Resultaten 1 tot 9 van de 9

Onderwerp: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    Hallo allemaal,

    Ik zit hier met een probleem waar ik nu even geen idee op weet.
    Mijn motor temperatuur loopt op tot helemaal 120graden.
    ik heb namelijk de thermostaat vervangen en testrit gereden en bleef op 90 graden heel de tijd zeker voor 20minuten.
    paar dagen later weer gereden in de veronderstelling dat ie gemaakt was en heel traagjes liep hij weer op naar de 130 graden.
    en had ook niet meer dan 30 min gereden.
    dus ik heb nu net weer heel me wagen los gehaalt en de waterpomp vervangen nu weer getest en loopt nog steeds op naar de 120 graden.
    de fan van mijn radiator draait ook niet en mijn verwarming word warm alleen als ik mijn reservoir van de koelvloeistof kijkt zie ik ook niet dat het koelwater er weer terug gespuugt word. kan iemand mij hiermee helpen.

    hartelijk dank,

    Groeten
    Christiaan Willemse
    Laatst gewijzigd door willemsec; 23-05-13 om 15:50.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    Als ik je zo hoor dan lijkt het erop dat je pomp wel werkt, anders was je binnen verwarming koud geweest. Echter lijkt het erop dat je thermostaat dicht blijft staan. Deze behoort rond de 90C open te gaan en dan moet je ook rustig aan water zien lopen in het watervat. Misschien moet je dan wel een beetje gas geven omdat het anders niet zichtbaar is in verband met de water flow. Zelf heb ik de waterpomp kapot gehad en dan wordt de verwarming binnen niet warm en ben je na een km of 5 - 10 echt klaar met rijden. Dan geeft je meter op het dashboard een graad of 100 aan echter hoor je het water dan bubbelen in de slangen. Gelukkig heeft dit bij mij geen permanente schade aangericht.

    Kijk even of je systeem wel goed werkt wanneer je de thermostaat even verwijderd, mogelijk gaat deze niet goed open.
    Laatst gewijzigd door PlumpPeanut; 23-05-13 om 19:06.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    Ik zal dat eens proberen want er zit een nieuwe thermostaat in maar kan zijn dat deze ook defect is.
    Ik laat je wel weten wat de uitslag is

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    ik heb het geprobeerd zonder thermostaat en word nog steeds te warm ik denk dat het de sensor is i.v.m. dat ik mijn thermostaat getest heb en hij gaat open ik heb de motor warm laten draaien maar voelde niet kokend want als hij daadwerkelijk 120 graden was zou ik dat zeker wel voelen onder de kap en heb hem 3 uur laten afkoelen net weer even gekeken terwijl de motor koud was gaf hij meteen al 120 graden aan dus vermoed dat het de sensor is weet iemand waar de sensor zit ergens bij mijn audi

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    Voor zover ik weet zit die aan de achterkant op het blok, maar ik heb hem zelf nooit gezocht. Maar zie je nu wel dat het water circuleert? Dus dat het terug komt in je watervat? En draait je koelventilator wel netjes mee, mogelijk is je visco koppeling slecht waardoor deze niet goed pakt.

    Maar evengoed, de sensor vervangen is niet echt weg gegooid geld. Maar let goed op de circulatie en de ventilator.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    mijn circulatie is goed ik zie hem goed pompen de buizen zijn ook warm alleen mijn mechanise fan draait wel op de visco koppeling zoals hoort.
    Maar mijn electrische fan doet het niet ik heb hem getest rechtstreeks op de accu en hij draait dan wel dus de fan is niet kapot.
    maar denk dat die sensor de reden is waarom die fan niet draait.

    Groeten
    Christiaaan
    Laatst gewijzigd door willemsec; 25-05-13 om 23:03.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2013
    Posts
    4
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    De elektrische fan gaat volgens mij alleen aan op de airco. Deze gaat bij mij ook nooit aan. Wel raar dat je water ziet lopen, De koeling goed werkt en hij toch te warm wordt. Mogelijk kun je nog even vag com gebruiken. Misschien dat je teller op het dashboard defect is, anders inderdaad eens kijken naar de sensor.

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    455
    Kudos
    8
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    Lees je temperatuur eens uit op je climat control display.
    Wat geeft die aan?

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2012
    Leeftijd
    37
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: a4 b5 1.8 5v motor wordt te warm

    heb geen climat control display gewoon oudewetse draaiknopjes

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •