Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Auto stinkt tijdens het rijden

  1. #1

    Standaard Auto stinkt tijdens het rijden

    Mijn Audi A4 1996 85000KM stinkt tijdens het rijden, eigenlijk alleen wanneer de ventilator ( kachel ) aanstaat.

    aan de uitlaat is niks te horen ( normaal geluid ) kan het de lambda-sonde zijn? altijd korte stadsritten!

    Of moet ik aan het ergste denken, automaat? Waar moet ik ongeveer bij revisie of gebruikte vervanging aan denken? omgeving Den Haag!

    Bijv. dank!

    Frits

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.881
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Verplaatst naar het A4 B5-subforum, titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt en niet de -overhaaste- conclusie.

    Waarom zou de automaat stinken? Logischer lijkt me een lekke kleppendekselpakking, waardoor olie op de uitlaat lekt.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Wat voor lucht is het? Als het via de ventilatie binnen komt zou ik eens kijken onder de kap. Misschien lekt er inderdaad olie op de uitlaat? Misschien ruik je koelvloeistof door een kachel-lek?


    Misschien is de electronica wel lekker aan het bakken en braden in je dashboard..?

  4. #4
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Als je benzine ruikt kan je ergens een lekke carterslang hebben.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  5. #5
    FalleN's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2011
    Leeftijd
    33
    Posts
    3.124
    Kudos
    197
    Auto
    Audi S4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Controleer de carterontluchting eens op gebreken. Over welke motor gaat het eigenlijk?


  6. #6

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Het lijkt mij via de kachel te komen, er moet dan ergens een klein lekje zitten ik kan niks vinden, volgens het boekje moet er een radiator aan zitten zou deze ook in verbinding staan met de rest van het koelsysteem? Gegevens van de auto zijn: wauzzz8Dz TAO88673-8D2 OC8 4316035-A4 LIM R41.8- 92KW EGII A4- ADR 082904----CUW LY7M/LY7M N4A/QL- X2C BOA COV GOE H^S JIL M51 Q1A 1AC 1G2 2PG 6TB 6UA T5Z 3SO 4UC OG2 8AV 8GD BRE 1LH 3FA 1BA.

    Heel verhaal dit staat op de sticker en meer kan ik er niet van maken ( Automaat ) de lucht slaat op je ogen beetje uitlaat gas idee, maar geen olie, iets scherpere lucht.
    Ik zelf denk toch aan een lekje in een slang of aansluiting, of een lek in het radiateurtje ( is deze eventueel makkelijk te vervangen?

    Alweer bedankt!

  7. #7
    HJR
    Guest

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Frits Bekijk Berichten
    Het lijkt mij via de kachel te komen, er moet dan ergens een klein lekje zitten ik kan niks vinden, volgens het boekje moet er een radiator aan zitten zou deze ook in verbinding staan met de rest van het koelsysteem? Gegevens van de auto zijn: wauzzz8Dz TAO88673-8D2 OC8 4316035-A4 LIM R41.8- 92KW EGII A4- ADR 082904----CUW LY7M/LY7M N4A/QL- X2C BOA COV GOE H^S JIL M51 Q1A 1AC 1G2 2PG 6TB 6UA T5Z 3SO 4UC OG2 8AV 8GD BRE 1LH 3FA 1BA.

    Heel verhaal dit staat op de sticker en meer kan ik er niet van maken ( Automaat ) de lucht slaat op je ogen beetje uitlaat gas idee, maar geen olie, iets scherpere lucht.
    Ik zelf denk toch aan een lekje in een slang of aansluiting, of een lek in het radiateurtje ( is deze eventueel makkelijk te vervangen?

    Alweer bedankt!
    ruikt het zoetig? naar maggie?

  8. Ad
  9. #8
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    ik denk niet dat het je kachelradiator is, als daar een lek is slaat het meteen neer op je ramen. dat merk je echt wel.

  10. #9

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Het stinkt naar uitlaatgas ( ? ) niet naar maggie. Je begint het pas te ruiken na een paar KM rijden met de kachelventilator aan, de ramen beslaan niet.

    De kleine radiator is die eventueel makkelijk te vervangen of moet alles van de kachel dan uitelkaar?

  11. #10
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Als je kachelradiator lek heb dan ruikt dat zoet en de ramen beslaan dan ook en het is dan ook vettig en dan heb je ook de voer matten nat.
    Als het ruikt naar uitlaatgas dan zal je de uitlaat of een pakking lek hebben en dat zal je ook horen (meer lawaai)
    Als het ruikt naar benzine dan zal je dat ook bij de motor ruiken.

    Het is voor ons hier moeilijk te bepalen wat het is wij kunnen het hier niet ruiken probeer eens bij de benzine tank te ruiken en bij de uitlaat achter dan kan je het vergelijken of het zo is wat je ruikt.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  12. #11

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Bedankt allemaal, ik ga de auto nog eens beter nalopen!

  13. #12
    Pollie81's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2013
    Leeftijd
    42
    Posts
    508
    Kudos
    35
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    en toch lijkt het me logischer dat het olie is. omdat de geur pas na enkele km's komt.

  14. #13
    A4 T's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2010
    Leeftijd
    54
    Posts
    1.859
    Kudos
    79
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pollie81 Bekijk Berichten
    en toch lijkt het me logischer dat het olie is. omdat de geur pas na enkele km's komt.
    Olie dat kan zeker, wat ook kan is de remmen die kunnen ook stinken en dat is een rot lucht.
    Audi A4 1.8 T Avant 144KW 2000 Hartog tuned 196PK

  15. #14

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2012
    Leeftijd
    34
    Posts
    177
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    ik denk aan een spruitstuk wat defect is welke gaat lekken bij uitzetten(na een paar km rijden) verder denk ik dat het wel eens zou kunnen komen door de lage km stand (wat erop kan duiden dat de uitlaat korte stukjes heeft gehad welke dan niet warm word en dus eerder kapot gaat)

    probeer eens met zijn 2en de uitlaat te kontroleren. 1 gaat luisteren op gefluit/een lek en de ander houd even de uitlaat van achter dicht.

  16. #15
    Kokkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Ik heb vrijwel hetzelfde probleem, na een paar straten rijden begint het te stinken....kan de geur niet goed beschrijven.
    De geur komt van de (rechter)achterkant van het blok, en soms kan ik zelfs "rook" waarnemen! Echter kan ik niet zien waar het vandaan komt.
    Eerst dachten we dat de kleppendeksel pakking te veel olie "zweten" en dan op het hitte schild verdampt maar na vervangen van de pakkingen bleef de stank klacht.

    Verstopte/Kapotte EGR klep? Gescheurde uitlaatspruitstuk? Ga dit eerdaags nog eens onderzoeken.
    Of hebben jullie suggesties?

    B.v.d. Martijn.

  17. #16
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kokkie Bekijk Berichten
    Ik heb vrijwel hetzelfde probleem, na een paar straten rijden begint het te stinken....kan de geur niet goed beschrijven.
    De geur komt van de (rechter)achterkant van het blok, en soms kan ik zelfs "rook" waarnemen! Echter kan ik niet zien waar het vandaan komt.
    Eerst dachten we dat de kleppendeksel pakking te veel olie "zweten" en dan op het hitte schild verdampt maar na vervangen van de pakkingen bleef de stank klacht.

    Verstopte/Kapotte EGR klep? Gescheurde uitlaatspruitstuk? Ga dit eerdaags nog eens onderzoeken.
    Of hebben jullie suggesties?

    B.v.d. Martijn.
    lekke carterslang, deze slangen lopen grotendeels onder het spruitstuk aan de rechterkant van de motor (heb dit zelf ook x gehad / elke keer een andere stuk slang..)

    kan rook uitkomen en je hoort een licht tractor geluid.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  18. #17
    Kokkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    @bergmans bedankt voor je reactie, zal die carterslang ook eens goed bekijken.

  19. #18
    Coen Bergmans's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2008
    Leeftijd
    43
    Posts
    3.813
    Kudos
    163
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    zoek dit pijpje maar eens op in de carter ontluchting (zit recht onder het spruitstuk)
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door Coen Bergmans; 09-01-14 om 13:57.
    Audi Q5 2.0TFSI S-Line Quattro JD Engineering 290pk / 430Nm

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    5
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    ik denk een scheurtje in je spruitstuk of spruitstuk pakking lek

  21. #20
    Kokkie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2004
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Auto stinkt tijdens het rijden

    Even geleden maar ben het probleem op het spoor, olie lekt vanaf de kettingspanner(s) op de uitlaat...na paar kilometer gaat die olie op de uitlaat roken en stinken.

    Mvg,
    Martijn.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •