Resultaten 1 tot 4 van de 4

Onderwerp: Huilend geluid en witte rook 1.8T

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Huilend geluid en witte rook 1.8T

    Hallo,


    Er zat ruim 3 liter teveel olie in het carter en daardoor is de carter zeef en aanzuigleiding dicht gaan zitten (diagnose was te lage oliedruk). Er was vermogenverlies (kon niet harder dan 60km per uur) Ook was een een 'ratel' hoorbaar met name tijdens het starten. De garage heeft dit opgelost door olie af te persen, nieuwe olie erin te doen en een nieuwe zeef incl pakkingen te monteren. Ook lekte hij koelvloeistof bij de waterflens, deze is ook vervangen.

    Auto rijdt prima (beter als voorheen), merk totaal geen verlies aan vermogen. Echter hoor ik bij lage toeren een 'huilend geluid' wat ik niet hoor boven de 80km p.u. Wel hoor ik de turbo (fluitende geluid) en het afblazen (geluid van draaiende schoepen) maar dat is altijd zo geweest. Ik heb mijn turbo 6 maanden geleden vervangen. Ook komt er witte rook uit mijn uitlaat. De garage heeft gezegd dat dit komt omdat er olie terecht is gekomen in de uitlaat doordat er teveel olie in de carter zat. Ik heb een B6 1.8t.

    Zelf denk ik niet aan de turbo, maar door de verstoppingen er 'aanslag' is gekomen aan bepaalde onderdelen of leidingen waardoor die nu, onder de juiste druk/temperatuur verbanden en dat die rook/geur veroorzaakt. Dat fluiten kan ik niet verklaren, maar zou iets met luchtverplaatsing moeten zijn.

    Wat denken jullie?

    Groet,
    Steve
    Laatst gewijzigd door steveo; 03-12-17 om 17:14.

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.947
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Huilend geluid en witte rook 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steveo Bekijk Berichten
    Hallo,


    Er zat ruim 3 liter teveel olie in het carter en daardoor is de carter zeef en aanzuigleiding dicht gaan zitten (diagnose was te lage oliedruk). Ook was een een 'ratel' hoorbaar met name tijdens het starten. De garage heeft dit opgelost door olie af te persen, nieuwe olie erin te doen en een nieuwe zeef incl pakkingen te monteren. Ook lekte hij koelvloeistof bij de waterflens, deze is ook vervangen.

    Auto rijdt prima (beter als voorheen), merk totaal geen verlies aan vermogen. Echter hoor ik bij lage toeren een 'huilend geluid' wat ik niet hoor boven de 80km p.u. Wel hoor ik de turbo (fluitende geluid) en het afblazen (geluid van draaiende schoepen) maar dat is altijd zo geweest. Ik heb mijn turbo 6 maanden geleden vervangen. Ook komt er witte rook uit mijn uitlaat. De garage heeft gezegd dat dit komt omdat er olie terecht is gekomen in de uitlaat doordat er teveel olie in de carter zat. Ik heb een B6 1.8t.

    Zelf denk ik niet aan de turbo, maar door de verstoppingen er 'aanslag' is gekomen aan bepaalde onderdelen of leidingen waardoor die nu, onder de juiste druk/temperatuur verbanden en dat die rook/geur veroorzaakt. Dat fluiten kan ik niet verklaren, maar zou iets met luchtverplaatsing moeten zijn.

    Wat denken jullie?

    Groet,
    Steve
    Volgens mij is witte rook koelvloeistof
    En blauwe/donkere olie

    Kan het zijn dat er ergens valse lucht wordt aangezogen
    Ik had bij mijn T een vacuüm slang stuk waardoor je de turbo ook beter hoorde

    Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Huilend geluid en witte rook 1.8T

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door steveo Bekijk Berichten
    Er zat ruim 3 liter teveel olie in het carter en daardoor is de carter zeef en aanzuigleiding dicht gaan zitten.

    Wat denken jullie?
    Ik denk van niet. Ik denk dat het zeefje verstopt zat (vervuiling, waarop te weinig rondgepompt), dat er dan een oliemelding kwam en er een paar liter bij gekiept is. Zonder het probleem te verhelpen in eerste instantie. Nu zijn er drie dingen die je problemen kunnen geven: aanwezige vervuiling (sludge), te veel olie aanwezig geweest, droog gelopen delen (als turbo) met eventuele gevolgen van dien.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2016
    Leeftijd
    37
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Huilend geluid en witte rook 1.8T

    Ja de oliezeef is vervangen. Zat vervuiling op. Sludge heb ik niet waargenomen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •