Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: motor-temp meter

  1. #1

    Standaard motor-temp meter

    Vandaag zag ik dat mn motortemperatuur meter het niet meer doet..tenminste: hij blijft op 60 graden staan dus neem ik aan dat hij stuk is. Of kan het zijn dat het om een zekering of e.d. gaat ? Als ik het moet vervangen,wat zou dan een redelijk bedrag zijn ? Moet morgen toch naar de dealer,maar hoor liever eerst julie meningen!
    Alvast bedankt...

  2. #2

    Standaard

    Moment, die conclusie gaat me wel heel erg snel.
    De temperatuurmeter blijft op 60 staan, ook wanneer je hem uitzet of de temperatuurmeter komt tijdens het rijden niet meer boven de 60 graden uit?
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ik heb geen A4 maar bij mijn 80 is 60 graden niet het minimum. Hij doet dus wel iets, het kan geen zekering zijn.

    Ik zou eens kijken naar de zender (geen idee waar die zit op jouw motor, maar daar kunnen andere A4-eigenaars hier vast bij helpen) en controleren of de aansluitingen daarvan niet gecorrodeerd zijn. Tweede verdachte is de zender zelf, derde de bedrading en vierde de meter in het instrumentenpaneel.

    Succes!

    Tom

  4. #4

    Standaard

    Volgens mij (maar hang me er niet aan op) begint hij bij 60 graden op het instrumenten-paneel. Gisteren heb ik de auto laten keuren (14 mnd geldig )en daarna viel het me eigenlijk pas op dat hij het niet meer doet/deed ,maar ik heb hier dus echt geen verstand van..

  5. #5

    Standaard

    Of de sensor is kapot of de thermostaat is kapot.

    Ik had dit probleem ook, thermostaat vervangen... en nergens meer last van.

    Even rekening opgezocht.

    - Thermostaat 26.94
    - Thermostaat uitgebouwd/ingebouwd 46.44

    prijzen ex btw
    Four rings to rule them all.


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gewse
    Of de sensor is kapot of de thermostaat is kapot.
    Zoiets zie ik ook nog als optie, vandaar dat ik vroeg wat de meter precies deed. Maar dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk geworden.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gewse
    Of de sensor is kapot of de thermostaat is kapot.
    Zoiets zie ik ook nog als optie, vandaar dat ik vroeg wat de meter precies deed. Maar dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk geworden.
    Meter doet dus niets...zal wel stuk zijn denk :cry:

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    We zijn eruit ! de zender heeft het dus begeven,dealer heeft een nieuwe besteld,maar wat zou dat ong.kosten ? Heb nl echt geen idee !

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Ah, diagnose was correct!

    Als je zender een enkelvoudig exemplaar is, blijven de kosten beperkt tot ongeveer 10-15 euro (als de prijzen voor A4-onderdelen even hoog liggen als die van de 80/90), als het een multifunctie-exemplaar is kan dit oplopen tot een 80-90 euro...

    Ik ben benieuwd wat het je gaat kosten. Montage is in ieder geval geen dure zaak.

    Tom

  11. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom
    Ah, diagnose was correct!


    Ja hoor !! er zitten hier echte kenners...mag ook weleens gezegt worden,ik ben altijd blij met julie hulp,en ik steek er ook nog wat van op he

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •