Resultaten 1 tot 17 van de 17

Onderwerp: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

  1. #1

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    hallo Allemaal,

    Dit is mijn eerste bericht op dit forum.

    Sinds kort ben ik eigenaar van een Audi A4 2003 (B6) 1.9 TDI Quattro.

    Ik ben er achter gekomen dat ik nogal wat rare storingen had.

    - knipperlichten die niet regelmatig knipperen en tikken. ( buiten knipperen ze goed)
    - binnen verlichting knippert. (hier bedoel ik de verlichting van alle knopjes in de auto mee)
    - bij het naar beneden of omhoog doen van het raam blijft het raam soms hangen.
    - de ruitenwissers blijven onder het wissen soms hangen.
    - de airco valt soms helemaal uit en gaat na 5 sec weer aan.
    - bij het op slot doen van de auto vergrendeld de bestuurders deur soms niet. of soms pas na 2 of 3 keer drukken.

    Het is een heel lijstje. Ik heb het idee dat het can-bus systeem telkens zijn verbinding verliest.

    De auto is al bij de Audi dealer geweest en hebben hem uitgelezen.
    Ze hebben geen idee wat het kan zijn. wel hadden ze een heel lijstje met storingen.


    na heel lang zoeken en meten heb ik gevonden wat het probleem is.
    In het voeten ruim bij de bestuurder kant zit aan de linkerkant onderin een hele verzameling stekkers.
    Nou is het zo dat ik de witte stekker heb los gemaakt en daarna de auto starte waren alle problemen
    ineens helemaal over.

    Mijn vraag is nu: kan iemand mij vertellen waar die witte stekker voor dient?


    IMG_5106.jpg



    ik hoor graag van jullie!

    Gr Niels

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels123 Bekijk Berichten
    hallo Allemaal,

    Dit is mijn eerste bericht op dit forum.

    Sinds kort ben ik eigenaar van een Audi A4 2003 (B6) 1.9 TDI Quattro.

    Ik ben er achter gekomen dat ik nogal wat rare storingen had.

    - knipperlichten die niet regelmatig knipperen en tikken. ( buiten knipperen ze goed)
    - binnen verlichting knippert. (hier bedoel ik de verlichting van alle knopjes in de auto mee)
    - bij het naar beneden of omhoog doen van het raam blijft het raam soms hangen.
    - de ruitenwissers blijven onder het wissen soms hangen.
    - de airco valt soms helemaal uit en gaat na 5 sec weer aan.
    - bij het op slot doen van de auto vergrendeld de bestuurders deur soms niet. of soms pas na 2 of 3 keer drukken.

    Het is een heel lijstje. Ik heb het idee dat het can-bus systeem telkens zijn verbinding verliest.

    De auto is al bij de Audi dealer geweest en hebben hem uitgelezen.
    Ze hebben geen idee wat het kan zijn. wel hadden ze een heel lijstje met storingen.


    na heel lang zoeken en meten heb ik gevonden wat het probleem is.
    In het voeten ruim bij de bestuurder kant zit aan de linkerkant onderin een hele verzameling stekkers.
    Nou is het zo dat ik de witte stekker heb los gemaakt en daarna de auto starte waren alle problemen
    ineens helemaal over.

    Mijn vraag is nu: kan iemand mij vertellen waar die witte stekker voor dient?


    IMG_5106.jpg



    ik hoor graag van jullie!

    Gr Niels
    Zal vanavond eens kijken of ik zo kan zien waar hij heen gaat......
    Heb het interieur er toch uit

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Hoi Kevin,

    Dat scheelt weer
    Ik hoor graag van je!

    Bedankt alvast

    Gr, Niels

  4. #4
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels123 Bekijk Berichten
    Hoi Kevin,

    Dat scheelt weer
    Ik hoor graag van je!

    Bedankt alvast

    Gr, Niels
    Hey Niels

    Ik heb hier een kabelboom met een witte stekkers zoals op je foto
    Mijn eigen a4 is voor zien van een grijs/witte


    De witte stekker krijg spanning vanaf zekering 26 (zie foto 20 staat op de kop helemaal links de 3de van onderen )
    Wat ik zo uit de kabelboom kan ontcijferen
    Gaat er een kabel richting je instrumenten paneel
    Ook gaan er wat kabels richting een stelmotor vermoed aan de bijrijders kant achter het dashboard
    Ook gaan er een paar naar een plat zwart stekkertje
    Alleen kan ik die niet meer herlijden waar deze heeft gezeten



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  5. #5
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Deze stekker

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s


  6. #6

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    06 2018
    Posts
    3
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Hoi Kevin,

    Bedankt voor je uitleg en foto's.

    Ik heb vanmiddag even gekeken, maar zekering 26 is van de achterruitverwarming.
    Die heb ik even aan gezet, maar die werkt gewoon naar behoren. Kan dat kloppen?
    Wat is een stel motor?

    Iemand enig idee wat die betekenis is van die zwarte stekker?

  7. #7
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Niels123 Bekijk Berichten
    Hoi Kevin,

    Bedankt voor je uitleg en foto's.

    Ik heb vanmiddag even gekeken, maar zekering 26 is van de achterruitverwarming.
    Die heb ik even aan gezet, maar die werkt gewoon naar behoren. Kan dat kloppen?
    Wat is een stel motor?

    Iemand enig idee wat die betekenis is van die zwarte stekker?
    Zwarte stekkers zitten door het hele auto heen
    Heb vanavond nog even achter mijn dashboard gekeken
    Maar zag hem daar niet zitten

    Een stelmotor is bv een motortje die de klep van je verwarming beweegt ....

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  8. Ad
  9. #8

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Hallo,

    Ik heb echt exact dezelfde problemen met mijn 1.8t. Er staan echt 50 foutcodes in, gelukkig de meeste intermitted. Ik kreeg ook precies het zelfde idee, dat de canbus regelmodule om de 10 sec uitvalt en alles weer reset. Nu heb ik alleen het probleem dat hierdoor alles over de zeik is en als ik de laptop eraan hang kan ik geen DTCs wissen omdat de regelmodule die dat mogelijk maakt niet juist functioneerd.... heb je het probleem inmiddels opgelost of ben je nog steeds zoekende? Zou fijn zijn als je t hebt opgelost om een beetje feedback te krijgen! Bvd

    Luuk t
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  10. #9
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Folugo Bekijk Berichten
    Hallo,

    Ik heb echt exact dezelfde problemen met mijn 1.8t. Er staan echt 50 foutcodes in, gelukkig de meeste intermitted. Ik kreeg ook precies het zelfde idee, dat de canbus regelmodule om de 10 sec uitvalt en alles weer reset. Nu heb ik alleen het probleem dat hierdoor alles over de zeik is en als ik de laptop eraan hang kan ik geen DTCs wissen omdat de regelmodule die dat mogelijk maakt niet juist functioneerd.... heb je het probleem inmiddels opgelost of ben je nog steeds zoekende? Zou fijn zijn als je t hebt opgelost om een beetje feedback te krijgen! Bvd

    Luuk t
    Als eerste welkom op dit forum Folugo,
    In het topic showroom stellen we ons meestal voor incl foto's van je 1.8T

    Met 50 foutcodes kunnen we niet zo veel
    Wis eerst al je foutcodes eerst
    En kijk dan even wat de auto jou vertelt
    Liefst even een foto erbij of overtypen kan ook

    Ook zou een beetje meer gedetaileerde info zou natuurlijk wel fijn zijn
    Want ik of wij kunnen niet van afstand zien wat er zoal over de zeik is

    Wellicht kun je na het wissen van alle fouten beter op het forum de nodige info vinden

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  11. #10
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.373
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    @Kevin1980
    Waarschijnlijk hier overheen gelezen.
    Nu heb ik alleen het probleem dat hierdoor alles over de zeik is en als ik de laptop eraan hang kan ik geen DTCs wissen omdat de regelmodule die dat mogelijk maakt niet juist functioneerd.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  12. #11
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door fons716 Bekijk Berichten
    @Kevin1980
    Waarschijnlijk hier overheen gelezen.
    Nu heb ik alleen het probleem dat hierdoor alles over de zeik is en als ik de laptop eraan hang kan ik geen DTCs wissen omdat de regelmodule die dat mogelijk maakt niet juist functioneerd.
    Idd.....

    Waar lees jij hem mee uit ?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  13. #12

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Excuses heren, laten we even overnieuw beginnen!
    Mijn naam is luuk tönissen, en heb sinds kort voor mijn vrouw een audi a4 cabrio 1.8t gekocht. Nu heb ik een vergelijkbaar probleem als waarmee Niels heeft te maken. Als de uitstaat gaan het gevarenlicht/Climatecontrol knopjes aan en gelijk weer uit, ook gaan de ramen in etappes naar boven en beneden en werkt de draaiknop in het middenconsole gebrekkig. Nu had ik aller eerst de laptop gepakt, Vagcom laten uitlezen, kwamen we 45 DTCs tevoorschijn... van deur module naar immobilizer tot aan zelfs het niet herkennen van het VIN nr vn de auto!?! Nadat Vagcom klaar was met uitlezen heb ik geprobeerd alles te wissen, maar toen kreeg ik de melding dat de regelmodule die hiervoor nodig was onjuist was ingeleerd en deze functie dus niet beschikbaar was... vervolgens nog een aantal keer geprobeerd, ook met andere diagnose stekker (VAS-pc, Wow) en ook hiermee kreeg ik de foutcodes maar de optie om te wissen werd niet ondersteund. Nu kwam ik per toeval wel achter het feit dat op het moment dat de dashboardverlichting in de auto knipperde(mijn inziens even werd kortgesloten) gaf het diagnose programma aan dat het regelapparaat niet kon worden aangestuurd... hebben jullie misschien enig idee waar ik eventueel naar kan gaan kijken om dit op te lossen?

    Bvd mvg luuk,
    Ps ik zal als ik zo thuis ben mezelf in het showroom topic even voorstellen maar lig opt moment ondersteboven in de auto onder t dashboard.. haha
    Laatst gewijzigd door Folugo; 04-09-19 om 20:24.
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  14. #13
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Folugo Bekijk Berichten
    Excuses heren, laten we even overnieuw beginnen!
    Mijn naam is luuk tönissen, en heb sinds kort voor mijn vrouw een audi a4 cabrio 1.8t gekocht. Nu heb ik een vergelijkbaar probleem als waarmee Niels heeft te maken. Als de uitstaat gaan het gevarenlicht/Climatecontrol knopjes aan en gelijk weer uit, ook gaan de ramen in etappes naar boven en beneden en werkt de draaiknop in het middenconsole gebrekkig. Nu had ik aller eerst de laptop gepakt, Vagcom laten uitlezen, kwamen we 45 DTCs tevoorschijn... van deur module naar immobilizer tot aan zelfs het niet herkennen van het VIN nr vn de auto!?! Nadat Vagcom klaar was met uitlezen heb ik geprobeerd alles te wissen, maar toen kreeg ik de melding dat de regelmodule die hiervoor nodig was onjuist was ingeleerd en deze functie dus niet beschikbaar was... vervolgens nog een aantal keer geprobeerd, ook met andere diagnose stekker (VAS-pc, Wow) en ook hiermee kreeg ik de foutcodes maar de optie om te wissen werd niet ondersteund. Nu kwam ik per toeval wel achter het feit dat op het moment dat de dashboardverlichting in de auto knipperde(mijn inziens even werd kortgesloten) gaf het diagnose programma aan dat het regelapparaat niet kon worden aangestuurd... hebben jullie misschien enig idee waar ik eventueel naar kan gaan kijken om dit op te lossen?

    Bvd mvg luuk,
    Ps ik zal als ik zo thuis ben mezelf in het showroom topic even voorstellen maar lig opt moment ondersteboven in de auto onder t dashboard.. haha
    Over welk regelmodule hebben we het luuc?
    Heb je daar een artikel nr of naam van?

    Eerste gedachten
    Slechte massa kan een hoop problemen veroorzaken......



    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  15. #14
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.373
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Post anders het log bestand van vcds, misschien dat iemand dan een idee krijgt waar je moet beginnen.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

  16. #15

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Ik heb eerst de module onder bij de stuurkolom eruit gehaald, printplaat eruit gehaald en bekeken, zag er heel netjes uit, geen losse solderingen of waterschade.. toen bn ik op zoek gegaan naar de can gateway modul3.. kwam erachter dat bij de B6 deze in de Tellerbak zit verwerkt.. Tellerbak eruit gehaald, toen kwam ik erachter dt op het moment dt de Tellerbak losgekoppeld was, alles tot rust kwam, geen knipperende lampjes meer, dus dacht dat dit het probleem was.. Dus alles weer teruggezet.. probleem kwam weer terug. Toen was ik er klaar mee en wilde ik naar huis gaan, dus auto aangezet, lampen aangedaan. Toen ik de lampen aandeed, had t het zelfde effect als toen ik de Tellerbak los haalden.. Dus was jij zegt, massa probleempje lijkt mij heel aannemelijk, ik ga vanavond weer verder kijken! Thnks iig voor het meedenken, toch fijn om te horen dat mensen die er verstand van hebben met gelijke mogelijke oorzaken komen als waar ik zelf op uitkwam! hoop dat ie vnv gewoon normaal gaat doen haha
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  17. #16

    Algemeen Auto Social
    Sinds
    09 2019
    Leeftijd
    34
    Posts
    26
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A4 Cabrio
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Jaa dat lijkt me wel handig, zal vanavond gelijk even fototje maken! Thnkds
    A4 s-line 1.8t pro sport 2003

  18. #17
    fons716's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2011
    Leeftijd
    57
    Posts
    1.373
    Kudos
    0
    Auto
    Audi A3
    Land
    Land

    Standaard Re: Witte stekker voetenruimte veroorzaakt storingen cv, airco, binnenverlichting, wissers?

    Gewoon het log Kopiëren en plakken, foto is lastiger.
    VCDS 15.7.0 aanwezig. Omgeving Nijmegen.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •