Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: carterpakking van AHU tdi motor vervangen = veel werk .

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    44
    Posts
    6
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard carterpakking van AHU tdi motor vervangen = veel werk .

    -ik wil de carterpakking van (a4 b5 ) = AHU tdi motor gaan vervangen want die lekt teveel olie. maar blijkt dat ik de carterpan zomaar niet kan demonteren.
    -er zit nog een bevestigingssteun van de motor & versnellingsbak over , met een paar lange bouten erin. als ik deze steun eerst wil demonteren , moet ik het hele
    subframe serieus gaan kantelen , dus ook de motor optakelen en de motorsteunen los schroeven.

    -heeft er iemand dit al eens gedaan en is er een bepaalde ( eenvoudiger ) manier voor ?

  2. #2
    <> joris(snaak)'s Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    6.328
    Kudos
    106
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: carterpakking van AHU tdi motor vervangen = veel werk .

    ik heb het ooit bij de rs2 gedaan en het was idd veeel werk, hele subframe moest weg om het er af te krijgen.

  3. #3

    Standaard Re: carterpakking van AHU tdi motor vervangen = veel werk .

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schanche Bekijk Berichten
    -ik wil de carterpakking van (a4 b5 ) = AHU tdi motor gaan vervangen want die lekt teveel olie. maar blijkt dat ik de carterpan zomaar niet kan demonteren.
    -er zit nog een bevestigingssteun van de motor & versnellingsbak over , met een paar lange bouten erin. als ik deze steun eerst wil demonteren , moet ik het hele
    subframe serieus gaan kantelen , dus ook de motor optakelen en de motorsteunen los schroeven.

    -heeft er iemand dit al eens gedaan en is er een bepaalde ( eenvoudiger ) manier voor ?
    Heb ik gedaan, is helaas geen andere manier voor, blok omhoog en subframe omlaag (subframe hoeft niet helemaal los) en dan die baksteun los.
    Vervolgens carterpan losschroeven en eronderuit kantelen. Is in een middagje goed te doen. Maar ik moet toegeven dat normaal gesproken het vervangen van een carterpanpakking een stuk eenvoudiger is.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •