Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345
Resultaten 81 tot 96 van de 96

Onderwerp: Welke xenon lamp in B5 facelift?

  1. #81
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Dit is mijn cut-off b5je
    Ook met het retrofitlab setje zoals je weet

    De lamp staat wellicht nog niet 100% goed afgesteld (Dat komt nog )

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Laatst gewijzigd door Kevin1980; 14-02-19 om 10:29.
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  2. #82

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Hier een paar foto's die even snel met de telefoon zijn genomen, en een kort filmpje.



    full size: http://www.rulweb.nl/static/archive/...toff_1_100.jpg


    full size: http://www.rulweb.nl/static/archive/...toff_2_100.jpg
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #83

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Maar ik ben in ieder geval wel heel benieuwd naar foto's van jouw lichtbundel. dan weet ik ook een beetje hoe het echt moet lijken. En wat voor patroon jij op de weg projecteert. Denk je dat de lenzen van jouw B6 en mijn B5 beide dezelfde projectoren hebben?
    Ik heb andere lenzen/projectoren dan jij; jij hebt 2" of 2,5" lensunits, ik heb de 3" varianten, met D2S lampen (met AMP kabel). Geen idee wat jij precies hebt, maar 't zal een standaard H7 of H1 xenonlampje zijn. Wat dat betreft zal 't elkaar weinig ontlopen, if at all, alleen bij mij is de projector/lens gewoon iets groter.

    Ik zal vanavond even een rustige lege weg opzoeken en wat foto's proberen te maken van 't lichtbeeld, om 't een beetje realistisch te benaderen. Misschien een idee om waar mogelijk voor ons allemaal een paar foto's te nemen onder gelijksoortige omstandigheden met een camera op dezelfde settings (ISO/shutter/aperture).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #84

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Inderdaad de foto's van het lichtbeeld in een omgeving zonder obstakels zijn voor mij het meest interessant. En wat betreft die camera met dezelfde settings..... daar ben ik niet zo in thuis dus laten we eerst kijken wat we kunnen bereiken met de 'simpele' foto's.

  5. #85

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?



    Nog een filmpje dan. Ik heb hier geen lantaarnpaalvrije wegen in de directe buurt.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #86

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Bedankt voor het maken van het filmpje. Maar inderdaad door die lantaarnpalen is het wel heel erg moeilijk om het lichtbeeld te zien. Misschien is het mogelijk dat je even een simpele foto maakt als je binnenkort nog op een donkere lege weg komt. Dan kan ik in ieder geval een beetje zien wat voor verschil jij tussen rechter (berm) en linker (weg) verlichting hebt. Momenteel ben ik namelijk heel tevreden over mijn rechter deel maar niet over mijn linker deel. Als ik dat van te voren had geweten had ik er denk ik een stukje afgeschuurd met de flex.

    Nog even terug komend op het strooilicht van mijn lampen. Volgens mij is dat echt loos alarm want voor een niet reflecterend oppervlak heb ik een hele strakke lijn. zie onderstaande foto.
    DSC_1118.jpg

    Of heb ik dat mis?

  7. #87

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    ik zie nog wel een flare links.. Had 'm laatst bij mij ook, misschien dat dat zo hoort. Zal eens zien wat ik kan doen qua gewone foto, moet ff de goeie camera pakken dan (op de mobiel schittert alles altijd).

    Lantaarnpalen vertroebelen, maar je kan door de drempels wel een beetje lichtbeeld inschatten. Zal zien wat ik kan doen!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  8. Ad
  9. #88

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Zo, gisteren nog even een rondje voor je gereden. Het is niet volledig onverlicht, maar wel minder verlicht, zodat je meer ziet van de cutoff. Het is te zien, en het geeft een beeld van de cutoff/hoogte bij wegcondities. Je kan in de verte ook op auto's en muren zien hoe hoog de bundel(s) daar zijn.

    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #89

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Hier nog een filmpje van m'n woonwijk.



    Fotootjes:





    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  11. #90

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Kijk! now we're talking!

    Bedankt! Ik zie dat het verschil tussen links en rechts bij jouw vele malen minder is. Dat is vooral in het filmpje bij 0:40 minuut goed te zien. Dus jij hebt vast een ander soort cut-off shield. Maar ja daar kan ik zo 123 ook niet zoveel aan doen. Ik zal er eens over na ga denken of ik nog wat ga optimaliseren met mijn lampen of dat ik het zo laat. Ik ga als ik tijd heb sowieso nog even kijken of ik hem nog weer iets dichter naar die 1% afschot durf te zetten. Hoogteregeling op de B5 kost 500 euro aan materiaal dus dat vind ik iets te duur worden allemaal en er is niemand die weet of het ook echt goed werkt als je het achteraf op de b5 bouwt.

  12. #91

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ik denk dat ik momenteel tevreden ben over de verlichting. Ik kwam er gister achter toen ik nog ff aan het kloten was met de afstelling dat de lamphoogte veranderde nadat ik mijn motorkap dichtgooide. Dus dan kwamen ze weer lager te staan dan dat ik ze afgesteld had. Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het komt dat de motorkap de koplampen raakt. Maar beter nog hoe kom ik ervan af?

    Momenteel staan de koplampen op 1,25 % afschot en er zit nog wel een grote trap in de verlichting van beide weghelften, maar die trap ligt nu een mooi eindje naar voren in ieder geval.

  13. #92
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Ik denk dat ik momenteel tevreden ben over de verlichting. Ik kwam er gister achter toen ik nog ff aan het kloten was met de afstelling dat de lamphoogte veranderde nadat ik mijn motorkap dichtgooide. Dus dan kwamen ze weer lager te staan dan dat ik ze afgesteld had. Snap eigenlijk nog steeds niet hoe het komt dat de motorkap de koplampen raakt. Maar beter nog hoe kom ik ervan af?

    Momenteel staan de koplampen op 1,25 % afschot en er zit nog wel een grote trap in de verlichting van beide weghelften, maar die trap ligt nu een mooi eindje naar voren in ieder geval.
    Loopt je motorkap wel gelijk met de spatborden ?
    Dus dat ze even hoog liggen ?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  14. #93

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Volgens mij wel maar ga er nog eens kritisch naar kijken bij daglicht. Stel je nou voor dat de kap iets dieper ligt is er dan ergens een stelmogelijkheid?
    Laatst gewijzigd door B5je; 24-02-19 om 19:10.

  15. #94
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.903
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door B5je Bekijk Berichten
    Volgens mij wel maar ga er nog eens kritisch naar kijken bij daglicht. Stel je nou voor dat de kap iets dieper ligt is er dan ergens een stelmogelijkheid?
    Op de hoeken zitten uit mijn hoofd 2 rubberen stel blokjes
    ( als ik het me goed herinner)


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  16. #95

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kevin1980 Bekijk Berichten
    Op de hoeken zitten uit mijn hoofd 2 rubberen stel blokjes
    ( als ik het me goed herinner)


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Klopt! Het hele rubberen dopje heeft een ingesneden schroefdraad, die kan je gebruiken om de valhoogte aan te passen.

    Normaliter heeft dat geen invloed op de koplampen, dus ik zou toch effe de bevestiging daarvan controleren..
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  17. #96

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    29
    Posts
    154
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Nou ik heb de oorzaak boven water... Door de klap waarmee de motorkap dichtvalt verdraaien de cut-off plaatjes een beetje, als ik vervolgens 1 keer met groot licht knipper schijnen ze weer een beetje hoger. Als ik heel hard met mijn vuist op de lampunit sla gebeurt er hetzelfde. Je zou verwachten dat er dan op een drempel hetzelfde gebeurt maar gelukkig gebeurt dat niet.

    En ja ik heb al 3 maal gecontroleerd of de lensen goed vast zitten in de unit en dat zitten ze wel.

    Verder ben ik momenteel goed te spreken over het lichtbeeld.

Pagina 5 van 5 EersteEerste 12345

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •