Resultaten 1 tot 12 van de 12

Onderwerp: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hallo,
    sinds een paar dagen in het bezit van een A4 cabrio 2003. Helaas doet de centrale vergrendeling het niet en ik ben opzoek naar wie mij kan helpen.

    De vorige eigenaar zei dat hij de batterijen van beide sleutels heeft vervangen en sindsdien werkt de CV niet meer.
    Ik heb de sleutels volgens het boekje geprobeert in te leren maar zonder resultaat. Tijdens het in leren geen enkele reactie van de lichten of wat dan ook.

    Vraag : De batterijen, hebben die een bepaalde specificatie en zo ja, welke voor het jaar 2003 zodat ik deze alsnog kan vervangen om te zien of het werkt na het in leren.
    Wanneer de zenders in de sleutels stuk mochten zijn, is er iemand die mij kan helpen om de sleutels weer van een werkende zender te voorzien met behoud van de originele
    startblokkering.

    Met beide sleutels start de auto overigens prima en kan ik via het bestuurdersportier alles centraal openen en sluiten. De startblokkering werkt dus ook goed.

    Alvast bedankt voor enige reactie.
    Avrind.

  2. #2
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.809
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Nietszeggende topictitel 'centrale vergrendeling' aangepast.
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  3. #3

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Ik zou verse batterijen pakken voor de zekerheid. Bij de B5 (en ik denk ook B6) heb je ook een handeling om eerst alle ingeleerde sleutels te verwijderen. Heb je dit geprobeerd? Of krijg je echt totaal geen reactie als je de sleutel probeert in te leren? Als je met een nieuwe batterij geen reactie krijgt dan vrees ik dat er toch iets niet werkt in de zender of de ontvanger

  4. #4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hoe heb je ze ingeleerd? In mijn B6 hoef ik ze eigenlijk alleen maar in 't contactslot te doen, op contact zetten, en druk ik op 't knopje voor deuren openen.. Daarna contact weer uit, en ze doen 't.. Na batterijwissel, maar ook de reservesleutel die al 3 jaar niet was gebruikt (en een lege batterij had) werkte zo in 1 keer.

    Niks geks aan de batterijen overigens, er zit gewoon een CR2032 batterijtje in dat je bij de Action, Kruidvat, Gamma.... waar dan ook kan halen voor een eurootje.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  5. #5

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard

    Hallo Ronald,

    vandaag nieuwe batterijen gehaald en alle opties vwb inleren uitgevoerd maar helemaal niets geen reactie.
    In het boekje ook niets kunnen vinden over eerst de ingeleerde sleutels te verwijderen.
    Ik zal inderdaad dus verder moeten zoeken. Nu weet ik inmiddels dat je nieuwe zenders bij de Audidealer kunt bestellen, je hoeft dan niet ook nog eens nieuwe sleutels te bestellen.

    Als de ontvanger stuk is, dan zou er toch een foutmelding moeten zijn in de OBD2? Deze heb ik uitgelezen en er wordt geen enkele storing vermeld.

    Het zou inderdaad heel simpel moeten zijn ja. Echter geen enkele reactie na het vervangen van de batterijen.
    Laatst gewijzigd door tom; 30-05-18 om 18:32.


  6. #6

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Je had twee sleutels geprobeerd? Wel raar dat ze beide dan stuk zouden zijn.

  7. #7

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hallo,

    Ik heb nu hetzelfde probleem. Is dit nog opgelost ? Kunnen ze bij Audi zien of het probleem in de auto zit op in de sleutel? Ik heb maar 1 sleutel namelijk.

    Bedankt!

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    05 2018
    Posts
    7
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hallo Michel,

    Probleem is inderdaad opgelost.

    Audi dealer kan inderdaad zien of het in de auto zit of de zender van de sleutel. Ze kunnen de auto opnieuw in leren, als dit niet lukt zou het dus in de sleutel moeten zitten. Dit grapje kost iets van 80- euro geloof ik. De zender kunnen ze testen op signaal met een stroboscoop.
    De zender is overigens te vervangen als dit het probleem is en kost iets van 60,- euro. En moet dan ook in geleerd worden.

    Beste is om even wat rond te vragen bij wat garages die eventueel over de audi software beschikken en kunnen in leren. Vaak goedkoper dan de Audi zelf!

    Groetjes, Albert

  10. #9

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hoi Albert,

    Bedankt voor je reactie. (ik had deze niet eerder gezien ) Ik zal binnenkort naar de garage gaan. Ik heb het eerst zelf geprobeerd, de comfort module uit de auto gehad, maar daar was niets aan te zien.
    Veel verder dan dat kom ik zelf niet.

    Als ik de oplossing heb, zal ik deze hier vermelden....

  11. #10

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    07 2019
    Leeftijd
    54
    Posts
    15
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Nou ik ben bij de Audi dealer geweest. Ik was onderweg met de auto van de zaak (geen Audi) en had de sleutel van de Audi meegenomen met als doel te bepalen of deze wel een signaal uit zendt. Nou krijg ik te horen bij de dealer dat ze dit zonder auto niet kunnen meten. Ik zou dus met de auto moeten komen. Ze zouden deze dan aan de PC hangen en van daaruit kijken of de auto de afstandbediening van de sleutel ziet. Dit kost me dan al 85 euro. Mocht de auto de sleutel niet zien, dan gaan ze diagnose stellen (van 0,5 tot 2 uur tegen ik meen 85 euro per uur). Dan is er nog niets gerepareerd.

    Is het echt zo dat een sleutel op zich niet te controleren is? Ik vind het wel vreemd, want als ik op het knopje druk, moet de sleutel toch een signaal gaan uitzenden ?

  12. #11

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Michel, heb je mijn reactie hierboven ook gelezen? Graag even bevestigen of dit werkt. Anders zou ik even bij een lokale forummer langs gaan (weet niet waar je woont): via het VCDS locatie topic kan je vast wel iemand binnen 20km vinden die je wil helpen.

    Je kan dan via VCDS je ingeleerde sleutels verwijderen en zien of je de nieuwe kan inleren.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  13. #12
    Rol-Co's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    04 2007
    Posts
    9.032
    Kudos
    1
    Auto
    Audi S4

    Standaard Re: Centrale vergrendeling werkt niet na vervangen sleutelbatterijen

    Hier vandaag een b7 rijder gehad en was ook al overal geweest, met vcds gekeken maar de auto ontvangt geen sleutel signaal, getest met:

    2 eigen sleutels (maar kunnen defect zijn)
    Mijn oude sleutel (geeft wel soms reconised maar werkt dan niet)
    Mijn huidige sleutel (werken 100%)

    Waar ontvangt die auto de sleutel? Comfort steuergerat toch? En als we een andere kopen is zie in te leren met vcds of nog lang de dealer, of coderen en klaar.
    Iemand wel eens gedaan?
    Audi S4 Avant Quattro Tiptronic (b7) black/black, only milk and juice come in 2 litres.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •