Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 1.9 TDI start niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard 1.9 TDI start niet

    Goedemiddag,

    Mijn Audi Avant 1.9 TDI uit 1999 wil niet meer starten.
    Als ik de sleutel in het contact doe lijkt het allemaal normaal, het autootje met sleutel verdwijnt ook gewoon van het dashboard.
    Maar als ik dan door draai om te gaan starten, gebeurt er niks, er komt ook geen gloeispiraal in me dashboard.

    Er zit een texalarm av2980 in en die verdenk ik dus ervan dat die de boel tegen houd met zijn startonderbreker.
    Nou heb ik overal al zitten zoeken op internet, maar heb nergens een schema van zo'n systeem kunnen vinden(wel van de av2145 maar het zijn net andere kleurtjes volgens mij)

    Daarom hoop ik dat hier iemand weet hoe je de startonderbreker moet omzeilen bij een texalarm 2980 of desnoods helemaal uit moet bouwen, als ik me auto maar weer kan starten. Vandaag ben ik thuis geweest, maar verwacht niet dat me werkgever er blij van word als dit erg lang gaat duren..

    Ps.Het schijnt zo te schijn dat er ook een startrelais in me auto zo moeten zitten en dat die ook kapot zou kunnen zijn, dus als iemand een nummer weet van dat relais, laat het even weten.

    In hoopvolle afwachting

    Patrick Roeland
    Laatst gewijzigd door pacroeland; 30-03-18 om 17:56. Reden: auto is naar de sloop

  2. #2

    Standaard re: 1.9 TDI start niet

    Hoi Patrick,

    Het is een tijdje geleden dat je dit bericht hebt geplaatst, maar mijn audi Avant 1.9 TDI uit 1998, met Texalarm AV2980, heeft precies dezelfde symptomen.
    De auto wilde vanochtend niet starten en kreeg dezelfde lampjes te zien op het dashboard als jij toen.
    Ook ik heb overal gezocht naar handleidingen, maar ik kan alleen die van de AV-21B55, AV-2025, AV-2145 en AV-2155 vinden (en een bedieningshandleiding van de AV-2980, maar ik wil de installatie handleiding graag hebben).

    Kan je mij op weg helpen?

    Ik heb het connectortje van de uitleesspoel rondom het contactslot al geinspecteerd en grondig gereinigd, dus daar ligt het niet aan. Ook het afstandbedieningbatterijtje is al verwisseld.
    Ik ben van plan het alarmsysteem eruit te bouwen of de startonderbreker te omzeilen als ik geen oplossing kan vinden...

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2013
    Leeftijd
    43
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.9 TDI start niet

    Helaas, heb ik de installatie handleiding nooit gevonden. Bij mij is het door de garage uitgezocht welke draad van de start onderbreking was, en die is toen omgelegd, zodat die geen functie meer had.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •