Resultaten 1 tot 15 van de 15

Onderwerp: Avant en/of B7 interieur in een B6?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Na een redelijke zoektocht over het forum heb ik nog niet helemaal het antwoord wat ik zoek. Ik heb overwogen om Bastet even een pm te sturen maar daar heeft de rest van het forum niks aan... dus toch maar even een topic!

    Zoals in m'n Showroom al beschreven was: Ik heb een zoontje van net anderhalf. Nu gebruik ik m'n auto primair zakelijk, maar in het weekend toch ook wel voor het gezin. Daarnaast werk ik momenteel aan een project in de buurt van m'n ouders; op donderdag en vrijdag ben ik bij de klant in kwestie, en dan blijft m'n zoontje bij opa en oma. Reden achter die uiteenzetting: Ik rijd dus soms ook lange stukken met hem alleen.
    Voor de veiligheid vervoeren we hem alleen achterwaarts, en hoewel m'n huidige stoel alleen met gordels bevestigd kan worden overweeg ik de aankoop van een ISOFIX-stoeltje, om 'm makkelijk van voor naar achter te kunnen zetten wanneer ik ook met 2 volwassenen onderweg ben (oma+vrouw+kind), of het stoeltje makkelijk weg te kunnen halen wanneer ik de bijrijdersstoel nodig heb (om te carpoolen bijvoorbeeld).
    Naast bovenstaand relaas mis ik stoelverwarming, en stiekem zou ik sportstoelen ook wel lekker vinden... kort gezegd: Tijd voor een nieuw interieur!

    Om m'n keus wat groter te maken zit ik met de volgende vragen:
    - Past een B7 interieur zomaar in een B6? Wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt dat gewoon goed te gaan, ga ik nog gedoe treffen als gerommel met airbagstekkers etc.?
    - Dat een cabrio-interieur niet past lijkt me evident, maar hoe in hoeverre zijn Limousine en Avant uitwisselbaar? En geldt dat dan zowel voor de B6 als B7 interieurs?
    - Zijn er interieurs die ik sowieso al kan mijden in mijn zoektocht naar ISOFIX (op de achterbank en bijrijdersstoel)?
    - Is het mogelijk om de ISOFIX-bevestigingen los te krijgen en achteraf toe te voegen?

    Ik ben benieuwd!
    Laatst gewijzigd door tdt; 17-12-17 om 22:08.

  2. #2

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Q: Past een B7 interieur zomaar in een B6? Wat ik tot nu toe gelezen heb lijkt dat gewoon goed te gaan, ga ik nog gedoe treffen als gerommel met airbagstekkers etc.?
    A: Ja, B7 past in B6. Gordel/passagierdetectie is alleen van toepassing op B7/S4, gewone B6-en hebben daar niets van moeite mee.

    Q: Dat een cabrio-interieur niet past lijkt me evident, maar hoe in hoeverre zijn Limousine en Avant uitwisselbaar? En geldt dat dan zowel voor de B6 als B7 interieurs?
    Alle sedan/avant interieurs zijn uitwisselbaar, let wel op de zijwangen in de achterbank, en of de limousine een neerklapbare achterbank heeft. Zo niet krijg je een enorme uitdaging (scharnieren overzetten). RickH heeft het gedaan, maar dan moet je slijpen en lassen. Is de limo al neerklapbaar? Dan past het 1:1, plug and play.

    Q: Zijn er interieurs die ik sowieso al kan mijden in mijn zoektocht naar ISOFIX (op de achterbank en bijrijdersstoel)?
    A: ISOFIX is een aparte beugel die op de body van de auto wordt geschroefd, ONDER de achterbank. Je kan deze beugels per stuk nieuw kopen (paar tientjes), en kan je gewoon monteren met je huidige achterbank. ISOFIX vóór zit wel in de stoel geïntegreerd, en moet eigenlijk alleen gecombineerd worden met een uitschakelbare passagiersairbag.

    In mijn optiek moet je alle stoffen interieurs mijden. Volleder is makkelijker schoonmaken (kinder drek), maar is veel gevoeliger voor krassen, schade en issues met knopen van je broek. Alcantara is zeer prettig, maar ook onderhoudsgevoelig en lastig schoon te maken. Speed-stof (de half leer / half stof S-Line optie) is - samen met alcantara - mijn 1e keuze.

    Q: Is het mogelijk om de ISOFIX-bevestigingen los te krijgen en achteraf toe te voegen?
    A: Ja. Bijvoorbeeld op eBay: https://www.ebay.ie/sch/i.html?_sop=...sofix+kit+audi
    De schroefgaten zitten al in je auto. De achterbank trek je zo los (voorkant (knie gedeelte) optillen en daarna de bank richting de voorkant van de auto trekken.
    Laatst gewijzigd door Bastet; 17-12-17 om 22:33.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  3. #3
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    @RickH heeft een swap gedaan van een verwarmd b7 interieur in z’n b6 sedan. Supermooi. Dat was een neerklapbare achterbank, kwam mogelijk uit een avant, weet ik niet. Kwam hier en daar wel wat issues tegen bij inbouwen geloof ik, maar, gelukt.

    Isofix vóór ben ikzelf nooit aan begonnen, (kan je airbag uit?), achter heb ik de beugels erin gezet. Erg simpel klusje en het kost weinig.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  4. #4

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Heuj, goed nieuws hier!

    Net even gauw gekeken, m'n achterbank is inderdaad neerklapbaar, dus dat is lekker
    Airbag uit --> Goed dat jullie het noemen. Heb even in het dashboardkastje gekeken, zie daar geen sleutelgat zitten o.i.d. zoals in m'n huidige auto. Binnenkort eens even kijken of ik een sloop met een paar B6'en kan vinden en kijken of ik uitgezocht krijg hoe die airbag uitgeschakeld zou moeten worden - dat kan niet moeilijk zijn (bij m'n andere auto heb ik juist een storing aan de passagiersairbag opgelost - was simpelweg het kabeltje naar dat slot dat geplet was tussen het scharnier - stukje nieuwe drie-ader en de storing was weg).

  5. #5
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Als je toch een rondje langs de sloop gaat doen kun je ook je ogen open houden voor een Exeo. Feitelijk grotendeels identiek aan je B6. Zijn er natuurlijk niet heel veel van verkocht, maar hij was goedkoop (ook in de opties) dus meestal aardig aangekleed. Wie weet heb je de mazzel van een leren interieur, mf stuur, dikkere deurlijsten en dergelijke.
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw


  6. #6

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Achterbank van een B8 is net iets smaller, en je moet de gordel overzetten, maar anders past dat ook in de B6


    Laatst gewijzigd door Bastet; 18-12-17 om 08:36.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    RickH's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2014
    Posts
    602
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    @tdt Ik zie dat bovenstaand vrijwel alle vragen zijn beantwoord, wel een kleine correctie/toevoeging: IsoFix is ook toe te voegen aan de passagiersstoel (vóór dus).

    Ik heb destijds een Engels half leder alcantara interieur uit een B7 avant in mijn B6 sedan gezet, daar zat een isofix op de (in linksgestuurde auto's) bestuurdersstoel. Deze heb ik dan ook overgezet naar de andere kant.

    Ik had de airbag off schakelaar ook niet in mijn auto, deze heb ik vervolgens dan ook geretrofit. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, let me know.
    Laatst gewijzigd door RickH; 18-12-17 om 11:00.
    A4 B6 - 1.8T Sedan (2003) ​Ming Blauw--> https://tinyurl.com/tlp4vcs
    A4 B8 - 2.0TDI Avant (2014) Briljant Zwart --> https://tinyurl.com/szfqvt3

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Achterbank van een B8 is net iets smaller, en je moet de gordel overzetten, maar anders past dat ook in de B6


    Hmm, dat is eigenlijk nog veel mooier dan een B7 interieur tbh...

    Heb je ook foto's van de achterbank? Even kijken of het smallere niet misstaat.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door RickH Bekijk Berichten
    @tdtIk had de airbag off schakelaar ook niet in mijn auto, deze heb ik vervolgens dan ook geretrofit. Mocht je hier hulp bij nodig hebben, let me know.
    Dat zou wel lekker zijn! Heb je daar afbeeldingen van? Ben vrij handig, dus met een beetje handleiding zou het wel moeten lukken
    Laatst gewijzigd door tdt; 18-12-17 om 20:00.

  10. #9
    grollie's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2008
    Posts
    4.025
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    zijspoortje maar waarom wil je eigenlijk de dreumes op de voorstoel mee kunnen nemen?
    ‘98 TerraLiner oval midnight zwart metallic
    '06 B7 avant 1.8tq moroblauw
    '97 C4 avant 2.6 mingblauw

  11. #10

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tdt Bekijk Berichten
    Hmm, dat is eigenlijk nog veel mooier dan een B7 interieur tbh...

    Heb je ook foto's van de achterbank? Even kijken of het smallere niet misstaat.

    Dat zou wel lekker zijn! Heb je daar afbeeldingen van? Ben vrij handig, dus met een beetje handleiding zou het wel moeten lukken
    Interieur is alweer verkocht, maar het scheelt maar weinig. Ik vond het niet storend.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Zo, deze alvast binnen!


    Pluimpje voor Autohaus Raith, topservice en supersnel
    Laatst gewijzigd door tdt; 12-01-18 om 19:56.

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    12 2017
    Posts
    301
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door grollie Bekijk Berichten
    zijspoortje maar waarom wil je eigenlijk de dreumes op de voorstoel mee kunnen nemen?
    Zie deze nu pas. Op de voorstel is inmiddels op de achtergrond geraakt... maar ik rijd regelmatig alleen lange stukken met 'm. Dan is het wel prettig om niet om te hoeven kijken om contact te kunnen maken, zeker met het stoeltje dat we eerst hadden (achterwaarts vervoer).

  14. #13
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Achterbank van een B8 is net iets smaller, en je moet de gordel overzetten, maar anders past dat ook in de B6


    En als ik een interieur koop van een b8 avant en er zit stoel verwarming in, koop een klimaat console met stoel verwarming met een kabel set gaat dat werken?

  15. #14

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Zou wel moeten ja, volgens mij. Audi kennende zijn de stekkers wel anders, dus dat moet je dan even uitvogelen. Je zou denk ik de eerste zijn in NL, of in elk geval de eerste op dit forum
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  16. #15
    Joop Stoeptegel
    Guest

    Standaard Re: Avant en/of B7 interieur in een B6?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Zou wel moeten ja, volgens mij. Audi kennende zijn de stekkers wel anders, dus dat moet je dan even uitvogelen. Je zou denk ik de eerste zijn in NL, of in elk geval de eerste op dit forum
    Bedankt.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •