Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

  1. #1

    Standaard A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Wie o wie kan de volgende storing plaatsen?

    Ik.heb sinds een 3 -tal dagen last van meerdere elektronische storingen tegelijkertijd. Het gaat om een Audio A4 Cabrio, 3.0 benzine, automaat uit 2003.

    Het begon ermee dat de knipperlicht indicatie in de tellerunit begon te haperen, vaak doen beide pijltjes het helemaal niet. Ook niet als ik de gevarenlichten aanzet. Vreemde is wel dat die knipperlichten zelf het wél doen. Verder heb ik gemerkt dat het achteruirijlicht blijft knipperen bij inschakelen van achteruit. Grootlicht doet hetzelfde.... Knippert ook in tegenstelling van constant branden. Dan heb ik zojuist ook moeten constateren dat mijn dak niet of nauwelijks te bedienen is, op het ontgrendelen na. En als of dat nog niet genoeg is, schokken mijn rechter ramen beide tijdens het bedienen. Ook zie ik af en toe de verlichting van de tellerunit uitvallen en weer aan springen, zonder dat ik de lichtschakelaar bedien natuurlijk.

    Als ik zelf redeneer kom ik tot twee conclusies maar van beide ben ik niet overtuigd, vandaar mijn vraag hier.

    Mogelijkheid 1;
    Door de toch wel heftige regenval van de laatste twee dagen hier in het zuiden is ergens water bij gekomen. Geen idee waar of waar bepalende units geplaatst zijn.

    Mogelijkheid 2:
    Ik heb mijn deurslot (cilinder) kapot en besteld maar toen mij af niet reageerde heb ik de auto noodgedwongen open moeten maken met een schroevendraaier. Dit door het cilindertje van het deurslot eruit te halen en de schroevendraaier door te duwen en te draaien.

    Hebben jullie nog ideeën of mogelijkheden wat ik zou kunnen onderzoeken? En wat denken jullie van de twee mogelijkheden??

  2. #2
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Met een stroom kring schema zou je kunnen zien of dit allemaal ergens vandaan aangestuurd wordt. Als er bijvoorbeeld iets gemeenschappelijks tussen zit kan je dat controleren op losse verbindingen. Maar als je inderdaad ergens water heb gemaakt dan kan het wel eens een lange zoektocht worden.

    Maar als je die schema's op de kop kan tikken is het wat beter te zoeken in een bepaalde richting.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  3. #3

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Helaas heb ik geen schema's in mijn bezit, noch de contacten om eraan te komen.

    Heb wel al begrepen dat e.e.a. via een comfortmodule loopt maar ook weer niet alles en bovendien nog niet uitgevonden waar dat ding moet zitten..

    In ieder geval bedankt voor het meedenken!! 👌

  4. #4
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Ik zat eens op google iets te checken :


    jij hebt een B6 toch ? http://www.audiforums.com/forum/b6-m...d-pics-157735/

    Schijnt dat die module onder de mat van de bestuurders stoel zit ? Kan wel eens een probleempje zijn denk ik


    Mijn oude leon had de ECU onder de Parafaan zitten, en dan ook nog eens schuin naar onder dus daar was ook water in gekomen met allemaal gekke storingen van dien.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  5. #5

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Ja inderdaad een A4 cabrio uit 2003.B6 dus....

    Bedankt voor de link, die had ik nog niet gevonden. Als ik alles zo door lees komt het wel aardig overeen met mijn klachten. Maar man, daar word je toch niet blij van!! Erg slim ook; de keuze te maken die module onder de vloermat te plaatsen.

    Morgen na het werk maar meteen kijken.

    Bedankt!! Ik zal morgen een update plaatsen!...


  6. #6
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Ja wat ik al zei VAG heeft er sowieso een houtje van want mij me Leon 1M zat de ECU zelfs onder de parafaan, daar waar het water opgevangen wordt, daar waar die misschien niet goed in het rubber kan zitten, en dan kantelen ze hem nog naar benezen ook... bizar wie dat verzonnen heeft.

    Maar succes, ben benieuwd. En hopelijk valt het mee.
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  7. #7

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Helaas,

    De CCM onder de bestuurdersvloer is kurk en kurkdroog!! Zie de foto's! Das het goede nieuws.... Maar nu?? Iemand anders nog opties was modules kunnen zitten welke nat zouden kunnen worden tijdens een regenval??

    Of kan toch een kapot deurslot dit allemaal tot gevolg hebben??!

    Langzaam radeloos aan het worden.....

  8. Ad
  9. #8
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Weet niet waar de rest verstopt zit, maar misschien eens onder je motor kap kijken en volgens ?

    Zie geen foto's btw ?
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  10. #9

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Was met de telefoon gepost dus waarschijnlijk iets mis gegaan... Bij deze nogmaals...
    Bijgevoegde Afbeeldingen Bijgevoegde Afbeeldingen
    Laatst gewijzigd door WiSE; 17-07-15 om 09:11.

  11. #10

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Verder ben ik er ook achtergekomen dat de volgende kwaaltjes aanwezig zijn; Het blijven branden van de binnenverlichting tijdens het rijden (de knop staat op de instelling dat deze alleen moet gaan branden bij het openen van de deuren). En bij het bedienen van de cv op afstandsbediening gaan alleen de knipperlichten branden bij het openen en niet bij het afsluiten.

    Dus nog steeds naarstig opzoek naar de oorzaak!

  12. #11

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Gisteren zoals vermeld dus geen verandering.

    Vandaag na een zonnige en droge dag..... Komen langzaam weer wat functies op gang. Enige nieuwe is echter dat het dak niet wil openen. Reden is een nieuw probleem, de achterruitjes gaan namelijk niet meer naar beneden. Ook niet als ik ze "handmatig" bedien.

    Dus vermoeden bestaat dat het dak ook volledig functioneert op het moment dat de ruitjes achter ook weer bedient kunnen worden.

    Dit lijkt mij toch echt erop wijzen dat ik ergens een vocht/waterprobleem heb....

    Maar waar....Dat blijft de vraag. In het weekend maar eens de kofferbakbekleding eruit halen om te zien of daar modules zitten die nat zijn (geweest).

    Als iemand ondertussen nog ideeën heeft: GRAAG!

  13. #12
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    al gekeken naar de ecu onder de voorruit in de bak waar de accu in staat of daar allemaal water in staat?
    en heb je hem al uitgelezen?

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  14. #13

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door johnny boy Bekijk Berichten
    al gekeken naar de ecu onder de voorruit in de bak waar de accu in staat of daar allemaal water in staat?
    en heb je hem al uitgelezen?
    Beide staan ook op de planning voor morgen.

    Word vervolgt. ..

  15. #14
    A6 Black Optic's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    1.698
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Ja dat zei ik dat ik dat bij me leon ook had, ECU onder de parafaan ;-) dacht eigenlijk dat ie bij jouw dan niet daar onder zat omdat er misschien dan al een lampje zou branden :-)
    Audi A6 4G '13 Avant S-Edition - Briljant zwart + Zwart optiek -
    Audi A4 B8 '11 Avant Pro Line S
    Audi A4 B8 '10 Avant S-edition

  16. #15

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    En.... de beloofde update van de speurtocht afgelopen weekend.

    Kort maar krachtig: Niets kunnen ontdekken bij ECU. Geen water noch vocht ter plaatse van de computer. Ook de kunststof bak had, voor zover ik kon zien, ook geen teken van vroegere lekkage ofzo. Accu is de gehele tijd los gekoppeld geweest en nu, wonderbaarlijk, werkt alles zover weer....maja we hebben droge dagen gehad. Dus nu afwachten na vandaag, een regenachtige dag hier in het zuiden, hoe e.e.a. functioneert na deze buien.

    Mijn voornemen is om bij de eerstvolgende storing toch de kofferbakbekleding te verwijden om te zien wat daar nog achter verscholen zit. En ook eventueel de zijpanelen achter.


    DSC_0018.jpgDSC_0013.jpgDSC_0016.jpgDSC_0015.jpg

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Hallo,
    Ik heb exact dezelfde klachten met mijn a4 cabrio 1.8t! Ben me helemaal kapot aant zoeke en meten maar k heb echt geen idee wat er aan scheelt.. aangezien dit al een best oud bericht is vroeg ik me af of het lek nog boven water is gekomen ? ik ben heel erg benieuwd

    Mvg luuk
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  18. #17
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Folugo Bekijk Berichten
    Hallo,
    Ik heb exact dezelfde klachten met mijn a4 cabrio 1.8t! Ben me helemaal kapot aant zoeke en meten maar k heb echt geen idee wat er aan scheelt.. aangezien dit al een best oud bericht is vroeg ik me af of het lek nog boven water is gekomen ? ik ben heel erg benieuwd

    Mvg luuk
    Ik zit zo eens te surfen in Google
    en ik vindt daar een topic over een slecht werkende kap
    hier geven ze aan dat de kabelboom bij de scharnieren nog wel eens een probleem wil geven
    heb je daar al eens na gekeken ?
    https://www.gummen.org/forum/auto-s/...-alternatieven
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  19. #18

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Goeie tip man! Ga ik s even induiken! Thnks!!
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  20. #19

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ik op zoek bn naar een canbus draad dt ergens is onderbroken.. op de vcds verspringt de indicatie van hoeveel wire die ziet de hele tijd van 1 naar 2... dus zoek ff vrolijk verderr
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  21. #20

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: A4 Cabrio: storingen knipperlichtindicatie, achteruitrijlicht, grootlicht, kapbediening, tellerverlichting

    Inmiddels heel het interieur eruit gehaald, modules doorgepiept in de hoop een kabelbreuk te ontdekken maar helaas, het lijkt erop dat alle problemen worden veroorzaakt door de bordsteugerat onder de stuurkolom.. aangezien de binnenverlichting, AC, ramen, dak allemaal deze module gemeenschappelijk hebben.. helaas kan ik nix zien aan de printplaat.. geen waterschade oid.. de haperende knipperlicht indicatie staat los van de andere problemen, dit kwam bij mij omdat de lichtzoemer achterop de Tellerbak kortsluiting maakte en daardoor het knipperlicht relais mee nam... ga morgen avond verder met de speurtocht!
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •