Resultaten 1 tot 13 van de 13

Onderwerp: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Goedemiddag,

    sinds enige tijd in het bezit van een A4 B6 Avant 2.0 van ‘03

    tot voor kort geen enkel probleem tot er zich een kapotte lamp melding op Mn dash voordeed,
    rucklicht links.. checken, verlichting was gewoon aan. Auto uit en starten, geen melding meer.

    dit ging af en aan, soms wel soms niet, soms meerdere lamp meldingen, bremslicht mitte, rucklicht etc etc allemaal achter verlichting

    de laatste keer .. knipperlicht links voor... melding bij auto op contact, idd geen knipperlicht bij het richting aangeven naar links doen leen knipperlicht zijkant en achter het maar voor niet. Lamp gecontroleerd en intact, lamp vervangen geen resultaat, lamp links en rechts omgewisseld rechts werkt en links niet.

    Alle zekeringen in de kast gecontroleerd en alle intact... nu lijken er nog meer electra gerelateerde problemen te zijn, bij het aanzetten van de voorruit ontwapening.. gaan de blazer hoorbaar aan maar komt er geen enkele luchtstroom bij de voorruit terecht.

    als de auto gestart is en de clima is hoorbaar op gang gekomen (lampjes, temp, stand etc) zichtbaar aan, ik zet de verlichting aan en het paneel lijkt zich te resetten, blazer en auto stand uit,

    bij het bedienen van de raamschakelaars zie ik een zichtbaar dimmende werking op Mn dashboard scherm( stroom die naar de schakelaar gaat lijkt het bij het scherm weg te trekken.


    kan iemand mij uit de brand helpen, waar ik zou kunnen zoeken, ik lees dingen over massa problemen, trekhaak aansluitingen xenon verlichting.

  2. #2
    Reggy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2010
    Leeftijd
    47
    Posts
    15.475
    Kudos
    354
    Auto
    Audi S3
    Land
    Land

    Standaard re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Heb je een aftermarket xenon setje in je B6 ? Zo ja, sloop deze er eerst eens uit H7 halogeen terug en dan eens verder kijken.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
    S3 8V Limousine IbisWhite I Audi cabrio 2.6 V6 ming BLUEI Audi A3 8V Limousine S-Line 1.0 daytona GRAYI Audi A6 C6/4F L 3.0 TFSI V6 213kw 290 pk quattro BLACK I Audi S4 B6 Avant 4.2 V8 253kw 344pk quattro BLACK I Audi S4 B5 Avant 2.7 V6 195kw 320pk quattro BLACK ABT tuned I Audi A4 B6 Avant 1.9TDI 96kw H5 BLACK Hartog tuned

  3. #3
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Accu slecht of dynamo (kan ook deze problemen geven) maar net als @Reggy al opperde xenon aftermarket is de grootste boosdoener

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    2
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Vandaag eindelijk tijd gevonden om er eens naar te kijken, ik had inderdaad after market xenon lampen, deze verwijderd en de oude h7 lampen er weer in en Viola geen melding en wel weer een knipperlicht. Toch bijzonder dat een setje xenon lampen het een aantal maanden zonder problemen werken en dan spontaan niet meer.

    Je kan mijn volgende vraag nu wel zien aankomen, welke opties heb ik om er toch xenon of led in te bouwen? Moet ik dan denken aan duurdere “slimmere” ballasten / Canbus ballasten of setje led lampen met een “error correction functie” (dit zijn gewoon extra weerstanden )of is een after market oplossing geen optie bij Audi/VAG.

    Het probleem met de ontwaseming is nog onveranderd maar misschien moet ik daarom ook weer hier zijn, als ik de knop voor de voorruit bedien is het dan de bedoeling dat het kleine rooster boven op het dashboard bij de voorruit, gaat blazen of zuigen? Misschien bedien ik het clima paneel verkeerd ?

  5. #5
    josua's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2015
    Leeftijd
    60
    Posts
    68
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Stelmotor defect.
    Gr.


  6. #6

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Gerbenee Bekijk Berichten
    Vandaag eindelijk tijd gevonden om er eens naar te kijken, ik had inderdaad after market xenon lampen, deze verwijderd en de oude h7 lampen er weer in en Viola geen melding en wel weer een knipperlicht. Toch bijzonder dat een setje xenon lampen het een aantal maanden zonder problemen werken en dan spontaan niet meer.

    Je kan mijn volgende vraag nu wel zien aankomen, welke opties heb ik om er toch xenon of led in te bouwen? Moet ik dan denken aan duurdere “slimmere” ballasten / Canbus ballasten of setje led lampen met een “error correction functie” (dit zijn gewoon extra weerstanden )of is een after market oplossing geen optie bij Audi/VAG.

    Het probleem met de ontwaseming is nog onveranderd maar misschien moet ik daarom ook weer hier zijn, als ik de knop voor de voorruit bedien is het dan de bedoeling dat het kleine rooster boven op het dashboard bij de voorruit, gaat blazen of zuigen? Misschien bedien ik het clima paneel verkeerd ?
    De stelmotortjes onder je dashboard lopen vaak vast door gebrek aan smering (goed werk, Audi). Je kan ze losnemen, openmaken en volgooien met vaseline of ander smerend vet, dan doen ze 't vaak wel weer een paar maanden (of langer).

    Over je verlichting: een goede set kan zeker helpen, ik rij al langer rond met een setje Pilot ballasten op cheapo D2S lampjes (met AMP aansluiting), in Mini 3.0" bi-xenon reflectoren (van Retrofitlab.nl) in S4 behuizingen (ja ja, hele mond vol). Gaat zeer prima. Alternatief is OEM kopen (originele Valeo ballast met D1S lamp in originele 2.5" single-xenon lens (of een S4 bi-xenon lampunit kopen)...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Ik weet dat dit een al wat ouder topic is. Maar kwa verlichting heb ik hetzelfde probleem met mijn B6 cabrio. Hier zitten geen xenon lampen in, enkel de facelift achterlichten. Doordat deze met adapterkabels zonder weerstand aangesloten waren, dacht ik dat het probleem daar lag. Een setje Kufatec gekocht waar de weerstand aan de linkerkabel zit, maar geen resultaat. Meldingen zijn: bremslicht mitte (deze werkt ook niet) mistachterlicht links. (Werkt ook niet) contact gehad met Kufatec, maar daar geven ze aan dat de adapterkabels geen invloed hebben op het 3e remlicht. Iemand hier een idee. Ik heb wel een ander stuur gemonteerd met andere airbag. Dus heb ook een airbagmelding. Maar de stuurwissel is gedaan toen ik al een half jaar rondreed met de andere meldingen. Ben die piepjes en extra dashboardverlichting nu wel een keer zat

  8. Ad
  9. #8
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Konichiwa Bekijk Berichten
    Ik weet dat dit een al wat ouder topic is. Maar kwa verlichting heb ik hetzelfde probleem met mijn B6 cabrio. Hier zitten geen xenon lampen in, enkel de facelift achterlichten. Doordat deze met adapterkabels zonder weerstand aangesloten waren, dacht ik dat het probleem daar lag. Een setje Kufatec gekocht waar de weerstand aan de linkerkabel zit, maar geen resultaat. Meldingen zijn: bremslicht mitte (deze werkt ook niet) mistachterlicht links. (Werkt ook niet) contact gehad met Kufatec, maar daar geven ze aan dat de adapterkabels geen invloed hebben op het 3e remlicht. Iemand hier een idee. Ik heb wel een ander stuur gemonteerd met andere airbag. Dus heb ook een airbagmelding. Maar de stuurwissel is gedaan toen ik al een half jaar rondreed met de andere meldingen. Ben die piepjes en extra dashboardverlichting nu wel een keer zat
    Al het remlicht midden in de klep vervangen zijn vaak de boosdoener (vocht) of uitlezen

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  10. #9
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Ga ik z.s.m. controleren, thanks!

  11. #10
    Konichiwa's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2016
    Posts
    27
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Remlicht is weer werkend, nadat ik beide massapunten binnen in de klep opgeschuurd heb en de contactpunten van het remlicht heb gereinigd. Mistachterlicht melding blijft. Nog even verder speuren. Tips zijn welkom. Weet iemand of het 3e remlicht van de oude b6 cabrio ook led was?

  12. #11
    johnny boy's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2008
    Leeftijd
    61
    Posts
    6.599
    Kudos
    152
    Auto
    Audi A5 Coupé
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Konichiwa Bekijk Berichten
    Remlicht is weer werkend, nadat ik beide massapunten binnen in de klep opgeschuurd heb en de contactpunten van het remlicht heb gereinigd. Mistachterlicht melding blijft. Nog even verder speuren. Tips zijn welkom. Weet iemand of het 3e remlicht van de oude b6 cabrio ook led was?
    zit het toch in de adapterkabel of je mistlicht is kapot B6 led remlicht denk het niet maar weet niet zeker
    en volgens mij geen codering nodig voor de achterlichten is de pin bezetting wel goed dan

    Audi A/S5 Coupé 8T (looks like a bijmekaar geraapt zooitje) Daytona grijs
    Audi A/S5 Cabrio 8F (looks like a bijmekaar geraapt zooitje 2) Bruin

    VCDS 23.11.0 Ross-Tech &V2 pro regio Meppel no-fear(at)live (punt)nl

  13. #12
    MaartenS1981's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2009
    Posts
    6.534
    Kudos
    151
    Auto
    Audi A6
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    En als je de originele achterlichten weer terugplaatst? Heb je dan nog steeds het probleem?
    Wie het laatst lacht, denkt het traagst.....

  14. #13
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Onterechte lamp stuk-meldingen, ontwaseming werkt niet

    Ik zou de cabrio aan de computer hangen
    Alle storingen wissen
    Auto starten en kijken welke storing er als 1ste in beeld komt

    De overige storingen KUNNEN een gevolg zijn van



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •