Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: How to; Brembo Z18 op een B6

  1. #1
    brolli21's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2017
    Leeftijd
    37
    Posts
    204
    Kudos
    0
    Land
    Land

    Standaard How to; Brembo Z18 op een B6

    Omdat ik me er zelf blind naar gezocht heb,met info van verschillende bronnen heb gewerkt om alle info bij elkaar te krijgen en ik daar best wel een beetje gestrest van raakte,hierbij maar eens een how to.

    Eerst maar eens een lijstje met benodigde onderdelen:
    Remschijven: Brembo 350mm MB GL/ML450 CDI,artikelnummer: 09.R103.11 -> 1mm uit de naaf laten draaien,voor perfecte pastvorm op de audi naaf
    Remblokken: Brembo Audi Q7,artikelnummer: P85065
    Remslangen: RVS remslangen van HEL performance,bedoeld voor een RS4,artikelnummer: 252.254
    Remklauwen: Audi Q7,VW Touareg,Porsche Cayenne Brembo Z18(ZR18 ZL18)
    Bouten: M14x55 imbus,grade 12.9 (fabory)
    Moeren: M14 staal zelfborgend (fabory)
    Ringen: M14 RVS,2mm dik (fabory)
    Busjes: Rvs gedraaid,16mm buitendiameter,14mm binnendiameter
    Beugeltjes voor remslangen(RS4): 8E0615133G(links) en 8E0615134G(rechts)
    Slijtageindicatoren: 7L0907637C

    De busjes kunnen ook goedkoper/simpeler gemaakt worden,door naadloze buis 14mm met 1mm wanddikte te scoren,en daar busjes van te zagen,ik heb een goede kennis met een complete machinewerkplaats tot zijn beschikking,vandaar de wat "luxere" busjes.

    Begin met je auto op te krikken,of zoals in mijn geval,in een brug te hangen.
    Demonteer de originele remmen,maar laat de originele klauw inclusief remslang nog aan de remleiding zitten,zodat er geen remvloeistof weglekt.
    Dit is vooral omdat het anders een zooitje wordt,remvloeistof is nogal troep.

    Als je de originele remmerij eraf hebt,maak dan de naaf goed schoon(voorkomt trillen),en houd vervolgens de nieuwe schijf tegen de naaf om te zien waar je materiaal moet weghalen.
    Op de foto's kan je zien waar je ongeveer materiaal weg moet halen,het lijkt erg veel,maar het gaat maar om 2-3mm.




    Zodra je genoeg materiaal weggehaald hebt,zet je de schijf vast op de naaf,ik heb dat gedaan met een steekadapter,kan ook gewoon met je standaard wielbouten met een paar ringen.


    De voornaamste reden om de schijf op de naaf vast te zetten,is zodat je kan passen hoeveel er van de moeren af moet.
    Bij mij waren de moeren te dik,als je voor een andere leverancier gaat,kan dat misschien anders zijn.

    Voor:


    Na:


    Ook de bouten moesten bij mij iets ingekort worden,in mijn geval ongeveer 3 gangetjes schroefdraad.
    Voor de zekerheid de klauwen even monteren zonder de schijf op de naaf,dan kan je zien hoeveel eraf moet.

    Daarna kan je de klauw monteren,is een beetje gepriegel om de moeren erop te krijgen,vastzetten kan met een steeksleutel tussen de klauw door.
    Belangrijk,montagevolgorde van de bouten is: bout-ring-busje-remklauw-ring-fusee-moer.
    Dit om de klauw perfect te centreren op de schijf,de klauw moet dus in princiepe 2mm van het fusee af gezet worden.


    Zodra de klauw erop zit,is het tijd om de remslang te gaan monteren.
    Schroef deze eerst achterin de klauw,zet em vast.
    Dan haal je de originele remslang los van de remleiding,doe dit op je gemakt,want als je de wartel stuk draait ben je verder van huis.
    Daarna is het zaak dat je vlug de leiding die aan de auto zit in de nieuwe remslang schroeft,om maar zo min mogelijk rommel te maken.
    Maak als de slang goed vast zit(en dicht is) alles goed schoon met remmenreiniger,controlleer daarna ook nog even of er absoluut niets lekt.

    Om de remslang(en de draden van de ABS sensor en slijtage indicator) netjes vast te zetten,heb ik originele RS4 remslang beugeltjes gebruikt.
    Montage daarvan is vrij simpel,je haalt het originele beugeltje van de abs sensor los,schroeft de nieuwe beugel op zn plaats,en dan druk je zo de draden en slang erin.

    Remblokken monteren lijkt me niet iets wat ik uit moet leggen,als dat niet voor zichzelf spreekt,lijkt het me niet een heel goed idee om deze modificatie toe te gaan passen.

    Slijtage indicatoren druk je simpel in de blokken,daarna is het een kwestie van de stekker aansluiten,kind kan de was doen.

    Als alles in elkaar zit nog even remmen ontluchten,en dan kan je gaan genieten van je nieuwe remmen,niet vergeten de eerste 100-200km even netjes en rustig de blokken in te remmen
    Laatst gewijzigd door brolli21; 15-02-18 om 21:55.
    There is a fine line between Brilliant and Insane
    Alfa 75 Imola-TB '92 - Skoda Fabia Monte Carlo '13 - Mercedes C230 S204 '08 - Vw Kever '63 - Ducati 848 '09 - Ducati Monster S4 Senna '02

  2. #2

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    03 2017
    Leeftijd
    40
    Posts
    8
    Kudos
    0
    Auto
    Audi Q5

    Standaard Re: How to; Brembo Z18 op een B6

    bedankt, weet je of dit makkelijker gaat op een audi Q5?

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    10 2017
    Posts
    36
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: How to; Brembo Z18 op een B6

    Bedankt voor je duidelijke how to. Zou je kunnen vertellen waar precies materiaal van af moet? Ik weet op de foto namelijk niet waar ik naar niet kijken. 😂

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •