Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 61 tot 80 van de 96

Onderwerp: Welke xenon lamp in B5 facelift?

  1. #61

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Helaas ik heb ook geprobeerd om de bracket ertussen te monteren, echter past dan het geheel niet in de lampunit omdat het geheel dan te breed wordt omdat de bracket veel breder is dan de lens en de reflector.

    Ik heb ook al gedacht om de onderdelen lens, bracket, cut off shield en de reflector los naar binnen te sodemieteren, maar dan krijg je met geen mogelijkheid de schroefjes van de lens vast omdat die met de kruiskop naar de voorzijde van de lampunit gericht zit.

    Ik heb echt zo langzamerhand het gevoel dat ik een soort ikea lamp heb gekocht. (al heb ik geen ervaring met ikea trouwens haha, maar van horen zeggen)

  2. #62
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Heb je ook niks aan de info die op de website van retrofitlab zelf staat? Onderstaande links staan bij de gegevens over de A4 B5 units.

    https://www.audizine.com/forum/showt...and-HID-Thread

    https://www.retrofitlab.com/blog/aud...t-retrofitlab/
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #63
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Helaas ik heb ook geprobeerd om de bracket ertussen te monteren, echter past dan het geheel niet in de lampunit omdat het geheel dan te breed wordt omdat de bracket veel breder is dan de lens en de reflector.

    Ik heb ook al gedacht om de onderdelen lens, bracket, cut off shield en de reflector los naar binnen te sodemieteren, maar dan krijg je met geen mogelijkheid de schroefjes van de lens vast omdat die met de kruiskop naar de voorzijde van de lampunit gericht zit.

    Ik heb echt zo langzamerhand het gevoel dat ik een soort ikea lamp heb gekocht. (al heb ik geen ervaring met ikea trouwens haha, maar van horen zeggen)
    De kit lijkt wel een beetje op Ikea
    Tis beide een bouwpakket

    Maar vindt het kwa kwaliteit wel veel beter
    (Heb de schurft aan Ikea)

    Maar da's mooi kl*ten dat het niet zo simpel gaat
    Zou idd de linkjes van Maarten even goed bekijken
    En wellicht morgen even bellen met retrofitlab...

    Heb zelf diverse malen met hun contact gehad
    Omdat de lampen die ik wilde niet meer op voorraad waren
    En werd echt goed geholpen en op de hoogte gehouden door hun
    Daar kan het niet aan liggen

    Nog effe proberen (mijn idee)
    En anders morgen effe bellen met retrofitlab
    Er zal vast een oplossing zijn

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  4. #64

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ja die link van retrofitlab heb ik ook van de mensen van retrofitlab gekregen gisteren. Die link van Audizine zegt min of meer hetzelfde als ik dat zo bekijk.
    Wat ik uit deze linkjes opmaak is dat de bracket als aller eerste in de lampunit geplaatst wordt, maar het is mij een raadsel hoe je dan de lens door de bracket heen krijgt. Immers de lens past niet door de bracket heen.

    Ik ben jullie trouwens heel dankbaar voor het meedenken hoor! Al komt het misschien wat anders over omdat ik er telkens weer een streep doorheen zet. Maar de genoemde dingen heb ik tot nu toe helaas allemaal al geprobeerd.

  5. #65
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Geen probleem

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #66

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Waar woon je ergens? Indien te ver: stuur maar op, als je de koplampen een paar dagen kan missen zet ik ze er wel in, one way or another. Los van pasvorm zit je vaak ook nog met afstellen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #67

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Waar woon je ergens? Indien te ver: stuur maar op, als je de koplampen een paar dagen kan missen zet ik ze er wel in, one way or another. Los van pasvorm zit je vaak ook nog met afstellen.
    Bedankt voor het aanbod Bastet!

    Maar ik heb het (al) voor elkaar! 1 lens + reflector is inmiddels geïnstalleerd. Ik zal vertellen hoe voor als er weer eens zulke techneuten als mij een retrofit willen doen.

    Als eerste dient de lamphouder van de reflector gedemonteerd te worden (met 3 erg kleine schroefjes). Vervolgens dient de reflector (met daar al aan vast geschroefde bracket) achterstevoren de lampunit in gebracht worden. Dit zorgt ervoor dat de lens, die niet aan de reflector vast geschroefd naar binnen kan, in de lampunit aan de reflector vastgeschroefd kan worden. Omdat de lamphouder eerst gedemonteerd is is het mogelijk om de reflector + lens in de lampunit te draaien en op zijn plek te brengen. Dit is volgens mij echt de enige oplossing om de voorzijde van de lampunit niet los te hoeven maken. Het kost even 3 dagen maar dan ben je er ook achter. Ik verwacht dat de 2e unit binnen een uurtje geprepareerd is. Ach ja als je weet hoe het moet is het te doen!

    Nu op naar het elektrische deel van de installatie!

    En daar heb ik meteen 2 vragen over;

    De draden van de magneetspoel die aan de cut-off shield vast zit.... klopt het dat ik daar niets mee kan, omdat ik daar geen aansluiting voor heb? Kan iemand mij vertellen waar die magneetspoel überhaupt voor dient?

    En mijn 2e vraag gaat over de voeding van de ballast. als ik het goed begrijp dient mijn oude voeding van de H7 lamp voor de voeding van de ballast toch? Maar hoe weet ik welke draad waar in moet? de kleuren komen namelijk niet overeen.

    Mij lijkt het logisch om door de lampunit op spanning te zetten te meten wat de plus en de min is op de oude H7 stekker. En vervolgens de blauwe draad van de ballast op de + aan te sluiten en de zwarte draad op de -.

  8. Ad
  9. #68
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    @B5je

    De draden van de magneetspoel die aan de cut-off shield vast zit.... klopt het dat ik daar niets mee kan, omdat ik daar geen aansluiting voor heb? Kan iemand mij vertellen waar die magneetspoel überhaupt voor dient?

    *Als het goed is hoort deze aan je groot licht gekoppeld te worden
    (Heb je ook een extra kabel erbij gekregen zie foto)


    En mijn 2e vraag gaat over de voeding van de ballast. als ik het goed begrijp dient mijn oude voeding van de H7 lamp voor de voeding van de ballast toch? Maar hoe weet ik welke draad waar in moet? de kleuren komen namelijk niet overeen.

    *op de stekker van de ballast staat + en -
    Even je lamp erin klikken

    En dan zie je welke kleur + is
    En welke kleur - is
    Wat de h7 lamp betreft je zou natuurlijk effe kunnen meten
    Maar het makkelijkste is tijdens het monteren van je koplamp even controleren
    De draden kun je vrij vlot omwisselen mocht dat nodig zijn
    Gewoon de draden in de rode AMP stekkers steken (zie foto)




    Mij lijkt het logisch om door de lampunit op spanning te zetten te meten wat de plus en de min is op de oude H7 stekker. En vervolgens de blauwe draad van de ballast op de + aan te sluiten en de zwarte draad op de -.



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 31-01-19 om 10:41.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  10. #69

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Uiteindelijk is het vorige week allemaal gelukt! Eerst werkte het groot licht niet. Dit kwam omdat de bijgeleverde kabels van RFL niet goed waren. Waar 2 kabeltjes in 1 stekkertje geknepen zitten zat er één kabel in die niet gestript was. Ik heb de boel maar los getrokken en er zelf een amp stekker aan gedaan i.p.v. het zwarte blokje.

    Maar uiteindelijk is de lichtbundel weer helemaal bij de tijd en dat is wel zo veilig en fijn.

    Hieronder even wat plaatjes. Ik heb mijn lichtbundel vergeleken met de lichtbundel van een B9 met OEM xenon.

    Lichtbundel B5.jpgLichtbundel B9.jpgVooraanzicht B5 links B9 rechts.jpg

    Je ziet dat de B9 net iets verder schijnt dan de B5, maar zou ook afstelling kunnen zijn natuurlijk. En qua breedte en helderheid ontloopt het elkaar niet zoveel denk ik.

  11. #70
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.916
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ziet er goed uit B5je


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  12. #71

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Als ik 't zo zie bij jou is 't vooral afstelling, door de DOT lijn kom je veel beter weg met een minder steile afstelling. Normaal loopt de rechterkant schuin omhoog, bij deze DOT-lijn niet: hij blijft horizontaal. Je kan de lampen bijna horizontaal afstellen en nog steeds niemand verblinden.

    Ik heb geen foto's van mijn auto, qua verlichting, maar je zou véél verder moeten kunnen schijnen .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #72

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Hmmm ik snap je gedachtengang niet echt eigenlijk.

    Waarom zou een b5 verder moeten schijnen dan een b9?

    Beide zijn gewoon met de lichtbak afgesteld (b9 waarschijnlijk alleen nog maar in fabriek) en voor zover ik weet is dat ook de maximale hoogte bij de apk toch?

    En momenteel is mijn rechterkant van het beeld van beide lampen wel hoger, maar ook dat heeft de b9 dus ja.

    Ik weet het allemaal niet.

  14. #73

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Veel auto's zijn af fabriek compleet ruk afgesteld, dus dat is geen vergelijk. Ik ga af op mijn eigen ervaringen en op jouw foto, en daaruit kan ik zien dat jouw lampen te laag staan. Zelfs als dat voor de APK gedaan is (en die stellen vaak lager af dan prettig is voor de bestuurder, en terecht).

    Een E-code (EURO) koplamp heeft een horizontaal linker deel, en een schuin oplopend rechter deel. Dat rechter deel is in principe onbeperkt: kijk maar naar de diverse foto's online, en de B9 koplamp: de rechterkant heeft vrij spel.

    Een DOT-code koplamp heeft in principe twee horizontale lijnen, waarvan een deel hoger ligt dan de andere. Ook de rechterkant van je lichtbeeld is dus beperkt qua doorschijnende hoogte. Je kan dus jouw koplampen hoger instellen zonder dat op afstand de tegenligger wordt verblind: een e-code koplamp zal op 100 meter alsnog verblindend zijn omdat de rechterkant van elke lamp vrij omhoog straalt. Jij hebt daar geen last van.

    Ik stel mijn koplampen altijd zelf na, na een APK. Hoe? De APK bepaalt de breedte (links/rechts afstelling) prima, maar de hoogte is vaak veel te conservatief. Ook omdat wij minder ver doorschijnen in de hoogte is dat op afstand vervelend. Vaak ga ik dan aan het begin van een straat staan, en kies een tegenliggende auto, een meter of 50 verderop. Ik stel de koplampbundel dan zo in dat de linkerkant van de bundel (het lage deel) onder de koplamp van de tegenligger schijnt. Zo schijn je dus op 50 meter afstand sowieso nooit in de ogen van een tegenligger, en weet je ook zeker dat je bundel neerwaarts wijst.

    Dat doe ik nu al een jaar of 4, en nog nooit klachten, opmerkingen of geseind. Natuurlijk zullen sommigen er wel last van hebben, maar ik denk dat dat verwaarloosbaar is. Ook vaker in een kleine karavaan gereden, en nog nooit van voorliggers gehoord dat ik (te) fel in de spiegels schijn.

    Ik zal er eens een foto van maken.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  15. #74

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Oké dus als ik het goed begrijp is een E-code lamp voor tegenliggers een minder leuke lamp, maar voor de bestuurder een lamp die rechts onbeperkt ver voor zich uit schijnt? Toch heb ik het idee dat de B9 in het rechter deel ook gewoon een scherpe grens op de weg laat zien.

    Ik dacht altijd dat koplampen gewoon extreem neerwaarts schijnen, voor als je met je auto door hobbels dendert en over heuvels scheurt en dan als nog beperkt in de ogen/binnenspiegel van de andere weggebruikers schijnt.

    Op de koplampunits staat geloof ik trouwens een tekentje van 1% betekent dit dat dat het afschot van de lichtbundel moet zijn? dat interpreteer ik dan als 100cm naar voren is de licht/donker grens 1cm omlaag. Dan zou je bij (ik noem maar wat) een koplamphoogte van 70 cm. Dan zou je 700 meter ver het asfalt nog verlichten. Hmmm dat lijkt mij eerder 70 meter. Zou er dan toch 10% op staan misschien?

  16. #75

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Klopt, 1% is het afschot naar beneden. Bij vrachtwagens en sommige (hoge) SUV's is dat 2%. En dat klopt ook wel. 70 meter voor je auto is echt weinig, dan haal je het volgende hectometerpaaltje niet eens. 700 meter is ook wel erg optimistisch, dat is de theoretische limiet. Zo ver reikt je lichtbundel niet, en de meeste auto's staan wel iets meer dan 1% naar beneden.

    Het probleem met E-Code is dat de rechterzijde van elke bundel niet naar beneden gaat. De hotspot zit in 't midden, maar strooilicht aan de zijkant gaat vrij omhoog:


    Bron: http://donsnotes.com/home_garden/aut...djustment.html
    Deze bron bevat onderaan de pagina ook tips voor het afstellen van het dimlicht met DOT-codering. Zij noemen 25 feet (7,6 meter) en 2,5 inch drop (6,35cm). Dat is een rato van 6,35cm/760cm = 0,008, hetgeen bijna 1% is. In NL kunnen we dat misschien beter iets veiliger doen, en tegen de 1-1,5% gaan zitten (op 10 meter afstand moet de lichtbundel dus 10-15cm gezakt zijn). Je bent dan a) APK safe en b) tegenliggersafe, met c) veel verder licht voor jou.

    Het is niet zo dat de bundel vrij omhoog gaat: het is het strooilicht. En dat is ook irritant. Zelfs met 3% helling zal op afstand een deel van de bundel boven de 0% uit komen (70cm koplamphoogte = 0% omlaag), immers, het gaat vrij en onbeperkt omhoog.

    Een DOT lamp is 100% afgesneden. Als je de hoge kant (rechterzijde van de lichtbundel) instelt op de grens met 1% zal je daarmee nooit boven de 0% komen, ongeacht hoe "recht" de koplampen naar voren schijnen. Daarbij heb je natuurlijk wel het punt dat je op heuvels en drempels sneller tegenliggers verblindt, omdat de hotspot dichter bij het cutoff gedeelte zit. Daarom is er automatische hoogteregeling bij auto's met HID lichtbronnen (en moet je dat dus eigenlijk ook retrofitten, al doet niemand dat.

    In geval van APK:

    c.het horizontale gedeelte van de scheidingslijn moet zich bevinden tussen of op de lijnen op het scherm van het koplamptestapparaat, die overeenkomen met een daling van de lichtbundel ten opzichte van de horizontale middenlijn van de koplamp van 5 tot 40 mm/m
    Bron: https://handboek.rdw.nl/personenauto...lling-dimlicht

    Daarin staat dus een daling van 0,5% tot 4%. Jouw koplampen vereisen een daling van minimaal 1%, dus een "legale afstelling" zou 1% zijn. De APK beun stelt de boel vaak eerder af op de 40mm/m (4%), zodat je "lekker safe bent", en je makkelijker lading achterin kan doen zonder meteen te verblinden. Goede praktijk, op zich, en vooral met E-Code patronen prettig: de rechterzijde is dan alsnog wat verder verlicht, en de linkerzijde is dan redelijk safe/laag.

    Maar: met DOT verlies je dus veel licht in de berm in de verte, evenals verkeersborden aan de rechterzijde. Je kan dan beter op de 1% gaan zitten: verblinden doe je minder snel dan met E-Code, en je hebt de volle lengte die je lampunits kunnen leveren.

    Probeer het maar eens op te meten: meet de hoogte van je koplampen, op een vlakke weg, tot aan het hart van de lenzen. Meet vervolgens de afstand tot de muur (minstens 10 meter, liefst 20-30 meter). Dan reken je uit wat je met 1 a 2 procent daling zou moeten zien, en daar stel je de hoogste van de twee lijnen in.

    Ik stel zelf vaak de linker lamp iets lager in dan de rechter; meestal met de hoge lijn tussen de lage en de hoge van de rechter in.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #76

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Nou ik ben gisteravond eens even aan het afstellen geweest, ik heb me alleen geconcentreerd op de lage delen van beide lampen. Ik heb in de werkplaats een vlakke vloer van 7 meter voor de auto tot mijn beschikking. Maar goed lang verhaal kort ik heb de lampen op iets meer dan 1 % afschot afgesteld. en de hele wereld begon naar mij te seinen en te knipperen. Ik zag op zich mijn lichtbundel in rust wel mooi naar beneden gaan maar waar de weg een beetje glooit of je rijd een helling richting een brugdek op of je steekt een kruising over dan verblind je iedereen. ook wanneer er een bochtje in de weg zit waardoor je tegenligger in het bermlicht terecht komt is funest. En met vol gas optrekken (en kun je nagaan dan heb ik maar 210 Nm) wordt het afschot van -1% ineens positief ipv negatief waardoor je op de lange afstand heel hoog eindigt. Dus ik ben wel genoodzaakt om ze verder naar beneden te draaien.

    Waar ik mijzelf heel erg aan erger is het verschil tussen de bermverlichting en de linker lichtbundel wanneer ik de bermverlichting voor tegenliggers veilig afstel zie ik op de linker helft van de weg voor mijn gevoel veel te weinig. Liever had ik het trapje in de cut-off shield iets minder groot gezien.

    Volgens mij heb ik de lampen nu op 2% staan. mijn bevinding is in de berm een mooie verre bundel en op de linker weghelft valt het gewoon erg tegen. Grappig is dat voor mijn gevoel de lampen weer precies zo staan afgesteld als toen ik bij de garage weg kwam. Dat houdt dus in dat mijn garage ze ongeveer op 2% afstelt.

  18. #77

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    En daar heb je de reden voor automatische hoogteregeling te pakken .

    De trap in het cutoff schild is bij mij niet heel groot, niet noemenswaardig in elk geval.. Ik vergeet steeds foto's te maken, misschien vanavond even.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #78

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Klopt opzich wel wat betreft die hoogteregeling maar ook op hellingen past die niets aan en op korte hobbeltjes krijgt die ook geen tijd genoeg om aan te passen. Alleen met optrekken en beladen heb je er profijt van.

    Maar dat ik denk ik niet gemakkelijk te retrofitten?

    Mijn berm verlichting schijnt 52 meter en mijn linker verlichting schijnt 31 meter ver. Echt irritant 😒. Die 52 meter is trouwens niet zo goed te meten omdat de grens van licht/donker door weerkaatsing wat vaag wordt. Maar het zijn in ieder geval de afstanden die mijn ogen waarnemen als ik achter het stuur zit.

    Koplamp hoogte is 67 cm.lichtbundel 4.jpglichtbundel 1.jpglichtbundel 2.jpglichtbundel 3.jpg
    Laatst gewijzigd door B5je; 12-02-19 om 21:08.

  20. #79

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Automatische regeling gaat verrassend rap, takken niet natuurlijk, maar drempels pakt-ie al behoorlijk mee.

    Hoe is het met je onderstel? Ik had een B5 met een 1.8T en die zakte echt door de achterkant als ik gas gaf, die zakte zomaar 3-4cm op de kont in.. Dat doet natuurlijk veel met je lichtbundel. In m'n B6 kan je gasgeven wat je wil, maar de kont zakt maximaal een centimetertje, als 't niet minder is. En dat met 400Nm (tov 300Nm in de B5).

    30-50 meter is echt te weinig, dat hoort niet.

    Edit: op je tweede foto lijkt er een enorme bult strooilicht te zijn boven de linkerbundel. Ik zou er niet verbaasd over zijn dat die bel de reden van het seinen is.. De cutoff hoort over de hele linie snaarstrak te zijn, en niet ineens naar boven te schieten, ook niet met zo'n vage cirkel. Zit er iets in je koplamp dat reflecteert? Zit het lampje echt 100% op de goede plek? Probeer - voorzichtig - aan de lamp/lens te wiebelen met de boel aan, dan zie je misschien de strooilichtwaas veranderen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #80

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ik heb de b5 nu 5 jaar en dik 70.000 km en ik heb alle schokbrekers vervangen. Ik durf te zeggen dat mijn onderstel strak is. Maar wel origineel verder dus niet beter dan een splinternieuwe b5 is geweest. Maar goed op een hobbel zal hij vast 3cm inzakken van achteren daar zijn veerpoten ook voor bedoeld geloof ik.

    Wat betreft die bult strooilicht; dat is inderdaad een goede vraag. Ik moet zeggen dat het alleen opvalt voor deze gladde spiegelende damwanddeuren. Voor alle andere oppervlakten is het nog niet opgevallen en zie ik vooral de trapjes van de cut-off shield. Ik zal er nog verdere studie van maken. Maar ik ben er vrij zeker van dat die bubbel het seinen niet veroorzaakt want in de huidige afstelling (zoals op de foto's te zien is) heb ik geen seintjes van andere auto's meer gehad. Wat ik eerder denk is dat de bubbel dan mijn rechter kant van de lichtbundel zo ver vooruit duwt.

    Maar ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar foto's van jouw lichtbundel. dan weet ik ook een beetje hoe het echt moet lijken. En wat voor patroon jij op de weg projecteert. Denk je dat de lenzen van jouw B6 en mijn B5 beide dezelfde projectoren hebben?

Pagina 4 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •