Verplaatst naar het A4 B5-subforum, titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt en niet de -overhaaste- conclusie.
Waarom zou de automaat stinken? Logischer lijkt me een lekke kleppendekselpakking, waardoor olie op de uitlaat lekt.
Mijn Audi A4 1996 85000KM stinkt tijdens het rijden, eigenlijk alleen wanneer de ventilator ( kachel ) aanstaat.
aan de uitlaat is niks te horen ( normaal geluid ) kan het de lambda-sonde zijn? altijd korte stadsritten!
Of moet ik aan het ergste denken, automaat? Waar moet ik ongeveer bij revisie of gebruikte vervanging aan denken? omgeving Den Haag!
Bijv. dank!
Frits
Verplaatst naar het A4 B5-subforum, titel aangepast zodat de vraag duidelijk wordt en niet de -overhaaste- conclusie.
Waarom zou de automaat stinken? Logischer lijkt me een lekke kleppendekselpakking, waardoor olie op de uitlaat lekt.
Wat voor lucht is het? Als het via de ventilatie binnen komt zou ik eens kijken onder de kap. Misschien lekt er inderdaad olie op de uitlaat? Misschien ruik je koelvloeistof door een kachel-lek?
Misschien is de electronica wel lekker aan het bakken en braden in je dashboard..?
Het lijkt mij via de kachel te komen, er moet dan ergens een klein lekje zitten ik kan niks vinden, volgens het boekje moet er een radiator aan zitten zou deze ook in verbinding staan met de rest van het koelsysteem? Gegevens van de auto zijn: wauzzz8Dz TAO88673-8D2 OC8 4316035-A4 LIM R41.8- 92KW EGII A4- ADR 082904----CUW LY7M/LY7M N4A/QL- X2C BOA COV GOE H^S JIL M51 Q1A 1AC 1G2 2PG 6TB 6UA T5Z 3SO 4UC OG2 8AV 8GD BRE 1LH 3FA 1BA.
Heel verhaal dit staat op de sticker en meer kan ik er niet van maken ( Automaat ) de lucht slaat op je ogen beetje uitlaat gas idee, maar geen olie, iets scherpere lucht.
Ik zelf denk toch aan een lekje in een slang of aansluiting, of een lek in het radiateurtje ( is deze eventueel makkelijk te vervangen?
Alweer bedankt!
Als je kachelradiator lek heb dan ruikt dat zoet en de ramen beslaan dan ook en het is dan ook vettig en dan heb je ook de voer matten nat.
Als het ruikt naar uitlaatgas dan zal je de uitlaat of een pakking lek hebben en dat zal je ook horen (meer lawaai)
Als het ruikt naar benzine dan zal je dat ook bij de motor ruiken.
Het is voor ons hier moeilijk te bepalen wat het is wij kunnen het hier niet ruiken probeer eens bij de benzine tank te ruiken en bij de uitlaat achter dan kan je het vergelijken of het zo is wat je ruikt.
ik denk aan een spruitstuk wat defect is welke gaat lekken bij uitzetten(na een paar km rijden) verder denk ik dat het wel eens zou kunnen komen door de lage km stand (wat erop kan duiden dat de uitlaat korte stukjes heeft gehad welke dan niet warm word en dus eerder kapot gaat)
probeer eens met zijn 2en de uitlaat te kontroleren. 1 gaat luisteren op gefluit/een lek en de ander houd even de uitlaat van achter dicht.
Ik heb vrijwel hetzelfde probleem, na een paar straten rijden begint het te stinken....kan de geur niet goed beschrijven.
De geur komt van de (rechter)achterkant van het blok, en soms kan ik zelfs "rook" waarnemen! Echter kan ik niet zien waar het vandaan komt.
Eerst dachten we dat de kleppendeksel pakking te veel olie "zweten" en dan op het hitte schild verdampt maar na vervangen van de pakkingen bleef de stank klacht.
Verstopte/Kapotte EGR klep? Gescheurde uitlaatspruitstuk? Ga dit eerdaags nog eens onderzoeken.
Of hebben jullie suggesties?
B.v.d. Martijn.