Resultaten 1 tot 20 van de 20

Onderwerp: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

  1. #1

    Standaard Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Ik heb voor mijn A4 B6 instaplijsten met led-verlichting. Deze moeten aangesloten worden op dezelfde draden/signaal als waar de rode deurlampjes en witte straatverlichting opzitten. Echter zou de kabel dan door het deurrubber/stekker moeten. Deze klus is niet makkelijk begreep ik. Is het signaal dat naar de deurlampjes gaat ergens binnenin de auto op de te pikken voordat ze door de rubbers naar de deru gaan?

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  2. #2
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Lijkt me niet, want het signaal dat je zoekt komt van de controlunit in de deur....
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  3. #3

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Lijkt me niet, want het signaal dat je zoekt komt van de controlunit in de deur....
    Daar was ik al bang voor, die unit krijgt z'n open/dicht signaal van het deurslot zeker?

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  4. #4
    Kees B's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    01 2010
    Leeftijd
    73
    Posts
    2.652
    Kudos
    3
    Auto
    Audi Q5
    Land
    Land

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Correct.
    Q5 2.0 TFSI S-Tronic 2010
    A6 Avant 2.4 Multitronic 2001

  5. #5

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kees B Bekijk Berichten
    Correct.
    Zijn er ergens tips te vinden om de draad de deur in te krijgen? Of waar ik de originele pins uit de stekker kan bestellen indien er vrije aansluitingen te maken zijn.


  6. #6

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Alternatief is je voetverlichting gebruiken; gezien dat je rode EN witte lampjes hebt in jouw auto is de kans groot dat je ook verlichting onder de voorstoelen en onder 't dashboard hebt. Die gaan ook aan als de deur open gaat.. Als je dat hebt zou ik ze daarvan aftakken.

    Welke deurlijsten heb je? Vind 't ook interessant, en heb al vaker met 't idee gespeeld om daar iets van verlichting in te bouwen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Alternatief is je voetverlichting gebruiken; gezien dat je rode EN witte lampjes hebt in jouw auto is de kans groot dat je ook verlichting onder de voorstoelen en onder 't dashboard hebt. Die gaan ook aan als de deur open gaat.. Als je dat hebt zou ik ze daarvan aftakken.

    Welke deurlijsten heb je? Vind 't ook interessant, en heb al vaker met 't idee gespeeld om daar iets van verlichting in te bouwen...
    Die verlichting heb ik niet helaas. De witte lampjes in de deuren heb ik er ook later pas in gezet.
    Een optie was inderdaad dan aftakken van de hemelverlichting. Maar die gaat al aan bij het ontgrendelen van de auto. De leds van de instaplijsten lopen eerst van links naar rechts voordat ze volledig oplichten. Als ze dus al stroom krijgen van de hemelverlichting bij ontgrendeling dan is dit effect al geweest voordat de deur open gaat. Ik zal dalijk even een edit doen met de lijsten die ik heb.

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Is goed, ben benieuwd. Ik zou ze dan via de deurrubbers laten lopen, is niet heel makkelijk maar ook zeker niet onmogelijk.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Is goed, ben benieuwd. Ik zou ze dan via de deurrubbers laten lopen, is niet heel makkelijk maar ook zeker niet onmogelijk.
    Ja inderdaad dat ga ik dan toch maar proberen. Nu jij over de voetverlichting begon bedacht ik me dat ik deze ook gelijk kan aansluiten hierop.

    Dit zijn de lijsten
    https://www.aliexpress.com/item/eOsu...311.0.0.DyGHsr


  11. #10

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Da's wel voor een B8, die uit je linkje.. Denk niet dat ze passen op een B6.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Ik heb van te voren de lengtes opgevraagd. Ik moet ze nog even passen maar wat lengte betreft moet het gewoon kunnen. De lijsten zijn wel aan de dikke kant omdat er onder het RVS een soort plexiglas zit wat de omlichte rand geeft. Kan wel zijn dat je de originele zwarte dorpel bedekking eerst weg moet halen.

  13. #12

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Laat maar weten, ik vind ze altijd wel cool (en ik heb voetverlichting, dus voor mij echt perfect ).
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  14. #13

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    https://youtu.be/a1jhkc-XInY

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

  15. #14

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    thnx! met voetverlichting is het een stuk sneller gepiept inderdaad. De B6 heeft standaard van die dikke kunstof panelen op de dorpels zitten ipv die geplakte zwarte dingen maar neem aan dat dat er ook netjes af kan (zonder beitel).

  16. #15

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Ja gewoon een kunstof spietje pakken hoe die tooltjes ook heten heb ook een een heel setje.

    Verstuurd vanaf mijn Moto G (5) Plus met Tapatalk

  17. #16

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Laat maar weten, ik vind ze altijd wel cool (en ik heb voetverlichting, dus voor mij echt perfect ).
    Ik heb de bijrijderskant erop zitten nu. Onder het kunststof paneel bleken een aantal gaatjes te zitten die niet volledig afgedekt werden door de nieuwe instaplijst. Ik heb hem nu dus op het paneel geplakt, hiervoor bleek ruimte genoeg tussen de kier van het deurpaneel en de kunststof instaplijst met gesloten deur.

    Als die niet bevalt dan is een andere optie de gaatjes met iets dicht te maken. Daaroverheen van een carbonfolie een instaplijst maken waarop de ledlijst geplakt wordt.

    Het doorvoeren van de draad was ook makkelijk. Onder de stekker was net wat ruimte om een plusdraadje met mantel door te voeren. Ik hoefde dus niet door de stekker zelf heen te boren of iets dergelijks. De massa heb ik gewoon binnen in de auto gepakt.

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  18. #17

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door MichaelvandenBerg Bekijk Berichten
    Ik heb de bijrijderskant erop zitten nu. Onder het kunststof paneel bleken een aantal gaatjes te zitten die niet volledig afgedekt werden door de nieuwe instaplijst. Ik heb hem nu dus op het paneel geplakt, hiervoor bleek ruimte genoeg tussen de kier van het deurpaneel en de kunststof instaplijst met gesloten deur.

    Als die niet bevalt dan is een andere optie de gaatjes met iets dicht te maken. Daaroverheen van een carbonfolie een instaplijst maken waarop de ledlijst geplakt wordt.

    Het doorvoeren van de draad was ook makkelijk. Onder de stekker was net wat ruimte om een plusdraadje met mantel door te voeren. Ik hoefde dus niet door de stekker zelf heen te boren of iets dergelijks. De massa heb ik gewoon binnen in de auto gepakt.

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk
    Werkend filmpje?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  19. #18

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Werkend filmpje?
    Ik krijg hem niet geupload met tapatalk.

    Heb hem even in drive gezet.
    https://drive.google.com/file/d/1dB3...w?usp=drivesdk

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

  20. #19

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    als je achter ook passend kan krijgen...
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  21. #20

    Standaard Re: Deur open signaal waar te vinden in de auto?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    als je achter ook passend kan krijgen...
    Vast wel, die moet ik nog even bestellen. Had eerst voor besteld om te kijken of het een succes ging worden.

    Verstuurd vanaf mijn Alpha met Tapatalk

    Audi A4 B6 Avant 1.8T

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •