Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Ik heb een A4 avant (geen quattro) en heb net nieuwe remschijven gemonteerd. Ik heb de as en de nieuwe lagers die in de achter schijven zitten goed ingevet maar nu merk ik dat er in de oude schijven ook heel veel vet in de holle ruimte tussen de binnen en buitenste lagers zit. Is dat voor dit model belangrijk of was dat gewoon overkill?
    Laatst gewijzigd door Dakine; 10-08-13 om 13:00.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Leeftijd
    33
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Meestal geld: vet wat je ziet smeert niet. Zal waarschijnlijk van je ashoesrubbers afkomen.

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Bedankt Danny, ik denk dat we het over twee verschillende dingen hebben: In de achterschijven zit een binnenste en buitenste bearingrace (lagerschaal?) Daartussen zit een soort holle ruimte die op mijn oude schijven zo te zien echt helemaal vol was gespoten met vet. In de instructies de ik had werd daar niets over gezegd dus ik vraag me af of dat nodig was. Ik heb de spindle, races en lagers heel goed ingevet dus ik denk dat het prima is zo maar ik dacht ik vraag het toch even.

    Het is jammer dat Haynes geen handboek heeft voor de a4 met AHU motor

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2012
    Leeftijd
    42
    Posts
    253
    Kudos
    21
    Auto
    Audi A3 SB
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Ja, die moet je lekker volspuiten.

    totale ruimte voor 3/4e vullen met vet. Geeft geen directe smering natuurlijk, maar zorgt er ook voor dat na verloop van tijd het vet van je lagerschalen niet in die dop gaat zitten :P

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Posts
    33
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Bedankt, ik merk na een maand rijden behoorlijk wat speling in een van m'n wielen dus ik heb een fout gemaakt in de installatie of m'n lagers zijn nu al aan gort vanwege te weinig vet. Ik bestel een nieuwe set en zal eens kijken hoe de lagers er nu uit zien.


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2013
    Leeftijd
    37
    Posts
    13
    Kudos
    2
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Nieuwe remschijven en lagers. Hoeveel vet?

    Als je ook genoeg vet er in doet stoot dat ook weer water en vuil af zodat je lagers daar ook minder last van hebben dus mss heeft dat er ook mee te maken dat er een beetje vuil in je lager is gekomen en 1 zandkorrel kan een hoop schade aanrichten!
    Succes!

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •