Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: Vermogenverlies TDI

  1. #1

    Standaard Vermogenverlies TDI

    Wie kan mij vertellen waarom ik vermogen verlies op de snelweg. In duitsland moest ik zelf op de vrachtwagenbaan de heuvel op. Ik heb een A4 Avant 110 pk TDI van begin 97, kan dit te maken hebben met een boordcomputer want na starten, resetten deed hij het dan wel weer goed.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.852
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Luchtmassameter?

    Tom

  3. #3

    Standaard

    Yep, is bijna zeker de LMM. Effe laten uitlezen in de garage...

  4. #4

    Standaard

    EEn LMM kan die ook zorgen voor het feit dat de motor inhoud. Dit doet hij vooral in 2 en 3. Kan ook geen top halen. Volgens garage gaat dit ongeveer 400 Eur kosten, kan dat.
    Ik heb een a4 avant 1.9 tdi 110 pk

  5. #5

    Standaard

    Ten aanzien van de prijs: ja.
    Audi verkoopt LMM samen met een dom plastic buisje en die kosten samen zo'n 300 Euro. Nog wat arbeidsloon erbij en ...

    Ten aanzien van LMM interessant:
    http://messe.hopa-tec.de/site/pdf/lmm.pdf beschrijft het effect van een defecte LMM en hoe je het kan herkennen.

    http://www.passatplus.de/lmm/index.htm geeft de bestelnummers van VAG, BOSCH zelf en Pierburg (eigenlijk voor DC).
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #6
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.852
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    ...en volgens AutoBild moest je die Pierburg niet gebruiken, die is gemaakt voor een ander mengsel en kan ervoor zorgen dat een Audi te heet gaat lopen. Volgens dit artikel is de kans dat dit aanzienlijke schade oplevert niet denkbeeldig.

    Tom

  7. #7
    Chaos's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    44
    Posts
    11.405
    Kudos
    2
    Auto
    Audi 200
    Land
    Land

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bdrenth1
    EEn LMM kan die ook zorgen voor het feit dat de motor inhoud. Dit doet hij vooral in 2 en 3. Kan ook geen top halen. Volgens garage gaat dit ongeveer 400 Eur kosten, kan dat.
    Ik heb een a4 avant 1.9 tdi 110 pk
    jah bij de dealer wel,

    maar diezelfde lmm die bij de dealer 300 kost kunje ergens anders krijgen voor 150,- monteren kunje ook zelf wel denk ik.
    Audi 200 Quattro 20V | 2.2T 220pk | KONI Sport geel | H&R 40mm verlaging | 16" BBS V8 | GTM oliekoeler | GTM radiator | CAC RVS exhaust


  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Waar dan en voor alle modellen of alleen de TDI en 1.8T? TDI en 1.8T zijn vrij makkelijk goedkoper te vinden, maar zoek eigenlijk nog een LMM voor een 'echte' motor :twisted: (4.2 - AQJ)
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  10. #9
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    Bij Rica www.rica.nl hadden ze volgens mij ook verbeterde LMM's voor de VAG-produkten!

    zou je ook eens kunnen informeren!

  11. #10

    Standaard

    max 150 euro betalen !!!

    effe zoeken scheelt een hoop geld

    marktplaats audiparts :wink:

    heb dit probleem dus ook al gehad..

  12. #11
    michel TT
    Guest

    Standaard Luchtmassameter?

    Ik denk dat het wat anders is, motor gaat namelijk in de noodloop. dat word weer uitgeschakeld als de auto even uitgezet word...
    Ik denk eerder aan een laaddrukregelklep die niet meer functioneert, komt vaker voor. Dan loopt de turbodruk bij accelereren te hoog op en gaat motor in noodloop. bij motor uit en aanzetten heb je weer even vermogen, totdat hij weer in de fout gaat.
    Bij een defecte luchtmassameter heb je in geen geval vermogen en helpt t niet als de auto uitgezet word..
    En trouwens, de dealer, waar ik ook werk, heeft nu ook een ruilsysteem voor luchtmassameters. Zodat ze origineel niet meer kosten dan ongeveer 150 euro.

  13. #12

    Standaard Re: Luchtmassameter?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door michel TT
    Zodat ze origineel niet meer kosten dan ongeveer 150 euro.
    Ook wanneer je ze gewoon los haalt of alleen wanneer je een kapotte omruilt. Voor alle motoren of alleen bepaalde modellen?
    Meende trouwens gehoord/gelezen te hebben dat ze in Duitsland al onder de 100 Euro zaten (bij de dealer)...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  14. #13

    Standaard

    Is een ruilsysteem, dus oude moet ingeleverd worden. Prijzen verschillen per type motor. Maar zullen zo rond de 150 euro liggen. Weet ook niet of alle dealers er al mee werken, is namelijk net een week of 2 bekend.

  15. #14

    Standaard

    Wat betreft de prijzen in DL: ik was vandaag bij de dealer in oberhausen en die vroeg 250 euro.

    Wat betreft de inruil: bij welke dealer(s) kan ik hiervoor terecht??

  16. #15

    Standaard

    Als het goed is kun je bij iedere dealer terecht voor een ruildeel.
    Wat de duitse dealer je heeft gegeven, is een nieuwe, dus geen ruildeel.
    Dat betaal je in Nederland ook ongeveer, die zijn nog steeds te koop, naast het ruildeel.

  17. #16

    Standaard

    bij audiparts kost de lmm 150 euro van bosch, en van een ander merk 75 euro, die volgens hun beter is en niet kapot te krijgen is, was er vrijdag en hebben ze er nog eentje in een a6-2,5 tdi geplaatst..

  18. #17

    Standaard

    Die ander zal een Pierburg zijn die eigenlijk voor Mercedes bedoeld is...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  19. #18

    Standaard Re: Vermogenverlies TDI

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Slomp
    Wie kan mij vertellen waarom ik vermogen verlies op de snelweg. In duitsland moest ik zelf op de vrachtwagenbaan de heuvel op. Ik heb een A4 Avant 110 pk TDI van begin 97, kan dit te maken hebben met een boordcomputer want na starten, resetten deed hij het dan wel weer goed.
    Weet je al wat het probleem was?... Ik ben er wel benieuwd naar 8)
    Avanti! Avanti!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •