Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

  1. #1

    Standaard Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Welke radio hebben jullie gekozen welke mooi bij het interieur? Als het lukt om een foto te laten zien ervan dan graag.

    Ik zie verschillende modellen van Pioneer, JVC, kenwood etc die rood of rood/witte verlichting hebben.
    Bij sommige is het ook instelbaar.

    Enige jammer is dat de display lettertjes soms meer blauw dan wit zijn. Veel radio's zien er ook veelste futuristisch uit...

    Wat hebben jullie erin zitten?
    Ik wil er max 200,- aan uitgeven

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Heb er 1 van alpine. Zie mijn showroom voor foto's.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Heeft iemand een Kenwood KDC-BT61U er in zitten?


    Ziet er mooi uit schijnt alleen lastig leesbaar te zijn in de zon ivm spiegeling.



    @die Alpine is wel netjes maar liefst heb ik de CD ingang verborgen achter het front.
    Laatst gewijzigd door twistile; 07-08-11 om 20:51.

  4. #4
    RIVADA
    Guest

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Ik vind voor een B5 (pre-facelift en facelift) eigenlijk maar één radio mooi: Concert I, heb zojuist mijn Becker uitgebouwd en een Concert I ingebouwd...

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2003
    Posts
    101
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Ik zou het ook bij origineel houden. Hoewel ik zelf een Becker Indy er in heb zitten vanwege navigatie. Voor de prijs moet het via eBay lukken.

    Groetjes dirk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    16
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.


    de pioneer 2200 die heb ik in mijn a4. valt echt supermooi in het dashboard weg, niet zon lompe lijst er omheen maar erg strak. ziet er dus vrij origineel uit. het rode licht erbij maakt het helemaal af.
    voor 90 euro heb je m al geloof ik.

  7. #7
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twistile Bekijk Berichten
    Heeft iemand een Kenwood KDC-BT61U er in zitten?


    Ziet er mooi uit schijnt alleen lastig leesbaar te zijn in de zon ivm spiegeling.



    @die Alpine is wel netjes maar liefst heb ik de CD ingang verborgen achter het front.
    Ik had de KDC-BT60U, deze is goed instelbaar en leesbaarheid vond ik wel mee vallen dit is maar net hoe je hem instelt, welke kleur je kiest en contrast.
    bijvoorbeeld rood / display. wit / toetsen past mooi bij de rest maar dit is persoonlijk natuurlijk.
    Deze radio heeft heel veel mogelijk heden zeer uitgebreid menu.
    En klinkt ook mooi.DSCF3217.jpg
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Dit heb ik in de A6, interieur is redelijk hetzelfde.



    het is een kenwood KDC4644, koste destijds rond de 100 euro, en het geluid is ver boven verwachting en zeker van goede kwaliteit.
    CD, usb, aux.

    zelf vind ik het beter dat het scherm net een andere kleur is, valt het op en hoef je niet te lang weg te kijken.
    Alfa Romeo 159 2.4 JDTm.

  10. #9

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Ronald25 Bekijk Berichten

    de pioneer 2200 die heb ik in mijn a4. valt echt supermooi in het dashboard weg, niet zon lompe lijst er omheen maar erg strak. ziet er dus vrij origineel uit. het rode licht erbij maakt het helemaal af.
    voor 90 euro heb je m al geloof ik.
    Heb je 'n foto overdag en 's nachts misschien hoe het staat? Had deze op kieskeurig gezien ik moet wel zeggen het display lijkt op sommige foto's niet zo mooi in het frontje te passen.

    Concert I is netjes idd maar mijn A4 heeft iso stekker radiovoorbereiding. Past Zo'n Concert daar op en kan er ook USB of line-in op zo'n ding?

  11. #10

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Die Kenwood; Jammer dat op die reclame plaatjes het lijkt alsof het hele front diep zwart glimt, terwijl het duidelijk dus alleen het display gedeelte is als ik zo naar jouw foto kijk

    Tis nog niet makkelijk allemaal. Vroeger had je mooie dingen zoals de JVC Chameleon (fimpje) die was mooi strak. Vind het nu maar mager aanbod of misschien kijk ik niet goed. Nu is er nogsteeds zo'n strakke, prijs is alleen niet zo strak kost al 500$ op Ebay. Hier wat foto's, sorry voor de lelijke auto er omheen:P

    Hier nog 'n JVC KD-811 filmpje in B5, afgezien van die grote zilver knop ziet het er best netjes uit in de A4.
    Laatst gewijzigd door twistile; 09-08-11 om 01:44.

  12. #11
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door twistile Bekijk Berichten
    Die Kenwood; Jammer dat op die reclame plaatjes het lijkt alsof het hele front diep zwart glimt, terwijl het duidelijk dus alleen het display gedeelte is als ik zo naar jouw foto kijk

    Tis nog niet makkelijk allemaal. Vroeger had je mooie dingen zoals de JVC Chameleon (fimpje) die was mooi strak. Vind het nu maar mager aanbod of misschien kijk ik niet goed. Nu is er nogsteeds zo'n strakke, prijs is alleen niet zo strak kost al 500$ op Ebay. Hier wat foto's, sorry voor de lelijke auto er omheen:P

    Hier nog 'n JVC KD-811 filmpje in B5, afgezien van die grote zilver knop ziet het er best netjes uit in de A4.
    Dan is Ebay wel duur op MP niet zo.
    http://link.marktplaats.nl/471860225 (KDC-BT61U) 219 euro
    http://link.marktplaats.nl/470309880 (KDC-BT60U) 135 euro
    http://link.marktplaats.nl/468741745 (KDC-BT60U) 100 euro alleen op geboden 115 euro

    Dus de prijzen vallen wel mee of niet . En ik had de KDC-BT60U, misschien is de KDC-BT61U wel helemaal glimmend.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  13. #12
    RIVADA
    Guest

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Het mooie van een standaard Audi radio zoals een Concert I is dat deze de radioschacht geheel vult; de breedte is dan ook afwijkend (breder) van de after-market radios. Bij het plaatsen van een after-market radio heb je daarom 'vulstukjes' nodig die je aan de zijkant plaatst. Op zich niet lelijk, maar IMHO echt niet zo mooi als een standaard Audi radio. Een ander punt is dat lay-out van een Concert I naadloos aansluit bij de lay-out van de facelift airco-unit, bij ingeschakelde verlichting is je middenconsole een feest om naar te kijken...
    Uitgaande van een Concert I, én uitgaande dat je originele radiostekkers er nog op zitten en niet zijn afgeknipt is zo'n Concert I direct aan te sluiten.
    Helaas zitten er ook keerzijden aan het gebruik van een Concert I: de radio is, alhoewel destijds ronduit geavanceerd, nu behoorlijk gedateerd. De vergelijking met de huidige after-market radio kan een Concert I op het vlak van functionaliteiten niet aan: geen aux, geen MP3, en slechts een 2-lijns versterker. Om bijv. een iPod aan te sluiten heb je een FM-transmitter, of -kwalitatief veel beter- een speciale stekker nodig.

    Veel wijsheid...

  14. #13

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Ikzelf heb de vorige Pioneer headunit vervangen voor de Pioneer DEH-5000UB headunit.
    Dit omdat de headunit volledig af te stellen is in de kleur rood (kleurt mooi bij het interieur en W8 hemelverlichting) en de USB aansluiting aan de achterzijde zit.
    (USB stick ligt mbv een kabel in het dashboardkastje)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Car: Honda
    Bike: Honda CB600F Hornet '09

  15. #14

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Hoe makkelijk is het om een Concert I aan te sluiten als de auto een radiovoorbereiding met iso stekkers heeft?

    'Speciale stekker' voor ipod, is dat gewoon een line-in zodat ik er vanalles op kan aansluiten?

  16. #15
    RIVADA
    Guest

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Gewoon aansluiten betekent: stekkers er in, aanzetten, dan moet-ie het doen.
    Let wel: Audi radio's zoals de Concert I zijn beveiligd dmv een code; als je er eentje aanschaft let er dan op dat de code er bij zit. Zo niet dan schijnt deze via de dealer op te vragen te zijn, maar dat is uiteraard verre van gratis.
    Bovendien: de Concert I stuurt standaard alleen de boxen voor aan; wil je achter ook boxen aansluiten dan moet je met een line-out en een externe versterker werken.
    Voor het aansluiten van een iPod wordt vaak een stekker van Dension Gateway gebruikt, deze sluit je aan op de cd-wisselaar uitgang van de radio, kan niet missen: is gewoon plug-and-play. Op eBay worden dergelijke stekkers aangeboden voor de helft van wat een Dension Gateway kost.

    Nog een laatste tip tot slot: Concert I en Chorus I zijn berucht vanwege een softwarefout die de volumeknop op hol doet slaan. Niet alle Concert / Chorus hebben daar last van; goed informeren voor je tot de koop overgaat is het devies.

    Ik hoop dat ik je niet heb ontmoedigd; een Concert I is (volgens mij) met afstand het moosite in een B5 facelift console. Zoals deze qua vorm, kleur en display intergreert bij onder meer de airco unit, daar kan geen after-market radio tegen op.

  17. #16
    BenH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2011
    Posts
    231
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RIVADA Bekijk Berichten
    Gewoon aansluiten betekent: stekkers er in, aanzetten, dan moet-ie het doen.
    Let wel: Audi radio's zoals de Concert I zijn beveiligd dmv een code; als je er eentje aanschaft let er dan op dat de code er bij zit. Zo niet dan schijnt deze via de dealer op te vragen te zijn, maar dat is uiteraard verre van gratis.
    Bovendien: de Concert I stuurt standaard alleen de boxen voor aan; wil je achter ook boxen aansluiten dan moet je met een line-out en een externe versterker werken.
    Voor het aansluiten van een iPod wordt vaak een stekker van Dension Gateway gebruikt, deze sluit je aan op de cd-wisselaar uitgang van de radio, kan niet missen: is gewoon plug-and-play. Op eBay worden dergelijke stekkers aangeboden voor de helft van wat een Dension Gateway kost.

    Nog een laatste tip tot slot: Concert I en Chorus I zijn berucht vanwege een softwarefout die de volumeknop op hol doet slaan. Niet alle Concert / Chorus hebben daar last van; goed informeren voor je tot de koop overgaat is het devies.

    Ik hoop dat ik je niet heb ontmoedigd; een Concert I is (volgens mij) met afstand het moosite in een B5 facelift console. Zoals deze qua vorm, kleur en display intergreert bij onder meer de airco unit, daar kan geen after-market radio tegen op.
    Betekent dat de concert 1 radio wel een aux heeft voor een versterker?

  18. #17
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Ja. 1 van de mini iso aansluitingen is voor de versterker. De overige 2 zijn voor de cd-wisselaar (of voor een kastje tbv USB, geheugenkaart of bv iPod) en de andere weet ik zo even niet meer. Ori is het een zwarte langwerpige stekker en los zijn ze blauw, geel en groen.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  19. #18

    Standaard Re: Autoradio: Welke radio past mooi in het Facelift interieur.

    Het is een 2ehands JVC KD-R801 geworden. Ziet er bijna hetzelfde uit als de 811

    Verlichting is mooi rood in te stellen. Overdag ziet het er prima uit en 's nachts is het prachtig. Dimmer is op tijd in te stellen. Overdag rij ik ook vaak met de lampen aan en dan is het gedimde radiodisplay te donker.
    Fijn ding met bluetooth en USB. De bluetooth is zo'n klein usb adapter ding wat je achterin de radio kan doen of aan de voorkant. Je hebt dus ook een usb aan de achterkant waar je eventueel een usb hardeschijf/stick op aan zou kunnen sluiten. Aux IN zit alleen aan de voorkant.

    Nu nog de speakers vervangen want die kraken... Iemand tips wat erin kan? Ik lees over compo sets en diameters. Die adapterringen bestel ik dan gewoon maar welk speakersetje moet ik halen? Het hoeft alleen maar goed en betaalbaar te zijn, geen extreme eisen

    Update:
    Inmiddels de Aux in via de achterzijde weten te krijgen door een kabeltje te kopen die van de CD wisselaar aansluiting op de achterkant een Line in maakt.

    Te vinden op Ebay als je zoekt op jvc u57
    Wel even in de radio de cd wisselaar functie op aux zetten
    Laatst gewijzigd door twistile; 08-05-12 om 07:26.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •