Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: 2.0, motorstoring, haperende acceleratie en EPC-melding

  1. #1

    Standaard 2.0, motorstoring, haperende acceleratie en EPC-melding

    Hallo,

    Geheel nieuw op dit forum en tevens mijn eerste Audi naar alle tevredenheid qua rijcomfort meld ik mij hier voor hulp met mijn Audi A4.

    Auto sinds kort aangekocht en na 2 dagen rijden +300km ging het motorstoring lampje branden, de verkoper vertelde mij tijdens de aankoop dat de auto zeer gevoelig was voor octaan en dat 98 wel erg gewenst was. Deze gevoeligheid zou komen doordat de katalysator vervangen zou zijn, ik heb het voor lief genomen omdat de auto tijdens de proefrit goed functioneerde en er geen storingen naar boven kwamen.

    De volgende dag merkte ik op dat tijdens de acceleratie de auto trilde (inhouden/haperen), al snel kwam dan ook het motor storing lampje naar voren. Vervolgens is het ook voorgekomen dat de auto hikte (even uitviel) waarbij het EPC lampje ging branden. Daarbij is het ook voorgekomen dat de auto bij het stoplicht is uitgevallen, behoorlijk lang doorstarten was nodig om de motor weer draaiend te krijgen.
    Al met al een vervelende situatie met deze auto waarbij mijn betrouwbaarheid meer afneemt.

    Graag wordt ik op weg geholpen in het oplossen van het probleem. Ik ben wonend in zuid-limburg, mocht er iemand in de buurt wonen om de auto uit te lezen dan hoor ik het graag.

    Groet, Chris

  2. #2
    Kevin1980's Avatar
    Algemeen Auto Social
    Sinds
    11 2012
    Leeftijd
    44
    Posts
    5.913
    Kudos
    95
    Auto
    Audi A4
    Land
    Land

    Standaard Re: 2.0, motorstoring, haperende acceleratie en EPC-melding

    terug brengen naar de garage!
    Gr Kevin
    A4 B6 1.8T Avant `03 Moro Blue/Pearleffect
    A4 B5 1.6 advance `99 Santorin Blue/Pearleffect 18" fat five`s

  3. #3

    Standaard Re: 2.0, motorstoring, haperende acceleratie en EPC-melding

    Ik heb hetzelfde probleem gehad. Bij mij zat het in het gasklephuis. Ik heb een tweede op ebay besteld en deze er in laten zetten, nu is het probleem verholpen. Het is bij dit probleem of het gasklephuis of sensoren die daar om heen zitten.

    succes.

Forum Rechten

  • Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
  • Je mag geen reacties plaatsen
  • Je mag geen bijlagen toevoegen
  • Je mag jouw berichten niet wijzigen
  •