heb ondertussen het probleem gevonden, de verstuivers zijn ingeslagen in de boring waar deze in zitten geklemd....
gat dat is min of meer ovaal.... dus wat nu? cilinderkop vervangen met verstuivers bij ... meer kosten dan de auto nog waard is...
heb ondertussen het probleem gevonden, de verstuivers zijn ingeslagen in de boring waar deze in zitten geklemd....
gat dat is min of meer ovaal.... dus wat nu? cilinderkop vervangen met verstuivers bij ... meer kosten dan de auto nog waard is...
Kop vervangen voor een 2ehands.
Mijn garage plaatst ze soms ook, je heb dan ook garantie en gelijk de huidige verstuivers laten testen.
Dit is wel een klusje voor een TDI-specialist.
Ik zit namelijk met een vervelend startprobleem dat zich soms blijft herhalen....
Ik start de wagen en na max 2 sec slaagt deze pas aan.. soms start hij perfect: 10 keer starten= 7 keer slecht
soms 3 keer slecht starten en dan ineens 10 keer goed. rijden doet hij perfect. en starten doet hij altijd van de eerste keer maar soms moet je de starter wat langer bedienen max 2 sec er is geen mazoutlek te zien
ondertussen andere motor gestoken omdat de vorige olie verbruikte en veel km had en omdat de verstuivers ingeslagen waren alles weest dus richting het probleem...
motor, koppeling, 2 massa wiel, waterpomp dis. riem, tandempomp, starter alles vernieuwd motor is nu goed 108.000 km gelopen distr riem ligt juist
verstuivers zijn niet ingelagen, turbo goed egr goed nieuwe valeo starter gaat perfect rond kompressiedruk goed....
startprobleem blijft bestaan.... alles wijst richting de ecu het lijk wel of deze de vorige inspuitwaarde vergeet en dat hij weer alles moet zoeken...
of de bekabeling... ik heb water binnen gehad op de plaats waar de ecu zit sommige stekkerverbindingen zijn geoxideerd ik ga deze nog
checken deze week maar verder is het probleem zo moeilijk te vinden wanneer ik hem uitlees vind ik geen enkele storing in het motormanagement...
het zou makkelijker zijn als hij niet zou starten maar nu is het echt zoeken ik word er gek van iemand ervaring of kennis hierover?
ben bij garagisten geweest en die zeggen allemaal blijven rijden zolang hij start... maar ik wil het probleem oplossen...
ik heb al zoveel vervangen... vroeg of laat moet het toch opgelost zijn?? de wagen heeft lang binnengestaan droog en ik heb de indruk dat alles
terug is begonnen sinds hij nat is en buiten staat.... waterlek aan de ecu is dicht ondertussen...
volgende gegevens audi a4 avant bj2002 1900 tdi 74kw avb motor
brandstofpomp in de bak werkt iedere keer wanneer je het contact activeerd en de relais ervan is ook oke die was ook blauw geoxideerd..
stekker vervangen relais vervangen nog steeds hetzelfde hij heeft het 4 weken niet gehad en sinds eergistere ist weer van dat....
meer vragen aarzel niet ik volg dit forum dagelijks.
audi a4 avant 2002 1900 tdi 74km avb motor
Dubbel geplaatst topic verwijderd, dit verplaatst van het A3 8L-subforum naar het A4 B6-subforum, irritante nietszeggende titel met veel hoofdletters en uitroeptekens aangepast. De moderators zijn niet je persoonlijke conciërges, zou je voortaan je gewoon aan de forumreglementen kunnen houden? Alvast bedankt.
Als-ie uitvalt na twee seconden, knippert er dan iets op je teller? En als je foutcodes weghaalt, VCDS aangekoppeld laat, auto start, en dan nog eens uitleest (na een mislukte start)?
Vandaag alles van bedrading gecontroleerd, alles ziet er goed uit...
foutcodes geeft vagcom geen enkele!
maar per toeval schakelde ik de lichten op en nu start hij wel goed!
iemand hier ervaring mee?
raar verhaal maar het is zo!
merci voor de reacties alvast!
Het probleem zal inmiddels wel al opgelost zijn maar ik had onlangs hetzelfde met mijn B6 tdi 96kw.
Motor gaat wel rond maar slaat pas na een aantal keer snel achter elkaar starten aan. Later sloeg hij helemaal niet meer aan en ging ook het gloeilampje helemaal niet meer branden.
Eerst de tempsensor vervangen, toen alle 3 de relais onder de ECU, linksvoor onder de motorkap ter hoogte van de ruitenwisser. Probleem bleef bestaan.
Uitgelezen met special apparatuur bij de VW dealer bleek het een storing te zijn van een bepaald kastje achter mijn contactslot. Die gaf een te lage spanning door waardoor de boel niet wilde starten. Deze vervangen en de auto start weer als een zonnetje.