Resultaten 1 tot 16 van de 16

Onderwerp: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

  1. #1

    Standaard 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Beste mensen,

    Sinds kort krijg ik deze code's binnen. Nu dacht ik dat dit probleem wel was op te lossen door het vervangen van het volgende:
    - Bobine
    - Bougie's
    - Bougie kabels

    en het schoonmaken van het gasklephuis (opnieuw ingeleerd).
    benzine flush gebruikt voor het reinigen van het brandstof traject.

    Nu blijft het probleem nog steeds aanwezig maar vooral pas na een half uur rijden als de motor warm is.
    Ook de snelheid is van toepassing. Meestal tussen de 80 en 120 km/h gebeurd dit.
    Het rare aan dit probleem is dat het niet continu is maar meestal houdt de motor 2 a 3 minuten in en gaat het CEL lampje knipperen ( misfire ). Hierna kan ik ongeveer 10 a 15 minuten normaal rijden en dan herhaald het probleem zich opnieuw.

    Is iemand hier bekend mee en weet iemand een oplossing?

    Audi a4, 1.6 liter 8E2 ALZ Motor

    Alvast bedankt,

    Rick Barth
    Laatst gewijzigd door rickbarth; 21-09-15 om 17:59.

  2. #2
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Wat is de kmstand? Misschien brandstofpomp die te weinig druk geeft.. ?

  3. #3

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinDiekmann Bekijk Berichten
    Wat is de kmstand? Misschien brandstofpomp die te weinig druk geeft.. ?
    Bedankt voor de reactie.

    Km stand is 158000. De brandstofpomp heb ik vorige maand vervangen en heeft de juiste brandstof druk. Ik neem ook aan waneer de brandstofdruk niet goed zou zijn dat ik het probleem ook op de andere cilinders zou moeten krijgen. Ik krijg het alleen op cilinder 2 en 3
    Laatst gewijzigd door rickbarth; 21-09-15 om 20:11.

  4. #4
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickbarth Bekijk Berichten
    Bedankt voor de reactie.

    Km stand is 158000. De brandstofpomp heb ik vorige maand vervangen en heeft de juiste brandstof druk. Ik neem ook aan waneer de brandstofdruk niet goed zou zijn dat ik het probleem ook op de andere cilinders zou moeten krijgen. Ik krijg het alleen op cilinder 2 en 3
    Klinkt logisch maar is niet altijd zo geloof ik. Wat voor info krijg je van je lambdasondes?

  5. #5

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RobinDiekmann Bekijk Berichten
    Klinkt logisch maar is niet altijd zo geloof ik. Wat voor info krijg je van je lambdasondes?
    De waardes van de sondes zijn normaal en werken naar behoren. Wel zie ik ook olie in mijn lucht inlaat. Dit komt van de karter en deksel ontluchting. Het gasklephuis pas gereinigd omdat deze zwart was aangekoekt en niet mooi stationair liep. Dat probleem is verholpen. Ik ga dit weekend even mijn compressie meten in de cilinders


  6. #6
    RobinDiekmann's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    02 2012
    Leeftijd
    33
    Posts
    1.204
    Kudos
    9
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Nergens valse lucht?

    Compressie meten is een goed plan.

  7. #7
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Goed plan idd. Geen foutcodes van hallgever? die gaan ook wat vaker dan gemiddeld bij de 1.6..

    Hoe zijn de fueltrims

    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  8. Ad
  9. #8

    Standaard

    Ik zal hem vanmiddag even aan de laptop gooien. Kunt u mij tips geven bij welke groepen ik moet kijken dan kan ik daar foto's van maken en uploaden

    wanneer ik van stationair ineens vol gas geef hoor ik een zuigend geluid, weet iemand waar dit vandaan kan komen
    Laatst gewijzigd door tom; 24-09-15 om 07:25.

  10. #9
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door rickbarth Bekijk Berichten
    Ik zal hem vanmiddag even aan de laptop gooien. Kunt u mij tips geven bij welke groepen ik moet kijken dan kan ik daar foto's van maken en uploaden
    zoals bovenstaand plaatje. 01-motor, meetwaardeblokken kanaal 32, niet van tevoren foutcodes wissen want dan worden ze gereset naar 0
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  11. #10

    Standaard

    20150922_154758.jpg

    Zijn deze waardes goed?
    Laatst gewijzigd door tom; 24-09-15 om 07:24.

  12. #11
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Ja die zijn prima, geen valse lucht of ander duidelijk mengselprobleem in ieder geval
    De eerste waarde in kanaal 31 moet trouwens wel vlot wisselen, ong paar keer per seconde, en moet zn middelpunt hebben rond de 0.45 volt. Dat kan
    ik nu niet beoordelen. (testen met een motor >40 graden)

    Heb je verder geen foutcodes behalve de misfires? Lambdasonde gerelateerd oid? Of timing G40/G28 codes?

    Heb je de kabelboom naar de bobine ook gecontroleerd


    Alls bovenstaande allemaal goed is zou goed is zou ik toch denken aan de hallgever (G40) en anders aan compressieverlies oid (een keer compressie meten)
    Laatst gewijzigd door hansdevogel89; 23-09-15 om 13:02.
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  13. #12

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Bedankt voor de reactie.

    Klopt deze waardes wisselen snel.
    Ik heb wel eens een catalist efficiëntie below treshold gehad maar zodra ik deze verwijder duurt het erg lang voordat deze terug komt. Verder heb ik geen storingen in het systeem zitten. Ik heb een compressie test kit besteld en komt dit weekend binnen. Zodra deze binnen is zal ik direct een meting uitvoeren. Moet geloof ik tussen de 10 en 13 bar liggen met een minimale van 7 bar.

  14. #13
    hansdevogel89's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2011
    Posts
    571
    Kudos
    0
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Oke, die kat efficiency codes verklaren het ook niet idd.
    Ben benieuwd, zoiets zou het moeten zijn ja
    '00 Audi TT 225 quattro APX, ibiswit
    Teller/IMMO/ECU/Sleutel/ABS/Airbag aanpassingen (VCDS 16.7, smok magic dash can, FVDI v21, KESS/KTAG, Vag dash can 5.29, Carprog v7.28)

  15. #14

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Zodra ik meer weet zal ik u inlichten.

  16. #15

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Dit weekend heb ik het volgende gedaan:

    compressie meting.

    cil 1 = 7.8 bar
    cil 2,3,4 = 10.3 bar.

    in het monteurs boek staat dat de waarde tussen de 10 en de 13 bar moet zijn met een minimale van 7 bar.
    Ook heb ik de verstuivers onderling verwisseld.

    Het probleem blijft zich nog steeds voortzetten op cilinder 2 en 3 terwijl de compressie goed is!

    Iemand nog een idee?

    Gr Rick

  17. #16

    Standaard Re: 1.6 storing P0302 en P0303 Misfire cil 2+3, inhouden motor niet continu

    Dit weekend de auto terug gekregen van de garage. zij hebben de kop opgestuurd omdat de kleppen vervuild waren en niet helemaal lekker afsloten. Kop is nu compleet gereviseerd. Nu ben ik vandaag gaan rijden en is het probleem nogmaals terug gekomen. Weer misfire op cil 2 en 3. De compressie meting gaf nu op alle 4 de cilinders 13 bar.

    iemand nog een idee voordat hij weer naar de garage moet?

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •