Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Resultaten 21 tot 36 van de 36

Onderwerp: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

  1. #21
    Patrick Avant's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2013
    Posts
    404
    Kudos
    4
    Auto
    Audi R8
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tom Bekijk Berichten
    Ik vond je opmerking niet getuigen van veel inlevingsvermogen...
    Ik laat het hier maar bij, voordat er straks weer iets verkeerd wordt opgevat..

    Hoop dat het nog enigzins positief voor je uitpakt @antimute
    Audi A6 Avant 3.0 ltr TFSI V6.S-Line Tuned by ........
    Audi R8 Coupe 4.2 ltr FSI V8.

  2. #22

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Silvershadow Bekijk Berichten
    Ik kreeg ik 2013 voor een a4 b5 van 1998 toch nog 4500 euro van de verzekering..

    Inderdaad niet het eerste bod accepteren, ik had ze wijs gemaakt: kijk maar op het kenteken, advance uitvoering, quattro ed. , dus alles er op en er aan...
    Toen kwamen ze met een nieuw bod, van dit. En vond dat een mooi bedrag.
    Ondanks dat er toch bijna 300k op de klok stond.

    Verstuurd vanaf mijn SM-N9005 met Tapatalk
    Met dit soort dingen vind ik het wel altijd belangrijk om even te checken of de polisvoorwaarden de andere kant op óók zo gunstig zijn. We verzekeren onze auto's het liefst zo goedkoop mogelijk, en een deel van een lage premie is vaak ook de dagwaarde. Als de dagwaarde op 2000 euro staat, en je krijgt een bod van 2500 euro, dan is de verzekeraar eigenlijk al te ver buiten z'n boekje gegaan. Daarna gaan miepen om een hoger bod (niet persoonlijk naar jou, maar in de algemeenheid) tot 4500 euro doet mij eigenlijk denken dat we - al dan niet bewust - jarenlang een te lage premie betaald hebben.

    De verzekering biedt een premie aan die bij een bepaald risico hoort, bij een bepaalde waarde. Als bij crashen/ongeval die waarde ineens 2x zo hoog moet worden (JA WANT IK KAN ER NIETS ANDERS VOOR KOPEN BLA BLA BLA), dan is eigenlijk destijds de dagwaarde niet goed bepaald, en je verzekerde bedrag dus ook niet. Ergo, wil je 4500 euro terug voor een B5, dan zal je eigenlijk, eerlijkheidshalve, ook die 4500 euro als verzekerde waarde moeten opgeven.

    Dus, voor welk bedrag zijn we allemaal verzekerd? En klopt dat ook met de daadwerkelijke waarde die we inschatten op basis van Marktplaats en andere sites? Zijn we dan ook allemaal nog in staat om - in alle eerlijkheid - het eerste bod niet te accepteren?

    Los van dat hoop ik natuurlijk ook altijd op het maximale, maar 6.000 euro terugvragen (immers, nette staat, vol S-Line, unieke opties, S4 accessoires etc.) bij een verzekerde waarde van 3300 piek is natuurlijk keihard liegen.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #23

    Wink Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Wat spijtig voor je.
    Tip:
    Ga eens met Coen Donkers in Veghel praten.
    Die jongens zijn ware heelmeesters.

  4. #24

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2016
    Leeftijd
    68
    Posts
    32
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A8

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Het is niet mijn verzekering die de schade vergoed. Maar de verzekering van diegene die de schade veroorzaakt.
    Als ik een nieuwe R8 van iemand anders door mijn schuld helemaal totall loss rij heeft dat niets met de hoogte (premie)van zijn of mijn verzekering te maken.

    Verzekeren doe en moet je zodat anderen de schade die jij maakt vergoed krijgt.
    Behalve bij een all risk verzekering. Maar dat doe je niet meer met een auto die 14 jaar of ouder is.

  5. #25

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Dat is waar, de tegenpartij valt onder het WA gedeelte en is natuurlijk irrelevant qua waarde wat betreft jouw premie. Daar tellen postcode, je eigen leeftijd en je schadevrije jaren mee. Je eigen auto is natuurlijk een ander verhaal maar ook dat geldt natuurlijk wanneer er sprake is van schuld.

    In het geval dat je zelf geen schuld hebt is het niet minder dan logisch om het maximale eruit te slepen, om jezelf zo veel mogelijk gecompenseerd te zien!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #26
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Met dit soort dingen vind ik het wel altijd belangrijk om even te checken of de polisvoorwaarden de andere kant op óók zo gunstig zijn. We verzekeren onze auto's het liefst zo goedkoop mogelijk, en een deel van een lage premie is vaak ook de dagwaarde. Als de dagwaarde op 2000 euro staat, en je krijgt een bod van 2500 euro, dan is de verzekeraar eigenlijk al te ver buiten z'n boekje gegaan. Daarna gaan miepen om een hoger bod (niet persoonlijk naar jou, maar in de algemeenheid) tot 4500 euro doet mij eigenlijk denken dat we - al dan niet bewust - jarenlang een te lage premie betaald hebben.

    De verzekering biedt een premie aan die bij een bepaald risico hoort, bij een bepaalde waarde. Als bij crashen/ongeval die waarde ineens 2x zo hoog moet worden (JA WANT IK KAN ER NIETS ANDERS VOOR KOPEN BLA BLA BLA), dan is eigenlijk destijds de dagwaarde niet goed bepaald, en je verzekerde bedrag dus ook niet. Ergo, wil je 4500 euro terug voor een B5, dan zal je eigenlijk, eerlijkheidshalve, ook die 4500 euro als verzekerde waarde moeten opgeven.

    Dus, voor welk bedrag zijn we allemaal verzekerd? En klopt dat ook met de daadwerkelijke waarde die we inschatten op basis van Marktplaats en andere sites? Zijn we dan ook allemaal nog in staat om - in alle eerlijkheid - het eerste bod niet te accepteren?

    Los van dat hoop ik natuurlijk ook altijd op het maximale, maar 6.000 euro terugvragen (immers, nette staat, vol S-Line, unieke opties, S4 accessoires etc.) bij een verzekerde waarde van 3300 piek is natuurlijk keihard liegen.
    De basis (waarde) voor de premie is toch de nieuwwaarde (tenzij het een oldtimerverzekering betreft)? Je betaalt immers geen lagere premie naarmate de auto ouder wordt.
    De dagwaarde wordt pas relevant als er een schade is.

  7. #27
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Vanmorgen de auto bij de schade-hersteller gebracht.
    Daar is de schade opgenomen voor het schadedossier van de verzekering.
    Geschat schadebedrag staat nu al op € 6200,-
    Boodschap was duidelijk; economisch total loss

    Er komt waarschijnlijk vandaag nog een schade-expert langs voor de definitieve dagwaarde-schadebedrag afweging.
    En dan krijg ik volgende week donderdag een aanbieding voor wat betreft de dagwaarde die ik uitgekeerd krijg.

  8. Ad
  9. #28

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meeuw Bekijk Berichten
    De basis (waarde) voor de premie is toch de nieuwwaarde (tenzij het een oldtimerverzekering betreft)? Je betaalt immers geen lagere premie naarmate de auto ouder wordt.
    De dagwaarde wordt pas relevant als er een schade is.
    Klopt, alleen vaak monteren wij als liefhebbers veel extra's modificaties, waardoor we van mening zijn dat onze auto's meer waard zijn dan de algemene dagwaarde. Die extra's moet je dus eigenlijk specifiek bijnoemen als extra accessoire of bij een taxatierapport. Dat is ook de reden waarom een verzekering vaak duurder is als je een taxatierapport hebt met een hogere waarde dan gewoon is voor die specifieke auto.

    Stel dat de dagwaarde 3500 euro is, en je hebt voor 3000 euro aan S-Line exterieur, 19" velgen en een RNSE upgrade toegevoegd, dan kan je wel stellen dat een vergelijkbare bij aanschaf al direct 5500-6500 euro moet kosten, en je dus dat bedrag aan schadevergoeding moet krijgen. Dat klopt dus niet, aangezien jouw auto dat niet waard is, tenzij je de 3000 euro aan extra's hebt meeverzekerd, met de bijbehorende premie .
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #29
    meeuw's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2007
    Posts
    1.208
    Kudos
    5
    Auto
    Audi A5 Cabrio

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Overigens: Als iemand anders jou aanrijdt en de schade moet vergoeden maakt het niet uit wat je al dan niet zelf hebt meeverzekerd. Net zo goed dat het niet uitmaakt of je al dan niet AR bent verzekerd. (afgezien van de administratieve afhandeling) Dan moet gewoon de schade worden vergoed op basis van de waarde die je auto op dat moment heeft. Of wat extra plastic de waarde heeft verhoogd wordt wel een moeilijk discussiepunt.

  11. #30

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Dat klopt!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #31
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Nog maar even een update:
    Mijn auto en die van de tegenpartij zijn total loss verklaard. Schade-expert is dinsdag geweest voor de dagwaarde-bepaling.
    Ze nemen maximaal 10 dagen de tijd om hierover te informeren/een aanbod te doen.

    Hier ga ik dus niet op wachten, ik kan namelijk niet zo lang zonder auto. Morgen ga ik kijken voor een Volvo V50 2.0D 2004.
    Deze is aantoonbaar dealeronderhouden en heeft een complete motorrevisie gehad(aantoonbaar).

    2de keus is een Skoda Octavia Combi 2.0TDI 2006 ook aantoonbaar dealeronderhouden.
    Het zijn weliswaar geen Audi's maar wel auto's die ik zou willen rijden en de afwezigheid van bepaalde opties of V6 TDI neem ik op de koop toe.
    Dat is vooral een budgettaire afweging helaas. Zelf de schade-auto opkopen en (laten) repareren heb ik geen tijd voor en geen zin in.

    Dus (voorlopig) afscheid Audi....

  13. #32

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Zonder als een aasgier op andermans ellende te willen duiken: ik heb mogelijk interesse in de rest (het "wrak"). Enig idee wat dat moet kosten? Verzekeringsgeld met behoud van wrakwaarde etc...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #33
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Dat kan ik je pas vertellen als ik n telefoontje heb gehad van de schade-expert over de uit te betalen dagwaarde.
    Dan zal ik m ook vragen wat ik krijg als ik t 'wrak' zelf hou. Maar ik heb al gehoord dat ze al handelaren een bod laten doen.
    Dus ik weet niet of dat wel een optie is. Laat ik je weten. Ik heb je mailadres nog wel ergens.

  15. #34

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Is goed!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #35
    antimute's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2010
    Leeftijd
    49
    Posts
    31
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Gister telefoon van de schade-expert. Ik krijg € 4565,- terug.
    Zelf het wrak houden was geen optie omdat ze afspraken hebben met opkopers(volgens schade-bedrijf zijn die ook al langs geweest)
    Ben erg blij met dit bedrag en tegelijk ook verbaasd dat het zo'n hoog bedrag is(ANWB-koerslijst).

    Afgelopen zaterdag een Skoda Octavia Combi 2.0TDI 2006 Elegance gekocht. Dus helaas geen Audi meer en wat minder actief hier.
    Laatst gewijzigd door tom; 20-07-16 om 16:47.

  17. #36
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.846
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: (Economisch) total loss, huilen en opnieuw beginnen

    Voor gehandel hebben we hier een Marktplaats-subforum. Discussie is verder gevoerd dus het topic gaat dicht.

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •