Resultaten 1 tot 18 van de 18

Onderwerp: water in auto

  1. #1
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Unhappy water in auto

    Hallo, ik heb sinds kort een probleem met water dat me auto in komt,

    nou heb ik de doorloop punten bij mijn dakraam, accubak en kofferbak bekeken en die zijn allemaal keurig.

    Met gekleurd water mijn deur rubbers ingesmeerd en ook daar sloot alles perfect aan.

    word er hopeloos van.......

    iemand nog suggesties voor me?

    hoop echt wat van iemand te horen.

  2. #2
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard

    In welk deel van de auto heb je last van water?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  3. #3
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    Ow ja sorry wel handig om erbij te vertellen achter de passagiers stoel ligt een plas en voor is het heel licgt nattig

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    is het een avant of een sedan?

    heb je al gekeken of de gelijmde ruiten rondom helemaal netjes zitten?
    je deurdoorloopjes ook open zijn (onderin elke deur moeten gaatjes zitten welke water afvoeren via buitenkant dorpel)
    je goot op het dak waar je de dakrail monteert wil ook wel eens doorlaten
    achterlichten lek?/rubbers ervan.
    trekhaak? zo ja dan kan het ook door de boutgaten komen waar je trekhaak aan vast zit (geloof me het kan)
    hoe slecht is je vulhals rond je tankdop?

    voor de rest zou ik het even niet weten. suc6 ermee

  5. #5
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    Ik zal even kijken morgen dan is het mijn vrije dag.

    Via de trekhaak naar binnen? Dat kan? Wtf oke maar ik laat mijn voorruit opnieuw plaatsen want het is ongeveer gelijk tijdig gebeurd met het lekken....maarja toen begon het ook pas te regenen... Moeilijk moeilijk moeilijk


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    ja via de montagebouten van de trekhaak en dan met name de twee onder de achterlichten die dus horizontaal zitten. ik heb dit opgelost door de bout los te draaien dot kit te pakken en dan de bout weer aan te draaien en toen was die weer helemaal lekvrij

    ok ja kan ook zijn dat je voorruit niet goed zit

  7. #7
    al_bundy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2006
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.697
    Kudos
    4
    Auto
    Audi 80

    Standaard Re: water in auto

    Check de afvoerbak van de interieur ventilator eens. Er zit boven op het filter een klein 'gootje'. Als deze er niet zit loopt al het water de filter in, en dus naar binnen.

    Verder zal zeker (gezien de leeftijd) de zwarte plastic bak waarin dit filter ligt lekken. Er zit een schuim afdichting tussen de bak en het plaatwerk. Het water loopt dan naar binnen, langs het plaatwerk / vloerbekleding naar beneden. Juist op de plek van de passagier stoel...

    Bij mijn A4 '00 was deze zo lek als een mandje. (gelukkig nog in de zomer gevonden). De schuimrubber moet verwijderen en vervangen door een kneedbare afdichting, dezelfde die Audi ook gebruikt om de achterlichten af te dichten.

  8. Ad
  9. #8
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    waar kan ik mijn interieur ventilator vinden? ( de afvoerbak dan bedoel ik.)

  10. #9
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    Helemaal links boven op de foto: (met de rode doek erop)


  11. #10
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: water in auto

    Heb je de rubberen stop onder je accu al bekeken?

    Deze heb ik open geknipt, dat was voor mij, vooralsnog, de oplossing.
    Maar ik had daarentegen last aan de bestuurderskant, maar wellicht helpt het.
    Laatst gewijzigd door V6freak; 07-11-13 om 21:48.

  12. #11
    martijn1337's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2013
    Leeftijd
    34
    Posts
    22
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    open geknipt? kan dat geen kwaad?

  13. #12
    V6freak's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2007
    Leeftijd
    43
    Posts
    501
    Kudos
    26
    Auto
    Audi RS4

    Standaard Re: water in auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door martijn1337 Bekijk Berichten
    open geknipt? kan dat geen kwaad?
    Kan geen kwaad.
    De rubberen stop gewoon heel laten zodat je hem terug kan plaatsen. Je moet alleen de doorvoer afknippen, deze loopt taps naar elkaar toen en hier kan vuil in achterblijven waardoor het water niet snel genoeg weg loop.
    Als je hem doorknipt, loopt het water nog sneller weg.

  14. #13

    Standaard Re: water in auto

    Zoals ik eens in een autoprogramma op Tv gezien heb, je auto vol rook zetten? Misschien dat je zo een rookmachine ergens kunt huren?

  15. #14
    DonLeone's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2013
    Posts
    121
    Kudos
    3
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: water in auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Noorman Bekijk Berichten
    Zoals ik eens in een autoprogramma op Tv gezien heb, je auto vol rook zetten? Misschien dat je zo een rookmachine ergens kunt huren?
    Dat programma heb ik op Discovery channel ook gezien @Erik de Noorman ze waren met een mooie Engelse klassieker bezig. Zo'n rookmachines lijkt me inderdaad een goede manier om een lek op te sporen. Elke amateur DJ heeft er één lijkt me. Ook een autocleaner die geurtjes uit het interieur haalt heeft soms wel een zo'n rookapparaat om met (dacht ik) ozon geurtjes uit je interieur te halen. Weet je waar het lekt én heb je een frisse auto, twee vliegen in één klap
    Audi A6 Avant (C6/4F FL) 3.0 TDI V6 quattro > BIG, Black & Beautiful

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2013
    Posts
    18
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    Ik kan me aansluiten bij het probleem van al bundy. Dat was het bij mij. Alle troep en bladeren eruit gehaald en nooit meer last.

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Posts
    13
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hutch Bekijk Berichten
    Ik kan me aansluiten bij het probleem van al bundy. Dat was het bij mij. Alle troep en bladeren eruit gehaald en nooit meer last.

    Ik heb ditzelfde probleem gehad. Vooral in de winter erg irritant want de hele boel ging bevriezen van binnen... Heb hier enorm veel ergernis aan beleefd.

    Voel eens na een stuk rijden met je hand linksboven onder het dashboardkastje, komt het daar vandaan? Achter de passagierstoel is een lager liggend gedeelte dus daar stroomt het vervolgens vol.
    De overloop van de airco zit daarachter en daar zit een soort afsluitklepje tussen. Bij mij zat dit afsluitklepje een beetje klem met wat rommel. hierdoor liep kon hij de condens van de airco niet afvoeren maar liep dit de auto in.
    Echt verbazingwekkend hoeveel water dit was!

    Ik heb het hele dashboard eraf geschroefd, maar uiteindelijk gewoon via de motorkap bij het klepje gekomen..

    Ik ben niet zo technisch, maar leer langzaam bij.. :-)

  18. #17
    chrischriss's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2012
    Posts
    250
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    Bij mij kwam er water naar binnen toen mijn zijknipperlicht eraf was in mn zijscherm

    Weet niet of dit een oorzaak kan zijn...
    A4 B5 1.9 TDI AHU 120pk 270Nm.

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Posts
    127
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: water in auto

    Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem. Uiteindelijk gewoon echt een plas water achter de bijrijdersstoel die klotst bij het wegrijden, nogal een aparte ervaring. En continu condens tegen alle ramen. Had geen flauw idee wat de oorzaak kon zijn, natuurlijk in eerste instantie de deuren, ramen en rubbers rechts goed bekeken maar niks te zien. Veel gegoogled en gelukkig allerlei tips gevonden... het is duidelijk dat het water meestal vanonder de motorkap vandaan komt en vervolgens naar binnen stroomt en vooral blijft liggen op de laagste plek (= achter de bijrijdersstoel).

    Gisteren eindelijk tijd gehad er even goed in te duiken. Matten eruit, flinke laag klanten op de vloerbedekking in de hoop dat het water daarin zal trekken.

    Paravan eraf gehaald, filter en filterbak verwijderd, alles uitgezogen, schoongepoetst en teruggeplaatst. Ook zo met de accu - accu eruit, deze zit mij mij in een soort houder die voor een verhoging zorgt - die ook verwijderd, alles goed schoongemaakt en teruggeplaatst.

    Zowel rondom de luchtfilter als onder de accu waren nogal wat bladeren en bladerpap te vinden. De accubak was duidelijk vochtig, ook het afsluitrubber (= een soort zwarte tochtstrip) onder de interieurfilter was doorweekt (hier het water uitgedrukt en drooggefohnd). Deze zaken gaven me het idee dat ik op de juiste weg zat. Ik heb echter geen afwateringspunten gezien die echt duidelijk dicht zaten en kon ook niet goed zien wat nou precies het 'pad' zou zijn wat het water gevolgd heeft. Gisteren was het droog, vandaag en morgen wordt er geen regen verwacht dus ik zal even wat langer af moeten wachten of e.e.a. gewerkt heeft....

    Ik kwam bij dit alles nog 1 probleem tegen: bij mijn paravan links (of rechts vanuit de auto gezien) zijn de plastic schroeven zodanig beschadigd dat ik die niet meer kan draaien. Dat betekent dat die paravan niet echt 100% naadloos meer aansluit op de (overigens nog originele) voorruit. Hij zit wel enigszins vast doordat deze paravan ook nog met een 'echte' schroef op het luchtfilter geschroefd is (en zo de filter afdekt) maar de aansluiting is dus zeker niet waterdicht. Is dat een probleem? Moet ik die paravan laten vervangen of kitten? Iemand enig idee wat zo'n paravan kost?

    Martijn1337, succes nog, hou je ons op de hoogte van je voortgang? Ik zal hetzelfde doen... genoeg kans dat ik het lek nog niet boven heb ;-\

    (Herstel: zie nu pas hoe oud Martijn1337's openingspost was... dat is vast al opgelost)
    Laatst gewijzigd door vorsprung4; 03-02-14 om 17:15.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •