Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 34 van de 34

Onderwerp: A4 1.8 20v b5 sloom! wat kan ik hier allemaal aan doen?

  1. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Waarom zou iemand tijd en energie in een 1.8 Audi-motor steken, wanneer er een 1.8T verkrijgbaar is?
    Lijkt me niet dat daar handel in zit, het is gewoon eenvoudiger dan een 1.8T te kopen (met voldoende tuningspotentieel)... Die motor is ook nog eens voor drukvulling ontworpen, je hebt er gewoon fabrieksgarantie op (tot een zeker moment natuurlijk), ...
    Ik zie werkelijk geen enkele voordeel van een compressorkit... Er is immers standaard al zo'n motor.

    En 100 pk meer zonder enige aanpassing van de motor lijkt me een forse aanslag op de levensduur. Enige verlaging van de compressie bijv. lijkt me dan wel raadzaam...
    als je een 1.8t moyor weet zeg het dan even!!! die dingen zijn zo moeilijk te vinden ik ben ook een jaar of wat opzoek en je vindt ze niet!!!,ja dan vind je er 1 maar dan is ie niet compleet!! en dan vragen ze er nog een godsvermogen voor!!! laats had ik er 1 zonder turbo en zonder kabelboom en zonder downpipe,gok is hoe duur?
    1600euro!!!mer reet zij ik!!
    vergeet niet dat je bij aanschaf van een turbo veel meer komt kijken dan alleen de motor!! zo moet je ook een andere downpipe hebben,er bij zitten dus een complete kabelboom met motor computer, andere remsysteem!! en dit vind je zeker niet voor 2000 euro!! kortom gewoon een speeltje erbij kopen!!! g40 ofzo aanrader!!

  2. #22

    Standaard

    Ik weet wat de verschillen zijn tussen een turbomotor en een atmosferische.
    Goedkoop zijn ze niet echt bepaald, maar er is nu ook eenmaal redelijk veel vraag naar (die dingen duiken op in zo'n beetje iedere type auto die ooit door VAG gebouwd is)...
    Inruilen op een sterker gemotoriseerd model lijkt me het eenvoudigste (wanneer je de rest standaard hebt gehouden).
    Op de Duitse Ebay willen ze nog wel eens voorbij komen, ook compleet uit testvoertuigen van VAG met weinig kilometers. Kost natuurlijk wel wat, maar dan ga je er in kilometers waarschijnlijk ook goed op vooruit.

    En je hebt ook een ander remsysteem nodig wanneer je 100 pk extra uit een 1.8 haalt met een compressor (en anders houdt je jezelf voor de gek).
    Vervelende van speeltjes (beetje sneller dan een G40 mag m.i. ook wel) erbij is dat je voor dat speeltje ook weer wegenbelasting en verzekering kwijt bent :? .
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  3. #23
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Audiparts had enkele tientallen 1.8Ts nieuw op pallet staan, toen ik er was. Zal ook niet echt goedkoop zijn...

  4. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Ik weet wat de verschillen zijn tussen een turbomotor en een atmosferische.
    Goedkoop zijn ze niet echt bepaald, maar er is nu ook eenmaal redelijk veel vraag naar (die dingen duiken op in zo'n beetje iedere type auto die ooit door VAG gebouwd is)...
    Inruilen op een sterker gemotoriseerd model lijkt me het eenvoudigste (wanneer je de rest standaard hebt gehouden).
    Op de Duitse Ebay willen ze nog wel eens voorbij komen, ook compleet uit testvoertuigen van VAG met weinig kilometers. Kost natuurlijk wel wat, maar dan ga je er in kilometers waarschijnlijk ook goed op vooruit.

    En je hebt ook een ander remsysteem nodig wanneer je 100 pk extra uit een 1.8 haalt met een compressor (en anders houdt je jezelf voor de gek).
    Vervelende van speeltjes (beetje sneller dan een G40 mag m.i. ook wel) erbij is dat je voor dat speeltje ook weer wegenbelasting en verzekering kwijt bent :? .
    heb je wel eens in een g40 gezeten met `168pktjes op 805 kg??? je weet niet wat je meemaakt!!!laats top mee gereden 240+ de teller kon niet verder!!! en de kracht waarmee die er naartoe gaat is ook genieten!! 805 kg!!!! met 168pk is een raket. sneller dan impreza of bmer zou zeggen als je niks te doen hebt van het weekend kom een keer langs en maak het mee je bent verkocht!!!! trouwens de kosten vallen ook wel mee 300 euries per jaar verzekering en 4xgeloof 34 euries wegebelasting!! gewoon lachen

  5. #25

    Standaard

    Zo'n Polo nog niet, maar het is lang geleden dat ik iets gereden heb wat niet zonder problemen onder de 10 seconden blijft (hoewel testrijden met een Golf V 1.4 :? )... En het went gewoon.
    Nadeel van de voorwielaandrijvers is dat ze op een gegeven moment moeite krijgen de krachten over de voorwielen op de weg te krijgen zonder sper wanneer je geen strak asfalt hebt (ben dol op B-wegen).
    Maar die Polo skip ik maar, volgende wordt 340 pk :twisted: en zeker geen voorwielaandrijving.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.


  6. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door 340@7000
    Zo'n Polo nog niet, maar het is lang geleden dat ik iets gereden heb wat niet zonder problemen onder de 10 seconden blijft (hoewel testrijden met een Golf V 1.4 :? )... En het went gewoon.
    Nadeel van de voorwielaandrijvers is dat ze op een gegeven moment moeite krijgen de krachten over de voorwielen op de weg te krijgen zonder sper wanneer je geen strak asfalt hebt (ben dol op B-wegen).
    Maar die Polo skip ik maar, volgende wordt 340 pk :twisted: en zeker geen voorwielaandrijving.
    ben ik met je eens!! eigenlijk moet mijn polotje 4x4 aandrijfing hebben of sper! als het nat weer is is het echt geen rijden!! in zijn 4 en 5 spint dat gekke ding nog!! by the way het is een leuk speeltje alleen de remmen zijn levensgevaarlijk!!! trommeltjes achter gekke huis!! maar goed je kan wel komen met 340 pk maar dat heeft me vriend ook in zijn golf 4 met turbo stage 3! hij heeft 330 pk met afgedraait vliegwiel van een g60 en een turbo stage drie met speciale uitlaat systeem grotere intercooler heeft hem in totaal ong 5000 euro gekost icl montage!!(eikel kon ik ook voor hem doen)
    en ik trek hem met mijn polo er nog uit!! bij droog weer 123 voor mij dan is hij weg!!!! top van die golf 280 geloof je het niet kijk op street-race.nl ga naar show-off toon coplete lijst en klik golf 4 turboooooo aan veel plezier!

  7. #27

    Standaard

    340 pk komt van een V8, maar rijdt voorlopig nog niet... Overbrengingsverhouding van de bak is goed voor 270 kmh (echte kilometers, geen teller)...
    En qua voertuigmassa wil ik tussen de Polo en de Golf zitten.
    Is meer-jaren-project dus ik hoop dat die Polo het zo lang overleeft.... :twisted:
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  8. Ad
  9. #28
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.863
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard

    Iets Lotus 7-achtigs?

    Tom

  10. #29

    Standaard

    Nop...
    Vind de Lotus 7 nog steeds een van de slimste budget-sportautootjes, maar ik pas er met ~ 2.0 m niet in. Een grotere vind ik niets en een hoop van die kits uit Engeland zijn qua engineering twijfelachtig...
    Daarnaast reken ik het ook niet tot een van de veiligste auto's (parkeer hem maar eens zijwaarts uit de bocht dan heb je een kreukelzone van 1 plaat aluminium...).
    Met een Lotus 7-like kun je onder de 800 kan blijven. Is een Hayabusha-motor overigens ook zinvoller dan een Audi V8. V8 is dermate groot dat je hem nooit in de neus van een 7 krijgt.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  11. #30

    Standaard

    die polo overleeft het zekers wel komt binnenkort een compressor op!!
    dat beesie is van 93 dus ik denk dat ie het nog wel doet over 10 jaar!!!
    haha
    succes met je project!!! maar als je een keer in de buurt ben van purmerend kom dan zeker even langs!! al is het maar voor 10 min even de a7 op!!!

  12. #31

    Standaard

    Hmm, Purmerend heb ik ook ooit gewoond (tot m'n tweede :? )
    Zal het onthouden, maar dat dat snel gebeurd is onwaarschijnlijk (althans i.c.m. vrije tijd) want het is een beetje aan de andere kant van het land...

    Compressor is niet zo'n gek idee, zijn in ieder geval wat betrouwbaarder dan een G-Lader. Neem althans aan dat de overbrengingsverhouding voor de snaaroverbrenging van de G-Lader aangepast is voor het hogere vermogen en over het algemeen (~ altijd) heeft dit geen gunstige uitwerking op de levensduur van een G-Lader.
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  13. #32

    Standaard

    ik heb de compressor al maar moet nog ingebouwt worden! heb op het ogenblik weinig tijd eerst moet een ander project afgemaakt worden!!
    mijn vriendin haar polo 6n!!

  14. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door blue-lagoon
    als je een 1.8t moyor weet zeg het dan even!!! die dingen zijn zo moeilijk te vinden ik ben ook een jaar of wat opzoek en je vindt ze niet!!!
    Verre van goedkoop, maar 180 pk, weinig kilometers (alleen ingereden ) en erg compleet zo te zien: Ebay.de
    | The International System of Units (SI) |
    Freie Fahrt für freie Bürger.

  15. #34

    Standaard

    heb de man gebeld en moet er 4000 euro voor hebben!! wel een hoop geld!!maar ook weer niet!als je ziet wat er allemaal bij zit!! het is trouwens wel de snellere versiev na de turbo motoren de 180pk!! in nl heb je die niet alleen 150pk dit blok zit veelal in de tt!hoop geld!maar ik doe het niet!!
    AUDI VOORSPRONG OP TECHNIEK!!!

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •