Resultaten 1 tot 7 van de 7

Onderwerp: Achterklepsensor werkt niet

  1. #1

    Standaard Achterklepsensor werkt niet

    Hallo,

    Sinds vrijdag 12JUN09 hebben wij een 2e hands audi A4 avant 1.9TDI uit 2002 gekocht.
    Over het algemeen zijn wij heel tevreden over deze auto, maar naast vocht in het achterlicht (audi kwaal)
    gaat de verlichting van de achterklep niet aan. eerst dacht ik dat het aan het lampje zelf lag, maar als de auto wordt geopend door alleen de achterklep te openen gaat die weer op slot.
    tevens zit er een mooi rood waarschuwing lampje aan de klep. en die gaat ook niet branden.
    naar mijns inzicht is de sensor die registreerd dat de klep open is kapot.
    alleen na lang zoeken, kan ik die sensor niet vinden.

    heeft iemand enig idee waar die sensor zit, en of die een beetje redelijk te vervangen/ reviseren is?

    vriendelijk bedankt,
    Edward
    Laatst gewijzigd door thedon46; 15-06-09 om 19:09.

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    62
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard sensor achterklep A6 1998

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn A6. Als ik de stekker van de vergrendeling los en weer vast maakt werkt alles totdat ik de klep weeer sluit en open. Zit de sensor in de vergrendeling en zoja moet dan de hele vergrendeling worden vervangen??

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Leeftijd
    62
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Achterklep sensor

    Ik ben eruit. Eerst de verkeerde sensor vervangen. Deze sensor is voor het openen van de klep. Mijn defecte sensor zat in het klepslot. Kost € 38,- en alles werkt weer.

  4. #4
    struikie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2005
    Posts
    3.235
    Kudos
    48
    Auto
    Audi 80
    Land
    Land

    Standaard

    38 euri is in verhouding tot een passat wel duur.. daar heb ik het hele slot (afgebroken pinnetje van de stekker) vervangen...
    die was maar 18 euri..


    JW
    | 1993 | Audi 80 quattro | +500pk long term project |
    | 2006 | BMW E91 335d touring | 410pk 745 Nm | daily driver |

  5. #5

    Standaard Re: Achterklep sensor

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Deurdrukkers Bekijk Berichten
    Ik ben eruit. Eerst de verkeerde sensor vervangen. Deze sensor is voor het openen van de klep. Mijn defecte sensor zat in het klepslot. Kost € 38,- en alles werkt weer.

    Ik heb hetzelfde probleem met mijn a4 uit 2002. De verlichting in de klep en het dak gaan de ene keer met een vertraging wel aan en de andere keer niet. Moet ik dan op zoek naar een sensor in het klepslot? en zit dat dan echt in de klep in in de vloer?


  6. #6

    Standaard Re: Achterklep sensor

    Ik ben benieuwd naar het antwoord. Bij mij gaat het lampje ook niet aan als ik de klep open (schakelaar in de middenstand) doe ik de schakelaar aan dan brand hij uiteraard. Doe ik hem uit dan blijft hij opeens branden en gaat hij uit wanneer de klep dicht is. Open ik de klep weer de volgende keer dan gaat hij weer niet aan. Waarschuwingslamp in de klep zelf werkt wel bij mij, verders ook geen problemen met open of sluiten of dat hij zichzelf weer vergrendelt

  7. #7
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.385
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Achterklep sensor

    Ik vermoed dat het een mirco switch is die registreert of de klep open of dicht is.
    Al gekeken of de kabel die de klep in gaat niet gebroken is?
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  8. Ad

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •