In welk deel van de auto heb je last van water?
Hallo, ik heb sinds kort een probleem met water dat me auto in komt,
nou heb ik de doorloop punten bij mijn dakraam, accubak en kofferbak bekeken en die zijn allemaal keurig.
Met gekleurd water mijn deur rubbers ingesmeerd en ook daar sloot alles perfect aan.
word er hopeloos van.......
iemand nog suggesties voor me?
hoop echt wat van iemand te horen.
is het een avant of een sedan?
heb je al gekeken of de gelijmde ruiten rondom helemaal netjes zitten?
je deurdoorloopjes ook open zijn (onderin elke deur moeten gaatjes zitten welke water afvoeren via buitenkant dorpel)
je goot op het dak waar je de dakrail monteert wil ook wel eens doorlaten
achterlichten lek?/rubbers ervan.
trekhaak? zo ja dan kan het ook door de boutgaten komen waar je trekhaak aan vast zit (geloof me het kan)
hoe slecht is je vulhals rond je tankdop?
voor de rest zou ik het even niet weten. suc6 ermee
Ik zal even kijken morgen dan is het mijn vrije dag.
Via de trekhaak naar binnen? Dat kan? Wtf oke maar ik laat mijn voorruit opnieuw plaatsen want het is ongeveer gelijk tijdig gebeurd met het lekken....maarja toen begon het ook pas te regenen... Moeilijk moeilijk moeilijk
ja via de montagebouten van de trekhaak en dan met name de twee onder de achterlichten die dus horizontaal zitten. ik heb dit opgelost door de bout los te draaien dot kit te pakken en dan de bout weer aan te draaien en toen was die weer helemaal lekvrij
ok ja kan ook zijn dat je voorruit niet goed zit
Check de afvoerbak van de interieur ventilator eens. Er zit boven op het filter een klein 'gootje'. Als deze er niet zit loopt al het water de filter in, en dus naar binnen.
Verder zal zeker (gezien de leeftijd) de zwarte plastic bak waarin dit filter ligt lekken. Er zit een schuim afdichting tussen de bak en het plaatwerk. Het water loopt dan naar binnen, langs het plaatwerk / vloerbekleding naar beneden. Juist op de plek van de passagier stoel...
Bij mijn A4 '00 was deze zo lek als een mandje. (gelukkig nog in de zomer gevonden). De schuimrubber moet verwijderen en vervangen door een kneedbare afdichting, dezelfde die Audi ook gebruikt om de achterlichten af te dichten.
Kan geen kwaad.
De rubberen stop gewoon heel laten zodat je hem terug kan plaatsen. Je moet alleen de doorvoer afknippen, deze loopt taps naar elkaar toen en hier kan vuil in achterblijven waardoor het water niet snel genoeg weg loop.
Als je hem doorknipt, loopt het water nog sneller weg.
Dat programma heb ik op Discovery channel ook gezien @Erik de Noorman ze waren met een mooie Engelse klassieker bezig. Zo'n rookmachines lijkt me inderdaad een goede manier om een lek op te sporen. Elke amateur DJ heeft er één lijkt me. Ook een autocleaner die geurtjes uit het interieur haalt heeft soms wel een zo'n rookapparaat om met (dacht ik) ozon geurtjes uit je interieur te halen. Weet je waar het lekt én heb je een frisse auto, twee vliegen in één klap
Ik heb ditzelfde probleem gehad. Vooral in de winter erg irritant want de hele boel ging bevriezen van binnen... Heb hier enorm veel ergernis aan beleefd.
Voel eens na een stuk rijden met je hand linksboven onder het dashboardkastje, komt het daar vandaan? Achter de passagierstoel is een lager liggend gedeelte dus daar stroomt het vervolgens vol.
De overloop van de airco zit daarachter en daar zit een soort afsluitklepje tussen. Bij mij zat dit afsluitklepje een beetje klem met wat rommel. hierdoor liep kon hij de condens van de airco niet afvoeren maar liep dit de auto in.
Echt verbazingwekkend hoeveel water dit was!
Ik heb het hele dashboard eraf geschroefd, maar uiteindelijk gewoon via de motorkap bij het klepje gekomen..
Ik ben niet zo technisch, maar leer langzaam bij.. :-)
Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk gewoon echt een plas water achter de bijrijdersstoel die klotst bij het wegrijden, nogal een aparte ervaring. En continu condens tegen alle ramen. Had geen flauw idee wat de oorzaak kon zijn, natuurlijk in eerste instantie de deuren, ramen en rubbers rechts goed bekeken maar niks te zien. Veel gegoogled en gelukkig allerlei tips gevonden... het is duidelijk dat het water meestal vanonder de motorkap vandaan komt en vervolgens naar binnen stroomt en vooral blijft liggen op de laagste plek (= achter de bijrijdersstoel).
Gisteren eindelijk tijd gehad er even goed in te duiken. Matten eruit, flinke laag klanten op de vloerbedekking in de hoop dat het water daarin zal trekken.
Paravan eraf gehaald, filter en filterbak verwijderd, alles uitgezogen, schoongepoetst en teruggeplaatst. Ook zo met de accu - accu eruit, deze zit mij mij in een soort houder die voor een verhoging zorgt - die ook verwijderd, alles goed schoongemaakt en teruggeplaatst.
Zowel rondom de luchtfilter als onder de accu waren nogal wat bladeren en bladerpap te vinden. De accubak was duidelijk vochtig, ook het afsluitrubber (= een soort zwarte tochtstrip) onder de interieurfilter was doorweekt (hier het water uitgedrukt en drooggefohnd). Deze zaken gaven me het idee dat ik op de juiste weg zat. Ik heb echter geen afwateringspunten gezien die echt duidelijk dicht zaten en kon ook niet goed zien wat nou precies het 'pad' zou zijn wat het water gevolgd heeft. Gisteren was het droog, vandaag en morgen wordt er geen regen verwacht dus ik zal even wat langer af moeten wachten of e.e.a. gewerkt heeft....
Ik kwam bij dit alles nog 1 probleem tegen: bij mijn paravan links (of rechts vanuit de auto gezien) zijn de plastic schroeven zodanig beschadigd dat ik die niet meer kan draaien. Dat betekent dat die paravan niet echt 100% naadloos meer aansluit op de (overigens nog originele) voorruit. Hij zit wel enigszins vast doordat deze paravan ook nog met een 'echte' schroef op het luchtfilter geschroefd is (en zo de filter afdekt) maar de aansluiting is dus zeker niet waterdicht. Is dat een probleem? Moet ik die paravan laten vervangen of kitten? Iemand enig idee wat zo'n paravan kost?
Martijn1337, succes nog, hou je ons op de hoogte van je voortgang? Ik zal hetzelfde doen... genoeg kans dat ik het lek nog niet boven heb ;-\
(Herstel: zie nu pas hoe oud Martijn1337's openingspost was... dat is vast al opgelost)