Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

  1. #1

    Standaard Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

    Hallo mensen,

    Ik ben in het weekend tot de ontdekking moeten komen dat mijn dak niet meer elektrisch bedienbaar is.

    Zaterdagochtend opende het dak zich netjes de eerste keer en bij aankomst sloot deze ook weer netjes. Echter toen ik een uur later terug kwam en de kap weer wilde openen ging dat niet van harte, sterker nog; de ramen gingen naar beneden tot op het juiste niveau, het dak ontgrendelde en toen hield het op en viel in storing.

    Ik heb wel gezien dat ik nu in een keer een beschadiging heb in het leer van de afdichtplaat bij de omrol beveiliging in de buurt. Ik heb toen met de noodsleutel het dak met de hand gesloten en ook de afdekplaat. Bij thuiskomst ben ik verder gaan kijken en heb ik niets vreemds kunnen vinden. Heb ik misschien de positie van de manuele bediening verkeerd staan? Kan dat überhaubt?

    De huidige situatie is nu de volgende:
    Bij bediening van het dak volgens de schakelaar gaan de ramen omlaag to het juist niveau echter gebeurd erna niets meer..... Ik hoor wel iets draaien/lopen een pomp of motor echter dit stopt op een gegeven moment als er een bepaalde tijd niets veranderd. Het lijkt als of het dak dan ook niet ontgrendeld (boven de voorruit). Ik kon tot op heden nog niet zeggen waar het geluid van de pomp of motor vandaan kwam.

    Iemand ervaring met een dergelijke storing of heeft iemand meer info mbt de stand van manuele of automatische bediening?
    En is er misschien iemand die de foutcode van de dakmodule kan uitlezen?? Bij voorkeur in het zuiden.

    Alvast bedankt!!

    Groeten Wesley

  2. #2

    Standaard Re: Storing elektrisch bedienbaar dak Audi A4 Cabrio

    Ik vond dit op een andere site:

    "Als je de sleutel gebruikt om het dak handmatig te openen, druk je het asje van de ontgrendelmotor uit het mechanisme van 'ontgrendelen dak'.
    Nadat je de sleutel er uit haalt, moet deze dmv veerkracht weer in de spiebanen gedrukt worden.
    Dat gebeurde niet, omdat de bouten van de electromotor los zaten. Bouten vast gezet, en alles werkt weer."


    Heeft iemand enig idee hoe hij dit bedoeld? Over welke elektromotor hij het heeft en welk asje hij bedoeld? Hoe kan ik dit controleren?

    Alvast bedankt!

  3. #3

    Standaard Re: Storing elektrisch bedienbaar dak Audi A4 Cabrio

    Nou, voor diegene die ook eens in dezelfde situatie terecht komen.......het was inderdaad het motortje van de vergrendeling boven de voorruit. De schroeven komen los waardoor je het asje van de vergrendeling uit de spiebanen duwd op het moment dat je het dak manueel opent.

    In bijlage een aantal foto's ter verduidelijking. Je moet de bekleding vooraan het dak los maken; dit zijn een aantal M6 kruiskoppen en vervolgens zit de kap nog geklemd met 4 krammen aan de binnenzijde. Vervolgens de twee stangetjes loskoppelen welke aan de slothaken bevestigd zijn. Let op: er zit een soort borging doorheen welke je eerst moet verwijderen alvorens je de stangetjes kan los klikken. Daarna maak je de stekker los en vervolgens de 4 imbusboutjes waar het hele systeem aan vast zit. Eenmaal alles los gepakt kun je het deel omdraaien en zien je twee kleinere imbusboutjes zitten welke een plaatje bevestigen over het motor gedeelte. Ik heb ervoor gekozen om deze niet alleen vast te draaien maar ook nog even met wat loctide te borgen om de kans te verkleinen dat deze wéér los komen.

    DSC_0060[1].jpgDSC_0061[1].jpg

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2014
    Leeftijd
    54
    Posts
    24
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

    Bij mij heb ik de foutmelding.soft top not secure. Dit is gebeurt na het plaatsen van een nieuw batterij. A4 2006. Enkel handmatig kan ik het openen.

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    08 2014
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

    Bij mij is het tandwiel in de motor stuk. Weet iemand waar nieuw tandwiel of motor te koop is? Hele mechaniek kost €1280.


  6. #6
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.656
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

    Volgens mij is dat de “oliepompmeenemer en afdichtring elektromotor”, onderdeelnr 1E0 871 687. Te bestellen bij de Audi dealer, prijs 47 Euro incl btw.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2007
    Posts
    390
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: Elektrisch bedienbaar dak A4 Cabrio gaat niet meer open

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door WilF Bekijk Berichten
    Bij mij is het tandwiel in de motor stuk. Weet iemand waar nieuw tandwiel of motor te koop is? Hele mechaniek kost €1280.
    Voor een (gereviseerde) motor kun je in Engeland terecht (Roofmotors) voor een fractie van het bedrag wat jij noemt.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •