Resultaten 1 tot 11 van de 11

Onderwerp: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

  1. #1

    Standaard Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Ik maak even een apart topic aan voor dit specifieke punt, omdat ik online relatief weinig kan vinden over het hele proces. Ik kan vinden dat er een pincode nodig is van de oude startonderbreking na het vervangen van bijvoorbeeld de VP44 inspuitpomp, maar daarnaast is er ook een WorkShopCode nodig (WSC), en een datum waarop die code is gegenereerd. Met VCDS komen we er dus niet.

    Het gaat mij er niet om dat er niet betaald mag worden. Ik wil met alle liefde m'n ECU opsturen naar iemand die er iets mee kan, bijvoorbeeld. Wie kan helpen met deze klus? De alom bekende Stefan Baggen heb ik al benaderd, maar krijg nog geen reactie (zal wel op vakantie zijn).

    Situatie:
    - Originele sleutel
    - Originele ECU
    - Origineel chassisnummer
    - Niet-originele VP44 pomp

    > Auto heeft bijna 1 seconde gedraaid, daarna uitgevallen, en via VCDS de startonderbrekingscode gezien (engine start blocked by immo), zoals te verwachten is.
    > Ik kan de oude ECU die bij de "nieuwe" VP44 hoort niet uitlezen omdat de stekker anders is dan de mijne.
    > De huidige ECU kan gewoon uitgelezen worden, en ik heb een 7-digit PIN code die bij deze immo ID hoort (AUZ6Z-code + PIN erachter).

    Let wel: de auto rijdt niet en kan dus niet zomaar als geheel ergens heen gebracht worden!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.915
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Ik maak even een apart topic aan voor dit specifieke punt, omdat ik online relatief weinig kan vinden over het hele proces. Ik kan vinden dat er een pincode nodig is van de oude startonderbreking na het vervangen van bijvoorbeeld de VP44 inspuitpomp, maar daarnaast is er ook een WorkShopCode nodig (WSC), en een datum waarop die code is gegenereerd. Met VCDS komen we er dus niet.

    Het gaat mij er niet om dat er niet betaald mag worden. Ik wil met alle liefde m'n ECU opsturen naar iemand die er iets mee kan, bijvoorbeeld. Wie kan helpen met deze klus? De alom bekende Stefan Baggen heb ik al benaderd, maar krijg nog geen reactie (zal wel op vakantie zijn).

    Situatie:
    - Originele sleutel
    - Originele ECU
    - Origineel chassisnummer
    - Niet-originele VP44 pomp

    > Auto heeft bijna 1 seconde gedraaid, daarna uitgevallen, en via VCDS de startonderbrekingscode gezien (engine start blocked by immo), zoals te verwachten is.
    > Ik kan de oude ECU die bij de "nieuwe" VP44 hoort niet uitlezen omdat de stekker anders is dan de mijne.
    > De huidige ECU kan gewoon uitgelezen worden, en ik heb een 7-digit PIN code die bij deze immo ID hoort (AUZ6Z-code + PIN erachter).

    Let wel: de auto rijdt niet en kan dus niet zomaar als geheel ergens heen gebracht worden!
    Zie app

    Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Even een call-to-help.

    Ross-tech:
    http://wiki.ross-tech.com/wiki/index..._Pump_Swapping

    1. First: 17-digit string: VIN. Check. WAUZZZ8E35A040xxxx.
    2. Second: 14-digit string: immo-ID. Check. AUZ6Z0D023xxxx

    Ik neem aan dat de volgende groep van 8 cijfers een pin code is, maar dat staat dus nergens aangegeven. Is dit de groep die ik moet hebben? De volgende datagroep heeft namelijk een ander soort layout dan wat je zou verwachten: 00001234 567 890AB000_0.V7938484748....

    Is de pin code dan de 00001234 > de laatste 4 cijfers (4-digit PIN)?
    Is de pin code dan de 00001234 567 > de laatste 7 cijfers (7-digit PIN)?
    Is de pin code helemaal niet hier te vinden, en moet er een EEPROM dump gemaakt worden? Speciale tools?

    VCDS vraagt na het volgen van de stappen om een WSC (workshopcode) + date-of-retrieval.
    http://www.ross-tech.com/vag-com/tour/pin-skc.html

    Er staat me iets bij dat dealers dat laatste dus niet meer doen..


    Edit:
    https://www.audi-sport.net/xf/thread...n-code.197146/

    Volgens die link, ontvangen van een medeforummer, zou de immo PIN ook in de ECU moeten zitten, en is deze uit te lezen met oa VagTacho? Ik ben dan bang voor een van de comments in dat topic: scanning the instrument cluster may brick the cluster..
    Laatst gewijzigd door Bastet; 21-08-18 om 17:48.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  4. #4
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    De immo die zowel in de ecu als in de instrumentenpaneel zijn dezelfde. Dus die uitlezen en met VCDS de pomp aanleren.

    Jos.

  5. #5

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Ik heb geen originele kabels/tools, alleen een tijdelijke VAG 12.12 te leen. Kan ik met zo'n kabel en de juiste software uit de voeten?

    Ik ben een leek hierin en sta momenteel op het punt om de ECU in te pakken en immo vrij te laten maken bij een of andere beunhaas voor 5 tientjes. Ben ik beter af als ik vanavond zelf nog met een 12.12 kabel en wat tools aan de gang ga, en de ECU morgen opstuur?
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option


  6. #6

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    ECU ingepakt, opgestuurd en retour gekregen. Helaas zonder resultaat. Immo was immers al vrijgegeven, maar het hele immo gebeuren is er dus niet afgehaald. Auto start dus nog steeds niet.

    VW dealer in de buurt heeft over 5 weken pas tijd en durft geen prijs te noemen, plus dat de auto afgesleept zal moeten worden. Fijn.

    Wat resteert mij nog? Zelf kloten met me7 tools in de hoop de boel niet te 'bricken', en misschien de code eruit zien te slopen. Dan pomp inleren. Geen idee of dat gaat lukken.

    @pedro sr. -- zie jij opties hierin?
    @jos_br -- ik ben echt leek hierin, en heb niet alle tools etc. binnen handbereik. Ook omdat de accu van de auto vrijwel leeg is moet ik bijna alles met een 2e auto ernaast (liefst draaiend) met startkabels doen, en dat schiet gewoon niet op. Kan dus helaas niet oneindig proberen met de tooltjes in de auto . Kan je mij tips of tools vertellen die ik nodig heb? Heb jij de middelen? I'll be happy to send my contact details.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  7. #7
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    De ellende is dat wanneer de pomp niet bij deze ecu past de motor nooit gaat lopen. Het enige wat je kunt doen is het ding op een karretje, inlogcode uitlezen, hiermee inleren en hopen dat de ecu en pomp matchen.

    Jos.

  8. Ad
  9. #8

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jos_br Bekijk Berichten
    De ellende is dat wanneer de pomp niet bij deze ecu past de motor nooit gaat lopen. Het enige wat je kunt doen is het ding op een karretje, inlogcode uitlezen, hiermee inleren en hopen dat de ecu en pomp matchen.

    Jos.
    Gister deed-ie het in elk geval 240km goed! Heb via VAG Commander de PIN code uitgelezen en de pomp ingeleerd. 5 minuutjes gewacht, en na wat horten en stoten toch aanslaan. Draait weer prima!
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  10. #9
    Administrator tom's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Posts
    69.843
    Kudos
    389
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Mooi zo!
    WARNING: Post may contain irony: discontinue use if experiencing mood swings, nausea or elevated blood pressure

  11. #10

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Resumé:

    1. Samen met @Bas82 nokkenassensor vervangen > geen resultaat. Daarna wel RPM uitlezen in VCDS tijdens cranken! Tijdens uitlezen de kabel van Robert @Murrar) gebruikt.
    2. Diverse test gedaan met Bas, wel of geen dieselopvoerpomp etc. etc... Conclusie: VP44 dood.
    3. In het loodsje de donor VP44 van het andere motorblok gehaald (B6 180pk)
    4. Met wat nieuwe pakkingen (banjobout, retour, en dieselretour van de injectoren) de pomp gemonteerd.
    5. Immo kickt in > as expected. Krijg 'm er niet uit.
    6. Opgestuurd naar Stefan Baggen - geen resultaat ondanks belofte.
    7. Zelf maar gekloot met VAG Commander, met de kabel van Bas (blauwe cheapo kabel), ECU PIN te pakken gekregen
    8. Met Robert's kabel weer VCDS gebruikt > pomp ingeleerd
    9. Flink horten en stoten, maar hij doet 't! Daarna alles teruggebouwd, en rijden maarrrrr.

    Met dank aan:
    @Murrar voor de eerste VCDS mogelijkheden (ik stuur je de kabel ASAP terug)
    @Bas82 voor de tweede kabel, maar vooral het sleutelen, meedenken en de tip voor 't interieur
    @kWillem voor de support via PB, en de bereidwillendheid om langs te komen om te helpen
    @Blaas voor het meedenken via e-mail en de gouden summary-tip met de enige echte nodige instructies, die uiteindelijk tot de oplossing hebben geleid

    En natuurlijk aan iedereen die tijd en moeite heeft gestoken in het reageren op m'n topics, en het meedenken etc. etc.
    Hobby: Hyundai Coupe GK FL met WIP 1.8T 20V AGU (A3) swap
    Lease: Peugeot E-208 GT Pack | Rouge Elixir | Full Option

  12. #11
    jos_br's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2003
    Leeftijd
    63
    Posts
    1.229
    Kudos
    13
    Auto
    Audi TT
    Land
    Land

    Standaard Re: Hulp gezocht: immobilizer wegschrijven of inleren op VP44 pomp

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bastet Bekijk Berichten
    Gister deed-ie het in elk geval 240km goed! Heb via VAG Commander de PIN code uitgelezen en de pomp ingeleerd. 5 minuutjes gewacht, en na wat horten en stoten toch aanslaan. Draait weer prima!
    Mooi werk, en hetgeen ik bedoelde. Alleen matcht de pomp soms niet met het regelapparaat en loopt die niet. Startblokkeerringsvrij maken werkt volgens mij niet bij deze pomp

    Jos.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •