Resultaten 1 tot 10 van de 10

Onderwerp: climate controle paneel en airco

  1. #1

    Standaard climate controle paneel en airco

    Hallo,



    Ik heb een sinds dit jaar een audi 1.8t quattro van 1996
    Hij werkt prima alleen op een aantal punten na.
    en dat is:

    - de climate control unit scherm flikkert af en toe (niet echt een groot probleem)
    - De +/- knop van de temperatuur & ventilatie moet ik heel hard drukken voordat hij reageert.
    - De airco blijft constant aan en kan niet met de knop uitzetten (weet niet of dat hoort)

    Wat kan ik eraan doen om dit op te lossen
    Ik zal een foto van de climate control posten welke ik heb





    $(KGrHqRHJFME916qNbucBQDD9ZUc8g~~60_35.jpeg

  2. #2
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    "uitzetten'' doe je door de blower gewoon helemaal op uit te zetten, dat is dus onder het rechterschermpje op - drukken tot er geen streepjes meer op het scherm staan.

    De rest van de problemen lijken me gewoon slijtage dus het beste kan je op de sloop of ebay/marktplaats een andere unit kopen.

  3. #3

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    @fallenk810I
    Dat weet ik alleen ik moet HEEL HARD drukken voordat hij wat gaat doen XD.
    Ik had vanochtend weer geprobeerd en hij werk weer normaal nadat ik weer alle knoppen gingen testen eheh.

    Mar ik ga wel even op de sloop kijken voor een goed werkende unit.

    Thnx

  4. #4
    macwikki's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    Hallo, dat flikkeren komt doordat er in de airco unit een soldeer of meerdere punten gebarsten zijn.
    als je de unit open maakt zie je op de print waar de stekker op zit een stuk of tien pinnetjes uitsteken die zitten op een rijtje.
    hier moet je het zoeken er is hier ergens een barst of barstjes in de soldeer punten, soldeer ze opnieuw en je flikkeren is weg.

  5. #5

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    @Mohawk thnx zal ik een keer even doen.

    Zal dit ook de probleem met de +/- knoppen voor de temp en ventilatie oplossen als ik de 10 punten opnieuw ga solderen met nieuwe soldeer punten????


  6. #6
    macwikki's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rdny Bekijk Berichten
    @Mohawk thnx zal ik een keer even doen.

    Zal dit ook de probleem met de +/- knoppen voor de temp en ventilatie oplossen als ik de 10 punten opnieuw ga solderen met nieuwe soldeer punten????
    Ik hoop voor jou van wel, dat weet ik namelijk niet.
    Als je de unit wat verder uit elkaar haalt en dat is een peulen schil kun je misschien zien wat het probleem is.
    Het stelt allemaal niet zo veel voor.
    kijk hier eens als je Duits kunt lezen is dit ideaal.
    http://www.a4-freunde.de/faq/ als je hier dan even een beetje naar onder scrolt zie je staan Klimaanlagendisplay (Wackelkontakt beseitigen)
    dat download je even en dan komt het zeker goed.
    ik heb het even als bijlage bijgevoegd dan heb je het meteen, maar ik zou als ik jou was ook even op die site kijken


    .klimaautomatikdisplay_wackelkontakt_b5.pdf
    Spaart je trouwens aardig wat euro's.
    succes....
    Laatst gewijzigd door macwikki; 29-10-12 om 16:35.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Audi a4 b5. V6 2.6. Omdat mijn bedieningspaneel van de kachel het 80% van de tijd niet doet ben ik op zoek naar een tweedehandse. Nu is mij erop gewezen dat je twee soorten hebt die je niet door elkaar kunt gebruiken. Een die eindigt op 043B en een die eindigt op 043D. Nu is mijn vraag: welke zit er standaard in? De B of D variant? Hebben jullie hier ervaring mee?

    Alvast bedankt!

  8. Ad
  9. #8
    macwikki's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kneetje Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik ben in het bezit van een Audi a4 b5. V6 2.6. Omdat mijn bedieningspaneel van de kachel het 80% van de tijd niet doet ben ik op zoek naar een tweedehandse. Nu is mij erop gewezen dat je twee soorten hebt die je niet door elkaar kunt gebruiken. Een die eindigt op 043B en een die eindigt op 043D. Nu is mijn vraag: welke zit er standaard in? De B of D variant? Hebben jullie hier ervaring mee?

    Alvast bedankt!
    waarom ben je opzoek naar een andere als je deze kunt repareren. kijk op de link in deze discussie, even de airco unit uitbouwen open maken en solderen. Het kan ook zijn dat je lampjes kapot zijn, misschien die ook even vervangen.

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    vandaag de hele boel los gehad. Lampjes zijn nog goed. Alles opnieuw gesoldeerd. Het werkte allemaal super tot dat ik na een half uur gereden te hebben het display weer weg viel. Het viel ook even weg met het monteren van het paneel. Alle knoppen en functies werken, behalve het niet kunnen aflezen van de digitale cijfers/symbolen.

  11. #10
    macwikki's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Posts
    104
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: climate controle paneel en airco

    Hallo,
    er zijn twee schermpjes een voor de temperatuur en een voor de lucht instellingen. Vallen alle twee de schermpjes uit, of maar een?
    Gaat het licht ook uit bij de knopjes?
    Als het alleen de schermpjes zijn, kan het zijn dat de soldeer punten nog niet goed zijn, er kan nog ergens een scheurtje zitten en als de soldering warm wordt zet het uit en wordt het scheurtje groter met gevolg dat de stroom niet door gaat. Er kan ook een scheurtje in de print zitten die naar de lampjes gaat, even goed kijken met een vergroot glas of de print na laten kijken door een elektra zaak.
    Dat is altijd nog goedkoper dan een nieuwe of tweedehands kopen, overigens bij ebay.de krijg je ze voor een redelijke prijs zoek maar eens met dit nummer(8D0820043H) op ebay.de

    als je dat nummer zonder de H zoekt krijg je meer resultaten maar die zijn allemaal ouder, de H stand is de laatst gemaakte airco unit van het B5 model.

    succes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •