Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 33 van de 33

Onderwerp: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

  1. #21

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Is het niet zo dat als de bekabeling sluiting maakt of als deze een breuk heeft dit zichtbaar is in vagcom.
    want hier komt geen enkele melding of foutcode in voor.

    Valse lucht is gechecked, diverse pakkingen en Oringen vervangen en allemaal nieuwe vacuumslangetjes.

    Heb nu maar een nieuwe bobine en bougie kabels besteld.
    hopen dat het daarna opgelost is.

  2. #22
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Constant Bekijk Berichten
    Is het niet zo dat als de bekabeling sluiting maakt of als deze een breuk heeft dit zichtbaar is in vagcom.
    want hier komt geen enkele melding of foutcode in voor.

    Valse lucht is gechecked, diverse pakkingen en Oringen vervangen en allemaal nieuwe vacuumslangetjes.

    Heb nu maar een nieuwe bobine en bougie kabels besteld.
    hopen dat het daarna opgelost is.
    LMM: Nee dat hoeft niet de lucht massa meter die meet en de geeft waardes door, maar als hij verkeert door geeft dan weet de ECU dat niet, dus het is wel mogelijk dat hij door een kabelbreuk of sluiting verkeerd door geeft en daar de hoeveelheid brandstof op aan past en dan loopt de motor niet goed.
    Een storing in een sensor die meet is een lastige storing.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  3. #23
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    even een gedachte maar is de gasklephuis niet hangen of is hij weleens opnieuw afgesteld in de basisstand?

    Probeer even mee te denken want het blijft vervelend voor je
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 23-03-13 om 08:19.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  4. #24
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Denk eerder aan een temp. Sensor, die gaat optilt na een aantal kilometer als het blok warm is
    Audi A2 1.4 aua

  5. #25

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Update :

    Vandaag de nieuwe Bobine en nieuwe Bougiekabels erop gezet, ondanks dat de oude Bougiekabels niet stuk of versleten waren na 1.5 jaar
    Ik heb slechts 15 kilometer gereden maar het probleem lijkt weg te zijn, en de auto lijkt naar mijn idee wat sneller te zijn.

    Toen ik de oude Bobine eraf had gehaald viel direct op dat er een verticale scheur/barst in het kunststof zat recht onder de stekker aansluiting.
    En zover ik weet mag dat beslist niet.
    Hopelijk zijn mijn problemen nu voorbij.


  6. #26
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    ben ik nu je vriend...?

    mooi hopen dat het weg blijft!
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  7. #27

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Nou naar een aantal dagen gereden te hebben durf ik te zeggen dat de Bobine het probleem is geweest.
    Geen gestotter of andere symptomen meer gehad.
    Waarcshijnlijk een hoop werk en geld voor jan *** gedaan en uitgegeven.
    Maar het is opgelost, ik rijd weer normaal en dat is het belangrijkste.
    @bergmans, had ik maar eerder je advies van de Bobine opgevolgd.

  8. Ad
  9. #28
    coupé's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2004
    Leeftijd
    45
    Posts
    10.129
    Kudos
    155
    Auto
    Audi A2
    Land
    Land

    Standaard

    Heeft bergswans ook eens goed gegokt ;-)

    Mooi dat het opgelost is
    Audi A2 1.4 aua

  10. #29

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2013
    Posts
    1
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    heb hetzelfde probleem gehad , waren de bougiekabels en hij rijdt nu weer als een zonnetje

  11. #30

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Allereerst mijn excuses voor het feit dat ik dit topic omhoog kick na enkele maanden Dit topic leek mij voor mijn probleem het meest relevant en ik wil de topicstarter een specifieke vraag stellen. Read on

    Mijn auto lijkt momenteel een sterk vergelijkbaar probleem te hebben:
    Het betreft een B5 uit 2000, 1.6, waarschijnlijk identiek aan de motor van de topicstarter, met een Simos D04 ECU. Bij rijden met een koude motor is er niets aan de hand, de eerste 10-20km gaan probleemloos meestal. Hierna gaat het mis: Op de snelweg voel ik een "schokje", waarna ik schijnbaar probleemloos verder kan rijden. Bij een afrit met verkeerslichten aangekomen slaat de motor bij stilstand echter af, starten lukt daarna pas meestal na een minuut proberen. Daarna is de auto niet vooruit te branden, de motor schudt alsof ik één of enkele cilinders mis en rijden is nagenoeg onmogelijk (optrekken in z'n 1 tot 20km/u duurt 10 seconde, daarna is 50 in z'n 3 net haalbaar). Als ik de auto een paar minuten laat afkoelen is het probleem niet verholpen, pas na 20-30 minuten geduld rijdt de auto weer als vanouds. Het probleem treedt trouwens ook op als ik geen snelweg-snelheden heb bereikt, maar dan duurt het langer voordat het optreedt. Het vermogen is dan direct weg en de auto gedraagt zich zoals het stukje vanaf de "afrit".

    Als ik met VAG-COM de storingen uitlees, krijg ik alleen de 00513 Engine Speed Sensor G28 "Implausible signal - intermittent" en soms de 00513 "No signal - intermittent". Als ik het geheugen wis terwijl de motor koud is, kan ik een rondje rijden zonder dat de fout aanvankelijk terug komt. Pas nadat het probleem zich na enige tijd rijden weer openbaart, komt de foutmelding in het geheugen ook weer terug.

    Wat verdere feitjes:
    - Er brandt geen "check engine"-lampje, op het dashboard is überhaupt niets te zien.
    - LMM en gasklephuis zijn gecontroleerd en werken goed.
    - Mijn ECU is geen "oud" model <1995, dus de 00513-fout is niet toe te schrijven aan het feit dat deze met een stilstaande motor is uitgelezen. de 00513-foutcode heb ik de afgelopen jaren überhaupt nooit gezien.

    Ik ben nu dus erg in twijfel welke waarde ik moet hechten aan de 00513-foutcode, en of het de moeite waard is om G28 eerst te laten vervangen. Nu zie ik dat de topicstarter tijdens zijn vele worstelingen met dit probleem de krukaspositiesensor G28 heeft laten vervangen, zonder resultaat. Daarom mijn vraag aan jou: Was de 00513-foutcode daarna wel weg, of bleef deze onverminderd aanwezig?

    Uiteindelijk denk ik ook dat ik er niet aan ontkom om de bobine en bougiekabels te laten vervangen, maar dat kost een aardige duit. Ergens twijfel ik er dus over of het in mijn geval niet verstandig is om eerst de G28-sensor te vervangen. Maar ja, dat kost ook weer geld... Lastig

    Hopelijk kun je me verder helpen wat betreft het al dan niet verdwijnen van de 00513-code na het vervangen van de sensor Alvast hartelijk bedankt!

  12. #31

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Wat niks kost is, bekijk De sensor of deze vies is. Als de sensor stuk is zal je auto niet starten. Spuit met lopende motor je bougie kabels is nat. Mischien zie je dan of je een kapotte kabel heb.

  13. #32
    jarnoklein's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2011
    Leeftijd
    31
    Posts
    400
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-00513.html

    Denk dat je toch ff die sensor moet checken. Die gaan namelijk vaker stuk.

  14. #33

    Standaard Re: Inhouden, stotteren en niet vooruit branden

    Terugkoppeling om dit topic ook nuttig te maken voor wie dit t.z.t. nog eens terug leest:
    Mijn probleem van 3 posts hierboven was opgelost na het vervangen van de bobine (+ zekerheidshalve ook maar meteen de bougiekabels).

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •