Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Wegligging A4 2.5 TDI versus A4 1.8 met sportonderstel.

  1. #1

    Standaard Wegligging A4 2.5 TDI versus A4 1.8 met sportonderstel.

    Ik rij nu in een A4 2.5 TDI Avant (bj 99) met een sportonderstel, voor deze auto had ik een A4 1.8 Avant (bj 96) ook met sportonderstel. Wat mij van de 2.5 TDI opvalt is dat deze minder strak stuurt als de 1.8. Die 1.8 was bijna zo hard als een skelter en zeer direct met sturen. Ik wil binnenkort de schokbrekers vervangen door koni sportdempers. Heeft iemand hier ervaring mee en kan die mij vertellen of dit veel effect heeft, of moet ik dan ook nog de veren vervangen? Ik denk namelijk dat de huidige schokbrekers redelijk versleten zijn (190.000 km). Alvast bedankt voor jullie reactie.

    Groeten Walter

  2. #2

    Standaard

    Beide auto's hebben een origineel fabrieks-sportonderstel?
    Zelfde wielen/banden?

    Vergeet niet dat een 2.5 TDI aanzienlijk meer weegt dan een 1.8 en dat al deze massa voor de vooras hangt. Dit zal ook een invloed hebben op hoe de auto instuurt (massa wil in eerste instantie toch altijd rechtdoor).

    Dat schokdempers na 190.000 km een keer aan vervangen toe zijn lijkt me zeer aannemelijk...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb onder beide auto's dezelfde velgen maat 16" en de precies dezelfde band nl. de Continentel sport type 1. Alleen onder mijn huidige auto de TDI zijn breder 225 50 16 en onder de audi 1.8 was de bandenmaat 205 55 16. Ik weet niet of dit veel verschil maakt in wegligging en stuurreactie?

    Groeten Walter

  4. #4
    Henkjan's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    58
    Posts
    5.770
    Kudos
    51
    Land
    Land

    Standaard

    ik denk ook dat t verschik vooral komt door t extra gewicht

  5. #5
    urquattro83's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    44
    Posts
    2.617
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3 SB

    Standaard

    banden-merk?


    kan heel veel schelen


  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Wally-NL
    Ik heb onder beide auto's dezelfde velgen maat 16" en de precies dezelfde band nl. de Continentel sport type 1. Alleen onder mijn huidige auto de TDI zijn breder 225 50 16 en onder de audi 1.8 was de bandenmaat 205 55 16. Ik weet niet of dit veel verschil maakt in wegligging en stuurreactie?
    Conti's staan nu niet bekend om hun messcherpe reactie, maar diez zaten onder beide. Onder de TDI zijn ze ook nog eens breder en /50 i.p.v. /55, dus dat lijkt me niet de verklaring.
    Ik houd het toch op het hogere gewicht van de TDI...
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •