Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    Ik kan van iemand een setje 19" BBS Le Mans (Immitatie) overnemen voor een leuke prijs met de volgende specificaties :

    19" 8,5J 5x112 ET35

    Gaat dit passen onder de avant met een schroefset of krijg ik last van aanlopen vanwege een te brede velg van 8,5 inch icm ET waarde 35 ik gebruik liever geen spacers

    Ik wil namelijk geen miskoop doen aan deze velgen als ze straks aan blijken te lopen, moet er wel nieuwe banden voor kopen, dus die kunnen evt. nog aangepast worden qua breedte 225 of 235 ?

    Ik heb wel het e.e.a gelezen, maar ik lees meer over 19" met ET32 ipv ET35 dus bij deze de vraag, anders als dit teveel moeilijkheden geeft met aanlopen hou ik de 18" eronder.

    Graag jullie ideetjes hierover
    Laatst gewijzigd door FredjeB5; 13-09-11 om 17:40.

  2. #2
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    Gaat aanlopen. Ik rij op die maat, ET33 zelfs volgens mij, in elk geval rond die getallen, en heb vóór problemen. Nu is het bij mij alleen rechtsvoor, dus het zal een uitlijnissue zijn, maar ik weet niet welke kant nu dus goed staat . Voor 't zelfde geld is links nu scheef en veilig, en gaat die straks ook aanlopen.

    Het ligt er natuurlijk ook sterk aan hoe laag je gaat met je schroefset, meer dan 45mm gaat geheid problemen geven. Ik rij overigens op 225/35/19 vóór.

    Deze hoogte is goed te doen in de praktijk. Met 4 man in de auto wil het wel eens aanlopen, daar hoef ik niet heel gek voor te doen:



    Deze hoogte is NIET te doen in de praktijk. Je loopt zelfs op de snelweg al tegen je wielkasten aan, beide kanten, op een glooiing in de weg. Sommige snelwegen kon ik echt niet harder dan 80-90km/u doen, helaas:



    Ligt ook aan je schroefset natuurlijk, hoe stug deze is...
    Laatst gewijzigd door muizenissen; 13-09-11 om 17:54.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    Op jouw 1e foto vind ik de hoogte mooi, wil hem ook weer niet zo laag hebben dat ik een buikschuiver heb

    ik heb een redelijk stugge set van FK eronder, er zat een audi sportonderstel onder maar die vond ik niet laag genoeg en wilde dus nog 1,5/ 2 cm lager, en heel erg doorverend. dus die is vervangen voor een FK schroefset.

    Met 18" heb ik overigens geen problemen met aanlopen, ook al ligt die hele bak volgedouwd met spullen en hangt ie door ze hoeven, enige waar ik dan niet meer overkom zijn de drempels

    ik zit dus te twijfelen, of BBS in 18" of 19" maar 19" staat natuurlijk een stuk dikker

  4. #4
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    Ik heb er een FK Highsport onder zitten . Toeval!

    Over de velgen: op de foto's zijn 19" Le Mans, met een custom groene pinstripe erop. Staat erg mooi . Ik kon overigens ook op de lagere stand makkelijk spullen meenemen, het ging er zelfs iets beter door omdat de achterkant omlaag gaat, en de voorkant dus wat omhoog. Met moeite, maar het is gelukt, heb ik 330kg grind en 1 passagier meegekregen (toegegeven, ze was niet zwaar), waarbij de achterwielen slechts af en toe lichtjes aanliepen. Het probleem zit 'm echt in de voorste wielkasten.

    Als je tevreden bent met de rijhoogte zoals ik 'm nu heb, zoals onderstaande foto, dan kan je er prima mee weg komen denk ik. Volgens mij heb ik zelfs ET33, en steekt het dus zelfs nog iets meer uit. Als je dan 225/35 monteert en met wat beleid rijdt kan je het gewoon goed gebruiken. Beste is echter wel, denk ik, om te kijken naar ET38, of een 8" brede 19" velg. Dan gaat het ook goed.


  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    48
    Posts
    30
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    De velgen die ik kan krijgen zijn jammergenoeg niet op 8 inch breed, maar het zal ook wel schelen als je gewoon 225/35 R 19 banden neemt ipv 235, even gechecked op tyre calc en dat moet prima te doen zijn, scheelt ook weer in de breedte aan de achterkant vergeleken met jou.

    Ik denk gewoon dat ik ze neem en dan zie ik wel of het past, anders staan ze gewoon weer op marktplaats tegen die tijd


  6. #6
    muizenissen
    Guest

    Standaard Re: Gaat dit passen zonder aanlopen ?

    Ik rij dus ook op 225 vóór . Achter is 235/35, en loopt zo goed als niet aan bij normaal gebruik, je hebt niet altijd 3,5 honderd kilo aan grind achterin liggen .

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •