Stuur uit een B6 cabrio, passende airbag zou 8E0880201S6PS moeten zijn.
Ik heb een mooie 3 spaaks houten stuur gekocht die oorspronkelijk uit een B6 komt, orgineel nummer 8E0 419 091 T helaas zat er geen airbag of sleepring bij.
Ik hem opgehaald en begin mij nu pas aftevragen of dit gaat passen, beetje laat ik weet het.
Ik had ook een 3 spaaks stuur liggen uit een A3 '96, helaas is de airbag breder dus dit gaat niet passen.
Waar kan ik ergens zoeken welke airbag nummers er in passen? kan het via vagcat niet zo snel vinden.
Weet iemand of ook de sleepring vervangen moet worden, de kabel die bij de stuur zit heeft een blauw aansluiting voor airbag en een gele naar de sleepring (a3 ook geel maar die heeft 6 pins ipv 12, dus is smaller). Ik weet (nog) niet wat er in mijn auto zit (A4 '98) daar ik het stuur nog niet eraf heb gehad.
Is het ook mogelijk om de draden over te zetten of door te knippen en te solderen aan de juiste connector, of kan dit toch te veel werstand veroorzaken?
Graag hoor ik wat er mogelijk is en wat er dan vervangen moet worden.
Het is deze stuur alleen dan met zwart leer en ander hout soort:
$(KGrHqV,!pcE7Bcvjlv2BPFdBd!e!!~~60_12.jpg
Het kan zijn dat je een andere sleepring nodig hebt. Airbagkabel heb je al zie ik. Nu een airbag zoeken die past en werkt met die kabel. Daarna met vagcom inleren en klaar. Ik denk dat het gaat werken dat stuur in je B5.
Ferri, lees even hier:
http://www.a4-freunde.com/forum/show...d-aus-B6-in-B5
Heb exact zelfde stuur in mijn B5 zitten; erg mooi, maar als het vriest (ben net terug uit Oostenrijk) is sturen wel even een koud kunstje...
Het is mij niet gelukt om de originele sleepring te behouden, ik heb een bijbehorende andere sleepring gescoord en deze toegepast. Volgens mij gaat het stuur niet passen met de originele voor-facelift sleepring, maar ik laat me graag verrassen.
Wat je overigens ook nog nodig hebt is een adapterring (worden regelmatig op eBay Duitsland aangeboden), en om het allemaal netjes af te maken ook facelift stuurkolom bekleding (zwart plastic).
Veel succes!
Hij heeft al een dikke stuurnaaf dus adapter is niet nodig.
Hier nog wat info over de diverse sleepringen die je kan gebruiken.
Sleepring overigens is op ebay te scoren.
8E0 953 541 keine Unterstützung für MFL und Tiptronic (B7)
8E0 953 541 A
8E0 953 541 B Unterstützung für MFL und Tiptronic (B7)
8E0 953 541 C keine Unterstützung für MFL
8E0 953 541 D Unterstützung für Tiptronic (B6)
8E0 953 541 E Unterstützung für MFL und Tiptronic (B6)
Ik schrok even, nog meer dingen nodig... maar idd heb ik het nieuwe oude type met dikke stuurnaaf.
Overigens valt het vinden van een airbag voor een normale prijs nog even tegen, gaan ruimschoots over de € 100,- koop je ook een compleet stuur voor.
Maar goed kijk even verder en we zien het wel, als iemand nog een goed(koop) adresje heeft laat het me dan maar weten.
Ik heb inmiddels ook een airbag, nu was ik dus aan het kijken of ik de pins uit de stekker kon halen zodat ik deze kon wissellen met die er nu in zit.
Dit gaat helaas niet zo makkelijk want ze zitten dubbel geborgd, en dat weerhaakje aan de stekkertje / pinnetje krijg je niet fatsoenlijk los.
Nu heb ik drie optie's:
1 knip de draden door en soldeer deze aan de juiste connector, niet mijn eerste optie
2 heb ergens gelezen dat er ook een kabelboompje beschikbaar is, nl: 4B0971589E. maar ik kan nergens vinden hoe de stekker er uit ziet.
3 sleepring vervangen, ff op e-bay gekeken maar daar zie ik dat ook alle hendels op aangesloten moet worden (knipper/wissers). zijn die aansluitingen allemaal gelijk? en ook de andere aansluitstekkers / kabelboomstekkers of moeten er dan meer delen vervangen worden.
Wat zouden jullie adviseren?