Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
Resultaten 1 tot 20 van de 96

Onderwerp: Welke xenon lamp in B5 facelift?

  1. #1
    Tjeerd van Dongen
    Guest

    Standaard Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ik rijd sinds kort een A4 B5 Avant uit 2000 met standaard xenon, nu zijn echter de lampen versleten en wil ik ze graag gaan vervangen. Naar welke fitting moet ik nu gaan zoeken (d2s of H7). En welke aansluiting hebben deze lampen, of moet hier perse een nieuw ballast bij?

    Ik zou graag voor het witste licht gaan, en zat te denken aan 4300k tot 4900k. Zit er veel verschil in bijvoorbeeld lampen van Philips en Pilot, en de budget lampen?

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Deze hou ik even in de gaten. Ben ook op zoek naar een goede set voor mn a4 avant uit 2000.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Is dit wat? Lijkt bijna te goedkoop om waar te zijn: http://www.navaudio.nl/products/Xeno...-Bi-Xenon.html
    Heeft iemand ervaring hiermee? En welke kleur is dan het mooiste bij een a4 uit 2000?
    Alvast bedankt!

  4. #4
    Tjeerd van Dongen
    Guest

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Dit is een compleet setje inclusief bekabeling en ballasten. Zouden we niet losse lampen kunnen aanschaffen?

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ik heb ook bekabeling en ballasten nodig, want heb nog geen xenon.


  6. #6
    lol's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2004
    Posts
    183
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    heb een dergelijk china setje voor 50-80 euro ofzo 1,5 jaar terug gekocht. Samen met lens-xenon koplamp units met H7 fitting meen ik. Deze raad ik je wel echt aan mocht je nog reflector hebben. Alles doet t trouwens nog top
    Laatst gewijzigd door lol; 14-03-13 om 17:35.
    A4 B7 2005 1.8T MT

  7. #7
    Tjeerd van Dongen
    Guest

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Is er geen mogelijkheid om bij de af-fabrieks xenon alleen de lampen te vervangen? Dus zonder ballasten etc.

  8. Ad
  9. #8
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Als er originele koplampen met HID erin zit dan hoef je alleen de lamp (D2S) te vervangen (of de ballast moet kapot zijn....) Een D2R lamp moet je niet gebruiken.
    De lamp zit gewoon vast geklikt. De starter achterop moet je een beetje draaien en dan loshalen. De lamp zelf zit vast met een clipje.

    Ik heb een tijdje terug 2 nieuwe Osram Xenarc 66240 lampen voor 50 euro (totaal!) gekocht via marktplaats. Kan evt even het email adres van die persoon doorgeven als je dat wilt, misschien heeft hij ze nog te koop?

  10. #9
    Tjeerd van Dongen
    Guest

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Dat is het antwoord wat ik zocht inderdaad. Bij mij zijn de lampen ver aan het verslijten, de lichtopbrengst wordt nu steeds minder. Zou je me me die gegevens in een persoonlijk bericht kunnen sturen, dan kan ik kijken of dat hij er nog heeft liggen.

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2011
    Posts
    143
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    ik heb ook xenon op mijn audi staan k8000 maar ik vind dat spijtig te blauw sleche keuze, ik zou voor k6000 gaan dat is ideaal.

  12. #11
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    Het meest ideale qua lichtopbrengst is 4300K. Dit is het meest witte en heldere licht bij xenon. Alles daarboven wordt blauwer naarmate het getal hoger wordt.
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  13. #12

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Ik heb ook origineel xenon in mn a4 b5. Heb er gewoon Phillips origineel in zitten, via een webshop in Duitsland voor maar 5 tientje per 2.
    A4 Avant 3.0tdi quattro

  14. #13
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tjeerd van Dongen Bekijk Berichten
    Dat is het antwoord wat ik zocht inderdaad. Bij mij zijn de lampen ver aan het verslijten, de lichtopbrengst wordt nu steeds minder. Zou je me me die gegevens in een persoonlijk bericht kunnen sturen, dan kan ik kijken of dat hij er nog heeft liggen.
    Ik kan je nog geen PM sturen omdat je nog niet genoeg berichten hebt gepost. Kun je mij een bericht sturen met jouw email adres erin?

  15. #14
    Tjeerd van Dongen
    Guest

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door al_bundy Bekijk Berichten
    Ik kan je nog geen PM sturen omdat je nog niet genoeg berichten hebt gepost. Kun je mij een bericht sturen met jouw email adres erin?
    Ik kan jou ook geen PM sturen. Voor dit soort gevallen heb ik een backup email adres: tlj01612 at gmail dot com

    Zou je daar de gegevens even naar kunnen sturen? Heel erg bedankt!

  16. #15

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    hallo ben ook op zoek naar 2 nieuwe lampjes voor mijn B5 facelift,zag staan dat je 2 philips lampen heb gekocht voor 5 tientjes zou je mij kunnen vertellen via welk site dat was ?

  17. #16
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    @maarten: Dat is niet helemaal juist, gozer.

    In het complete spectrum van Xenon is 4900-5000K het absoluut meest witte licht. 4300K is ook mooi en lekker klassiek OEM Xenon (Dit was de standaard OEM kleur in een B5). Wit met een iets wat gele vloed erin. Veel auto's met OEM Xenon zijn tot 2010 standaard uitgerust met 4300K. De laatste jaren vanwege de LED DRL en de kleur van die DRL: 5500K zijn steeds meer OEM Xenon sets rond de 5000K.

    Zelf dit goed bestudeerd te hebben en een goede vriend van me met een Auto inbouwstation die talloze sets in verschillende merken auto's heeft ingebouwd, kan ik dit echt stellig en uit eigen ervaring zeggen. Heb in het verleden meerdere sets gehad. 8000K (Die hebben er twee weken ingezeten. Verschrikkelijk. Gewoon 'blauw'.). Daarna in de verschillende auto's sets van 5000K. Het witste wit. Heb wat voorbeelden bijgevoegd.
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  18. #17

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Zelf even zoeken vriend. Hier, 6 tientjes incl. transport, gloednieuw, in minder dan 1 minuut gevonden:
    http://www.ebay.de/itm/2x-PHILIPS-D2...item19f48aa56b
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Leeftijd
    62
    Posts
    54
    Kudos
    0
    Auto
    Audi S4

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Hallo heb in mijn S4 B5 ook standaard xenon ,maar heb zeer matige lichtopbrengst.
    Kwam er achter dat er volgens mij Chinese lampen van matige kwaliteit in zitten.
    Heb dan ook vandaag de originele D2S Phillips 85122CM besteld. Ben benieuwd of deze een betere lichtopbrengst hebben.
    Weet niet of de reflector en lens wel eens minder worden bij deze lampen en of deze makkelijk schoon te maken zijn?

  20. #19
    TF_Bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2009
    Leeftijd
    47
    Posts
    2.800
    Kudos
    274
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door kawatriple Bekijk Berichten
    Hallo heb in mijn S4 B5 ook standaard xenon ,maar heb zeer matige lichtopbrengst.
    Kwam er achter dat er volgens mij Chinese lampen van matige kwaliteit in zitten.
    Heb dan ook vandaag de originele D2S Phillips 85122CM besteld. Ben benieuwd of deze een betere lichtopbrengst hebben.
    Weet niet of de reflector en lens wel eens minder worden bij deze lampen en of deze makkelijk schoon te maken zijn?
    Dat kan inderdaad gebeuren. Ik weet niet zeker of originele lamp units zo uit elkaar gehaald kunnen worden, dat je goed bij de spiegels/reflectors kan. Bij mijn PFL S4 lampunits destijds wel. In sommige imitatie koplamp units zijn de reflectoren van dermate kwaliteit, dat ze dof worden door de hitte. Dit veroorzaakt ook afname van de lichtopbrengst.
    A3 Ambition Pro Line 2.0TDI JD Engineering, Alu silber.
    Former owner and Initiator of The '97 Hartog Tuned A4 B5 2.8V6 5V Quattro Alusilber Project. [verkocht]

  21. #20
    Bert A4's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2010
    Posts
    2.659
    Kudos
    44
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: Welke xenon lamp in B5 facelift?

    Zijn bijna altijd de reflectoren.
    Het verschil met de Chinese lampen is meestal niet waarneembaar.
    A4 -B6-1.9tdi-170pk- katvervanger-egr dicht-hartogtuning 18inch

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •