Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: lambdasonde kapot?

  1. #1

    Standaard lambdasonde kapot?

    heeft iemand een tip hoe ik kan zien of de lambdasonde kapot is?

    hij verbruikt een hoop, je ruikt de uitlaatgassen meer en loopt een beetje onregelmatig stationair..?? is het beste gewoon laten uitlezen? of met een voltmeter doormeten zoals beschreven in de vraagbaak??

  2. #2

    Standaard

    Die van mij loopt ook onregelmatig stationair.. en verbruikt de laatste tijd ook ineens een stuk meer.

    Gisteren wilde dat kreng totaal niet starten !!! :cry: :cry: :cry:
    Zijn ze van audi langsgeweest... en na 30secs doorstarten kwam ie toch op... heel erg klote.. en stotteren.
    Goed, hij reed weer.. dus ik met hem meegereden naar de garage, waar ze even de computer eraan hebben gehangen.

    Ze kregen wel een melding over Adaption limit not reached oid.
    Uitlaatgasmeting in de lambdasonde gaf een te hoge waarde aan, maar dat ding functioneerde nog gewoon goed. Tempratuursensor werkte ook goed.

    Op dat moment wist hij even niet meer wat het nou was en zou vandaag bij z'n chef informeren. En ze hebben vanmorgen dus netjes gebeld.

    Probleem -> luchtmassameter !

    Maar als dat ding zulke storingen gaat geven, heeft schoonmaken ook niet veel zin meer zeiden ze.... dus nu gaan ze er een nieuwe lmm ingooien (315 euro incl montage, etc).

    Zit nog steeds te wachten op een telefoontje dat ze de lmm binnen hebben, zodat ze die er even in kunnen mikken. En dan hoop ik maar voor ze dat alles het weer perfect doet !! :twisted:

    Had op internet ook al gezocht naar die foutmelding, en daar werd ook al gesproken over de lmm.



    Hopelijk heb je hier wat aan...
    Four rings to rule them all.

  3. #3

    Standaard

    lmm wordt op marktplaats al voor 150 euro aangeboden, en dit kan je echt heel makkelijk vervangen, slangenklem loshalen, ertussenuit halen, sensor vervangen en terugzetten.... maak em anders eerst eens schoon, als het goed is staat er een topic van chris-a4 met een foto en beschrijving hoe je em schoon maakt.... ik ga eerst met m`n bougies aan de slag.... ik heb zogenaamde platinum bougies(gaan 60000km mee) maar vorige keer waren ze ook op na 20000...

  4. #4

    Standaard

    Hmm.. mjah... laat het nu bij de dealer doen.Helaas dus wel een stuk duurder, maar ze mogen fijn zorgen dat alles weer 100% wordt.

    dankzij dealeronderhoud heb ik immers ook m'n mobiliteitsgarantie (kwam ik gisteren dus achter). dus wat dat betreft is dat extra geld niet geheel weggegooid
    Four rings to rule them all.

  5. #5

    Standaard ik ben er uit!!!!

    ben net ff snel bij de dealer geweest in en m`n a4 laten uitlezen, de gasklep is vervuild en moet gereinigd worden, gelukkig geen lmm, al was ie hier maar 172euro!!!! en geen 315 gewse, nou heb ik misschien een ander type motor, ik heb een adr-motor, meot je anders eens navragen wat voor een motor jij hebt, ik bedoel, het inzetten hoeft toch geen 140 euro te kosten??? en ik krijg er ook nog eens 25% korting op, dus wordt ie 129 euro,moet ik em wel via de zaak bestellen uiteraard(autobedrijf van m`n oom) wordt weer sleutelen van de week...


  6. #6

    Standaard

    Ik heb ook een ADR motor en bij mij zit er dus een nieuwe LMM op.

    Een hitachi ! (mjah.. verzin het ook niet)

    239ex zag ik op verpakking staan van dat ding (blijkbaar net aangeleverd toen ik kwam aanrijden bij de dealer) en ze zijn er gewoon bijna een uur mee bezig geweest!

    Wat ze allemaal precies gedaan hebben weet ik niet, iig LMM vervangen... en neem aan nog wat diagnoses gedaan, etc.

    Dus nu zit er fijn een lmm van hitachi (metaal) in ipv de standaard zwarte doos


    Op weg naar huis even een klein stukje omgereden en hij loopt iig wel wat beter. Vooral bij lagere toeren (2000-3000) klimt het vermogen gelijkmatig omhoog ipv even een paar kleine stotteringen met langzaam gas bijgeven.

    Verbruik moet ook beter worden neem ik aan, maar dat weet ik pas als ik weer ga tanken.


    Dus tja.. het heeft iig wel iets geholpen
    Four rings to rule them all.

  7. #7

    Standaard

    Oh. en die 315 was incl btw en incl montage en shit.
    Four rings to rule them all.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    vermogensverlies heb ik niet echt denk ik, is voor mij ook moeilijker te merken, de auto is gechipt, maar hij loopt momenteel 1:7,5,nou moet ik zeggen dat ik normaal nooit boven de 1òp10 kom, ik rij eigenlijk altijd hard en trek vrij flink op, maar 1op7,5 is echt te gek... en volgens de dealer wordt ie na reiniging van de gasklep ook weer wat sneller en reageert ie wat beter, hij kon namelijk geen verlies ontdekken met rijden, maar ik heb em ook niet verteld dat ie gechipt is, al vind ik het weggegooid geld, het blijft een turboloze motor en heeft ook niet veel zin om em dan te chippen..ik heb net ff snel een blik geworpen erop, en het was aardig zwart om de randen, maar het dak van de schuur heeft het begeven door de sneeuw, dus ga volgende week wel ff verder,moet aleen wat meer tanken nu,maar das altijd nog goedkoper dan een nieuwe lmm.. wat heeft ie van jou gelopen eigenlijk?? volgens de dealer gaat ie van een 1.8 makkelijk 2ton mee..en is de lmm een tdi probleem..

  10. #9

    Standaard

    Die van mij heeft maar 136.458 gelopen op het moment. Dus mjah.. wel beetje vroeg eigenlijk voor een defecte lmm zou je denken.

    Ik rijdt meestal ook wel vrij sportief. In de zomer redde ik daar nog wel 1 op 10 mee met dat 'gedrag'. Met airco aan.
    Maar tijdje geleden een puzzeltoch gedaan.. en toen ik ging tanken had dat ding leuk 1:7.2 gelopen... en verder met rustig rijden doe ik maar 1:9.5.

    Jij hebt een quattro, dus dat scheelt natuurlijk al een stuk in verbruik en doordat ie gechipt is zal hij met sportief rijden zowieso al iets meer gaan verbruiken.
    Four rings to rule them all.

  11. #10

    Standaard

    En wat zou het kosten om die gasklep te reinigen ? Of is dat iets wat je makkelijk zelf kan doen ?
    Want hij loopt nog steeds onregelmatig stationair bij mij, maar die rukkers hier weten niet hoe dat komt.

    vorige eigenaar is nooit boven de 3500 toeren gekomen ofzo... beetje de motor verstikt
    Four rings to rule them all.

  12. #11

    Standaard

    ik denk dat het zo`n uurtje anderhalf werk is, moet je anders ff aan audiparts vragen wat het bij hun kost, iedere garage kan het in principe, is niks specifieks audi, het kan ook je bougies zijn.... en zelf doen is niet echt makkelijk.... ik heb gelukkig al vaker aan motoren gesleuteld, maar kan ook niet alles zelf...met uitlezen hebben ze het bij mij wel gevonden, het mengsel was niet helemaal goed en er kwam een code 5156 uit ofzo iets... ze waren wel vrij behulpzaam bij de dealer en stonden ook gelijk met een paar man eromheen en begrepen niet dat er 2000 koplampen inzaten zonder het vervangen van de voorschermen en stonden ook te kijken van het interieur, die kleur kom je niet vaak tegen(donkerblauw) meestal is het zwart of beige leder, maar het liefst had ik rood gehad...

  13. #12

    Standaard

    ik kocht de auto met 65000km en inmiddels staat ie rond de 170000, maar hij is nog als nieuw en krijg echt veel complimenten over hoe netjes ie er nog uitziet, hij moet er waarschijnlijk dit jaar ook uit maar het gaat me wel aan het hart en als het niet nodig is gebeurd het ook niet, ik heb nog nooit zo`n betrouwbare auto gehad, en ik heb er een hoop gehad... toen ik nog voor mezelf werkte heb ik zelfs nieuwe auto`s gereden en vrij nieuwe, maar altijd gezeik en kosten eraan, de einige kosten die ik hier aan gehad heb in drie jaar zijn de draagarmen en banden, thats it..... maar ja, als ik zonder werk kom te zitten, wat bijna zeker dit jaar gebeurd, moet ik weer langs de weg, en dan heb ik echt een diesel nodig...laten we hopen dat m`n staatslot gisteren wat opgeleverd heeft, ga zo thuis gelijk ff kijken...

  14. #13

    Standaard

    Ah 'k.. naja.. ik moet ook nog my2k koplampen. en was van plan om dat deze maand te laten doen bij audiparts... gelijk maar even informeren voor evt gasklep reiniging dan en 'comfortbediening'

    Hehe.. even een dagje er vooruit trekken


    Even kijken hoe het zit met de financieen deze maand...
    Four rings to rule them all.

  15. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door leon
    ik kocht de auto met 65000km en inmiddels staat ie rond de 170000, maar hij is nog als nieuw en krijg echt veel complimenten over hoe netjes ie er nog uitziet, hij moet er waarschijnlijk dit jaar ook uit maar het gaat me wel aan het hart en als het niet nodig is gebeurd het ook niet, ik heb nog nooit zo`n betrouwbare auto gehad, en ik heb er een hoop gehad... toen ik nog voor mezelf werkte heb ik zelfs nieuwe auto`s gereden en vrij nieuwe bmw`s en mercedes, maar altijd gezeik en kosten eraan, de einige kosten die ik hier aan gehad heb in drie jaar zijn de draagarmen en banden, thats it..... maar ja, als ik zonder werk kom te zitten, wat zeker dit jaar gebeurd, moet ik weer langs de weg, en dan heb ik echt een diesel nodig...laten we hopen dat m`n staatslot gisteren wat opgeleverd heeft, ga zo thuis gelijk ff kijken...
    Huuu, zonder werk komen te zitten? Gaan jullie falliet of zit je volgens je baas teveel achter het forum?
    Huidig transport= iets anders

  16. #15

    Standaard

    het huurcontract loopt af in september en hij weet niet of ie wel verde wil, ik kan gelijk ergens anders aan de slag maar dan moet ik en diesel hebben, (zelfstandig vertegenwoordiger)maar misschien heb ik genoeg vermogen om er een a3 tdi bij te kopen en deze voor de weekends te houden, kom ik ook gelijk onder de bijtelling uit en kan ik een 1.8t motor erin zetten, het blok heb ik leggen, alleen de turbo is overleden, maar dan heb ik evt.vervoer en kan ik wat gaan knutselen.... maar ze wten nog niet zeker of ze er mee stoppen,dat ligt an de jaarcijfers...we zien het wel

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •