaan. Gewoon strak zwart op wit staat super!
overigens wil ik je B5 wel een stukje naar beneden shoppen als je mij een paar goede foto's aanlevert via PM :)
Alles kan :) Zwart spuiten kostte mij zo'n €200, zonder bon, en de velgen waren niet geschuurd (wel een rotklus om te doen gezien de spaakjes etc.). Mijn velgen hebben echter wel een kleine opstaande rand, die de RS6 velgen niet hebben. Daarom is het wel moeilijker, of minder mooi, om daar een rode rand op aan te brengen: ik kon ze keurig afplakken, en het randje staat los van de rest van de velg.
Bedenk even goed of je dat wil, en of het kan. De 3 velgen die je noemt hebben allemaal niet zo'n opstaande rand.
Wat wil je voor die 18" old RS4's hebben, met de schade erop? Just as they are now? Er was er één krom toch? Ik zit te denken aan teruggang naar 18", of 19" maar dan smaller. Ik rij nu op 19x8,5 inch, en wil terug naar 8" breed vanwege de beperkte ruimte in de wielkasten (en ik loop aan).
200 euro is ook de prijs die gemiddelde spuiter hanteerd hiervoor, als oplossing voor de spaakjes: Laten parelstralen of chemisch ontlakken, kost je ongeveer 50/60 euro en dan heb je ze helemaal lakloos.
Offtopic:
19x8,5 loopt aan? Zou je mij je wheelspecs even willen sturen icm bandenmaten? Heb namelijk een setje 19x8,5 op het oog, dacht dat dat wel moest gaan namelijk.