
Oorspronkelijk geplaatst door
al_bundy
Niet aan beginnen als je niet kunt solderen. Je moet een aantal dingen omsolderen om een A6 teller in een A4 goed werkend te krijgen.
Heb ik zelf gedaan (A6 teller in een B5 fl TDI). Deze werkt maar heeft wel veel moeite gekost.
Ook moet je specifiek een B5 diesel software hebben, anders werkt de teller niet goed.
witte verlichting heb je altijd met een digitale klok (die de tijd aangeeft)
Dingen die niet standaard werken in een fl TDI zonder FIS naar FIS:
- deur meldingen. 1 deur open = alles open. Per deur moet een aparte kabel gelegd worden. Dit was ook het grootste probleem tussen een A6 en A4 teller (zit anders in elkaar). Bij een A6 teller in een A4 gaat de verlichting helemaal verkeerd als je de deur sluit of zo.
- ruitenwisser vloeistof nivo. Deze kun je 'uit' zetten door 'm hard aan massa te hangen.
- lampen check (extra relais met andere bedrading nodig). Deze kun je 'uit' zetten door 'm hard aan massa te hangen.
De rest gaat van zelf (verbruik, olie temp, volt meter etc)
Maw, een FL A4 teller met fis is handiger... (lees dit als een benzine naar diesel ombouwen, = nieuwe software + andere tellerplaten)
Inleren kun je ook 'foppen'. Je moet toch de software/eeprom code veranderen, dus als je dan meteen de huidige immo code (het AUZ getal wat je ziet als je bv met vagcom verbind) van de oude in de nieuwe teller programmeerd hoef je alleen maar de sleutels aan te leren. De ECU en tellerunit 'herkennen' elkaar dan.

Je hebt waarschijnlijk speciale software om dit via de OBD connector te doen, ik deed het direct door de EEPROM in de tellerunit uit te lezen/te programmeren. Moet je wel iets van verstand van hebben, de kans dat je het verkl**t is aanwezig.. (via odb connector ook trouwens)