Stap 1: VCDS / VAGCOM.
A4 v6 3.0 2002
Vandaag tijdens een rit ging eerst de ruitenwissers haperen, gelijk viel de cruisecontrol af en toe weg en later helemaal.
daarna de richtingaanwijzer, climatecontrol bleef recht warmte geven links geen probleem. auto stilgezet, bij uitschakelen bleef de verlichting van de instrumentenpaneel branden, deur vergrendeling weigert, kan de passagiersdeur niet op slot doen. Accu 20 min los gekoppeld. instrumenten verlichting blijft uit maar de rest werkt nog niet.
zekeringen lijken ook allemaal ok.
Probleem niet opgelost auto weggesleept naar garage.
aangezien alle functie op de stuurkolom weigerde, zal het wel in de kolom zitten.
waarschijnlijk massa blok of zoiets
Ja ik moet het nog verder uitzoeken vandaag voorzichtig terug gereden auto stilgezet, uur later deed alles het weer geen idee wat er stuk was.
maar alle functies aan het stuur deden het niet meer, ramen niet, afstand bediening niet, waarschuwing handrem bleef branden, totale chaos.
behalve dan dat de Audi nog prima reed. Kon nergens een torx 8 vinden dus kan nog niet bij het contactslot.
maar dat is inderdaad de eerste gedachte.
of ergens een slecht massa contact.
mijn vraag is of iemand hier ervaring mee heeft of suggesties om het op te lossen
toch nog gelukt om stuurkap te verwijderen op het eerste gezicht niets aan te zien, vervangen van schakelaar lijkt me wat meer werk, stuur eraf enzo.
als grote zekering links onderin verwijderd en schoongemaakt zat wat aanslag op.
morgen weer rijden en afwachten denk ik. en op zoek naar een vagcom
Vandaag vagkom uitgelezen
twee relevante storings meldingen
00466 regelapparaat voor stuurkolom electronica J527, geen communicatie
00457 regelapparaat voor boordnet J519 geen communicatie
de storing ontstond in een fikse regenbui, overigens geen water in de accu bak
heeft iemand ervaring met het optreden van deze storingen, met name het boordnet, dit lijkt mij de rootcause van de serie problemen die ik had
Hws last van vocht in je boordnet
lees hier https://www.audiforum.nl/forum/techn...hoogeveen.html
ik heb de stekker van de centrale control unit (links achter dash) los gehad en ingespoten met contact spray.
Je kunt hier van links onder bij, enkel onderste kap van dash verwijderen (accu pool loskoppelen).
Mijn accu bleek ook slecht dus die heb ik vervangen.
Ik heb meerdere kleine probleempjes gehad, die uiteindelijk allemaal te maken hadden met slecht contact,
dus ik heb wat onderdelen over die niet vervangen hoefde te worden.
Ik rij de auto dagelijks staat gewoon buiten en tot nu geen enkel elektrisch probleem meer gehad.